Strona 1 z 2

[AAH] Wydajny LPG

: 17 kwie 2012, 09:39
autor: Jaress
Witam klubowiczów;
Posiadam instalacje Lpg;
-Komputer Stag 300-6+
-Listwy Wtryskowe Czerwone Valteki
-Reduktor Tomasetto AT09 Artic do 240kM - a realnie to bym go nie założył do 150kM
Przelatane mam na instalacji ok 25tyś. i stwierdzam że to badziewie chociaż jeździ spoko, ale borykam się z problemami jednej z głowicy (co jakiś czas mi wywala uszczelkę pomiędzy garami) teraz po zmianie głowicy na inną chciałbym wyodrębnić wady.

Chciałbym zmienić w kolejności reduktor i wtryski najlepiej pojedyńcze na każy gar,
myślałem o hanah)

Co byście zaproponowali żeby pasowało pod ten układ i komputer co mam?
Żeby to chodziło najlepiej

: 17 kwie 2012, 10:18
autor: Rychu82
tez chciałem zmiecić instalke u siebie i posiedziałem nad tym na forum lpg.
wyselekcjonowałem(po przeczytaniu info od ludzi którzy sprawdzali to na własnej skórze)poza kompem, bo juz masz:
-hanna 2000 czerwone
-KME gold
właśnie do AAH

znalazłem jeszcze gościa który tym handluje (tylko nowe)
i np: hanna ma po 85zł a kme gold po 310zł

[ Dodano: 2012-04-17, 10:23 ]
wszyscy mowia żeby jak najszybciej wywalać te valteki bo maja nierówne czasy otwarcia , a jak silnik nie dostaje odpowiedniej ilosci gazu to może na przyklad wypalac zawory.

ja bede wchodził w kompa lpgtech bo jest tańszy i nowszy niż stag i dokładniej mozna na nim ustawic instalację.

proponowany jest jeszcze parownik lovato s-hp jako bardziej wydajny termicznie niż kme, ale kme jest ogólno dostępny i znam przypadki że ludzie jezdżą na nim 6lat i żadnych problemów z nim nie mają

: 17 kwie 2012, 11:08
autor: miron72
Jaress pisze:-Listwy Wtryskowe Czerwone Valteki
Zdecydowanie odradzam ich trzymania, bo to tanie substytuty, a nie godne polecenia wtryskiwacze. Szczerze to szkoda czasem nawet d...ę sobie softem zawracać przy takiej listwie. Powolne, niestabilne, nietrwałe. Powodują sporo problemów, nawet wspieranie benzyną mimo pozornie dużej wydajności całego układu.

Oczywiście zawsze znajdzie się grono ludzi, co napisze "co ty chrzanisz malkontencie, zrobiłem 800 000 na takich, sam je montuję i są super". Inni napiszą, że najlepszy jest olej mineralny z Biedronki, inni jeszcze, że tarcze hamulcowe Hart są niezrównane(nierówne zazwyczaj raczej hehe), opony nadlewki rządzą i co my tam wiemy itp. itd.

Ale jak auto ma zaiwaniać pięknie na gazie, nie robić nieprzewidzianych problemów to red kupteki sprzedaj do Corsy 1.2, a sam co innego. Jest tu łatwo o tyle, że w zasadzie co byś nie wsadził będzie lepsze :-P

: 17 kwie 2012, 19:47
autor: maly81
wtryski hana ok
reduktor AC
w KME potrafi świrować regulator ciśnienia

: 17 kwie 2012, 21:59
autor: Jaress
Dajcie koledzy jakieś dokładniejsze nazwy reduktorów;
dokładnie który AC, do ile kM, może ceny około?
Podsumowanie;
-KME gold
-AC
-Lovato s-hp

: 18 kwie 2012, 11:28
autor: radekmc
ja bym dał zielone hanki...
sam mam takie i jest ok

: 20 kwie 2012, 17:16
autor: maniek887
Hana jak najbardziej ok ja natomiast mam reg fast i sa super w porównaniu do valdemarów na których wędził mi 30l i nie dało się jeździć , no i cena bardzo przystępna . A odnośnie sterownika to na stagu można to przyzwoicie wystroić i nie kombinował bym specjalnie

