Strona 1 z 1

[1.9E SD + LPG] Sprawdzanie przewodów WN

: 20 mar 2012, 23:24
autor: patryk2416
Z racji, że autko troszkę kuleje postanowiłem sprawdzić przewody zapłonowe tak więc rozpylacz z woda poszły w ruch i pojawiła się zagadka ponieważ nie zauważyłem aby gdziekolwiek przeskakiwała iskra miedzy przewodami a czymkolwiek innym aczkolwiek silnik wyraźnie zaczął gorzej pracować i mocniej kuleć w momencie kiedy przewody były wilgotne. Czy to kwalifikuje przewody do wymiany?

: 21 mar 2012, 16:04
autor: m@x1313
oczywiście że do wymiany, iskrę czasem trudno zauważyć najlepiej sprawdzać w ciemny garażu, możesz też mieć do wymiany kopułkę i palec na niej też może być przebicie

: 21 mar 2012, 18:32
autor: miron72
Tak jak wyżej napisał Kolega -przewody do wymiany, do wymiany na markowe. Po przewodach nawet jak woda płynie nie powinno to mieć wpływu na pracę silnika. W Mercedesie mam przykładowo BERU i spryskanych mogę dotykać bez obaw podczas pracy silnika.
Przy wtrysku elektronicznym z instalacją gazową żartobliwe podejście do przewodów jest mówiąc ogólnie w złym tonie ;-)
A już bankowo zlekceważenie problemu będzie brzemienne w skutki techniczno - finansowe.

: 29 mar 2012, 11:26
autor: patryk2416
A jakich producentów polecacie? Bo z moich danych to właśnie w Beru lub NGK najlepiej zainwestować. Bosch podobno nie koniecznie bo wcale nie jest jakiś rewelacyjny (przynajmniej z tego co słyszałem) a no i cena jest dość wysoko. Natomiast z tego co wiem należy się wystrzegać Sentecha, Janmora itd.

Czy mam racje, dobre dane i pogląd?

: 29 mar 2012, 11:46
autor: m@x1313
Ja polecam BERU na 100%, do NGK się zraziłem, 2 komplety nowych przewodów i miały przebicie, Boscha nie miałem ale Bosch robi dobre części zamienne (podobno świece są kiepskie) Janmor i Sentech nie miałem i nie kupię bo są bardzo słabe. Moim zdaniem jak chce autem pojeździć kilka lat i mieć spokój to zainwestuj w BERU.

P.S. ja w mojej Audi mam przewody od golfa 2 :-) są dłuższe ale pasują i działa super oczywiście BERU

: 29 mar 2012, 12:37
autor: patryk2416
No to zobaczę jeszcze i rozważę jakie przewody kupić bo oczywiście najchętniej nie rozstawałbym się ze swoim autem ale nie wiem czy niestety nie będę zmuszony więc muszę zastanowić się jeszcze czy inwestować w coś dobrego czy kupić coś tańszego no bo wiadomo, że i tak zawsze nowe będzie lepsze niż stare zużyte.

W każdym bądź razie dzięki za pomoc i podpowiedzi :-) .

: 29 mar 2012, 12:48
autor: spiczi
Zbyt długo się nie zastanawiaj, bo masz lpg i wtrysk mech i jak strzeli to będzie wiekszy wydatek :-?

: 31 mar 2012, 01:07
autor: amath
hmm mówicie, że Janmor do bani. fakt jak się kupuje Janmory za 40 zł to faktycznie są do bani:D
http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p= ... sc=2.0#ccw
ja aktualnie mam te pierwsze symbol ABM3 i śmiało polecam. wcześniej miałem sentech i faktycznie były do bani.

: 31 mar 2012, 14:56
autor: patryk2416
No akurat problemu typu "uszkodzone przewody+LPG=strzał" a "strzał+mechaniczny wtrysk=klapa lub przepływomierz do wymiany" nie mam bo prawdopodobnie poprzedni właściciel zaliczył już wystrzał i nie ma w ogóle klapy w przepływomierzu :-( .

A tak apropo jeśli można prosić o zajrzenie do tematu bo w sumie jest to powiązane: https://audi80.pl/19e-sd-lpg-klapa-p ... t61153.htm

: 15 kwie 2012, 14:04
autor: carolbe
Witam,

Przymierzałem się do wymiany przewodów WN, gdy kolega oznajmił mi, że ma używki beru tylko nie wie czy są sprawne. Założyłem silnik w miarę równo pracuje, popryskałem wodą i praca silnika bez zmian, kabli można dotykać i nie kopie, po ciemku żadnej iskry nie widać.

Zmierzyłem miernikiem rezystancję i na najdłuższym przewodzie mam 5.2kΩ, na pozostałych 3 od 6.2 do 6.5kΩ. Na fajce pisze 5kΩ więc to chyba nie są złe wartości ? Czy 6 to już za dużo? :-P

I chciałem zapytać, jak sprawdzić kopułkę i palec?