: 20 maja 2012, 21:04
autor: Rychu82
jutro, jeśli mi nikt nic lepszego nie doradzi, zakupuję do siebie taki zestaw:
-stag 6 ISA 2
-KME gold
- hanna 2000 zielone

proszę o wypowiedzenie się na ten temat jeśli ktoś coś wie, bo złożyłem ten zestaw z suchych faktów forumowych

a swoją 3 generacje wrzuce na aledrogo za kilka stówek bo to nie robota jak w pobliżu nikt nie ma wtyczki do mojego kompa :/

: 20 maja 2012, 22:26
autor: kuba2955
hana i ac r01 na 250km i będziesz pan zadowolony :mrgreen:
niebieskie hany 2000 ogarniają z zapasem mego aan po mtmie
stag 300 plus starczy
a kabel z odpowiednią wtyczką na allegro znajdziesz za 25zł

: 20 maja 2012, 23:27
autor: slawek88yo
Rychu82 pisze:
znalazłem jeszcze gościa który tym handluje (tylko nowe)
i np: hanna ma po 85zł a kme gold po 310zł
kolego można namiary na tego gościa bo sam będę zmieniał u siebie LPG

: 21 maja 2012, 01:17
autor: Rychu82
kuba2955 pisze:
niebieskie hany 2000 ogarniają z zapasem mego aan po mtmie
czytałem że jakieś hany mogą być za szybkie czy coś do takiego silnika jak V6 z tamtych lat i że zielone i czerwone sprawują się dobrze przy tej jednostce, więc raczej między tymi dwoma rodzajami będę wybierał, chyba że tak nie jest, wiadomo jak niebieskie grają z AAH?
kuba2955 pisze:ac r01 na 250km ł
poszukałem i ninby KME do 350 ale raczej powyżej 300 nie stosować, gorsza wydajność termiczna ale dobra ciśnieniowa (do 200 km to i tak bez różnicy i nie powinienem ego odczówać) dodatkowo gazownik powiedziałmi że ma dobrą żywotność cena podobna do ac r01.
mam raczej ciężką nogę i to chyba też przeważa na strone KME.
czy jest coś lepszego w ac r01 a ja o tym jeszcze nie wiem? <ok>

a może ac r01 szybciej będzie przałączał się na gaz ? :)

kuba2955 pisze: stag 300 plus starczy
tu to w ogóle nie wiem czym się różni od ISA2, myślałem że łatwością strojenia i większymi możliwościami samo uczenia się

: 21 maja 2012, 10:15
autor: Audi 80 Polska
Stag 300 plus a stag 300 ISA2 to to samo. Gdy wypuścili ISA2 to każdy posiadacz plusa przez aktualizacje softu otrzymywał ISA2.

Wg. mnie niebieskie będą za duże, czas wtrysku gazu wyjdzie dużo mniejszy niż czas wtrysku benzyny, już na zielonych będzie równy nawet mniejszy. Na niebieskich to już ryzyko że nie otworzą się na tak krótko aby padać małą ilość gazu (choć powinny dać radę bo są szybkie).

: 21 maja 2012, 16:12
autor: kuba2955
tylko podałem przykład z niebieskimi. starczą zielone.
ykhmm jak wtryskiwacz może być za szybki? :mrgreen: poproszę jakieś techniczne wytłumaczenie :shock:
miałem kme silver co niby jest do 250km? ( strzelam- nie pamiętam) w silniku 2.8 30v ack. przy bucie ciśnienie spadało chyba do 0.8 bara z 1.1 jak dobrze pamiętam. troche dużo. więc te ich zapewnienia w obsługiwaną moc można sobie w buty wsadzić. chociaż większość gazowników pewnie by się nie przejęła takim spadkiem ciśnienia...

: 21 maja 2012, 16:21
autor: Audi 80 Polska
Nigdzie nie napisałem że jest za szybki, tylko za wydajny ( lecz przez swoją szybkość może dać radę podać tak małą ilość gazu przez dużą "dziurę").

: 21 maja 2012, 16:25
autor: kuba2955
spoko, chodziło mi o wypowiedź Rychu82 <ok>
rozumiem zależność wydajności od czasu i w pełni się z Tobą zgadzam