Strona 1 z 1

[80 b4 2.0 ABT lpg ] problem z obrotami brak ssania ??

: 19 kwie 2012, 08:16
autor: Qamil991
Witam.
Zacznę prosto z mostu bo nie lubię się rozpisywać.

Problem:

Odpalanie z rana. po odpaleniu silnik nie równo pracuje na benzynie tak jak by miał za małe obroty ( nieraz gaśnie od razu po odpaleniu ) później jest już ok ( zachowuje się tak jak by nie było ssania )

Niedawno miałem problem z obrotami otóż podczas jazdy auto nieraz samo dodawało gazu, na światłach stal na bardzo wysokich obrotach. Po wizycie u gazownika okazało się ze była przełączona jakaś opcja i komputer benzynowy uczył się jazdy na gazie i dlatego wariował. Po regulacji problem zniknął.

Od niedawna pojawił się problem z obrotami na gazie ( na biegu jałowym )
na benzynie są normalne ( 1000obr ) a na gazie za małe ( 700-800obr ) na gazie potrafił zgasnąć na zakręcie, bądź przy zrzuceniu na luz.

2 miesiące temu wymienione świece i kopułka
wcześniej został wymieniony także parownik i silniczek krokowy
Instalacja gazowa to mono-wtrysk


Co może być przyczyną takiego zachowania silnika :?:
Silnik zachowuje się tak jak by nie było ssania

Jest jeszcze jeden mały problem podczas ruszania nieraz szarpie wrzucę 2 też szarpie na wyższych biegach problem znika. Co może być przyczyną :?:

: 19 kwie 2012, 09:25
autor: rejdzik
Do sprawdzenia czujnik temperatury - ten dwu pinowy. On jest od ssania.
Myślę że dodatkowym problemem jest sonda, do sprawdzenia oscylacja.
Ponadto do sprawdzenia odczyty z potencjometru przepustnicy.

Co do gaśnięcia po wrzuceniu luzu. Problem ten zawsze będzie występował z założoną rurą od tłumika szmerów ssania (albo czyt rezonatora), podczas jazdy do dolotu wpada powietrze z coraz większym ciśnieniem, nastawy gazu są raczej stałe więc powyżej jakiejś tam prędkości przy wrzuceniu na luz mieszanka na tyle się zuboży, że silnik po prostu gaśnie. Problem znika po zdjęciu rury elastycznej od filtra ALE...tracisz trochę na sprawności silnika. Mi auto gaśnie powyżej 60km/h gdy wrzuce na luz, ale przy tej prędkości nie powinno się luzować silnika, nawet dla bezpieczeństwa.

: 19 kwie 2012, 10:25
autor: Qamil991
jeżeli chodzi o sondę lambda tak ? to gazownik ja sprawdzał i niby jest wszystko ok
[edit]
czujnik ten od ssania byl niedawno wymieniany
[edit]
Co do wrzucania na luz to przy redukcji biegu np przed zakrętem tez nieraz potrafi zgasnąć

: 28 lip 2012, 23:37
autor: jooreck
Wybaczcie, że odkopuję temat, ale w moim świeżo zakupionym B4 mam identyczne objawy :/ Na parkingu nie da się w miejscu skręcić na maksa, bo zgaśnie. Dzisiaj skręcałem do siebie na parking, to po redukcji na dwójkę i skręceniu do prawie 90stopni zgasł. Całe szczęście nie jechałem szybko, bo wylądowałbym w rowie :/

W ostatnich dniach zmieniany był rozrząd i świece. Myślałem, że przynajmniej wymiana świec coś pomoże, ale spotkałem się z rozczarowaniem niestety... Audik po odpaleniu pochodzi chwilę i traci obroty. Raz zgaśnie, raz już prawie gaśnie, ale zaraz dostaje obrotów i pochodzi jeszcze chwilę.

Auto kupione dokładnie dwa tyg temu. Objawy nasiliły się w ostatnim tygodniu. Pomoże ktoś jakąś dobrą radą?
Spróbuję podkręcić obroty, ale nie wiem czy to coś da :/

Pozdrawiam!

[edit] jeszcze jedno, korzystając z okazji. Co może być przyczyną smrodku spalin we wnętrzu auta i dmuchania ciepłym powietrzem nawet jeśli nawiew ustawiony jest na zimne?

: 29 lip 2012, 07:25
autor: Pieterb
jooreck pisze:Objawy nasiliły się w ostatnim tygodniu. Pomoże ktoś jakąś dobrą radą?
a czujnik niebieski sprawdzałeś :?:
Masz gaz czy tylko bp i na jakim paliwie tak się dzieje.
Tu masz temat gdzie jest podane jak sprawdzić niebieski czujnik b4-20-abtpo-dluzszym-staniu-nie-odpala-t65390.html

: 29 lip 2012, 15:50
autor: ignac112
Na gazie masz śrubki do regulacji, u mnie jest taka radełkowana( i na klucz 10) jak ją wkręcę, to od 2000rpm obroty wolno spalają i auto nie gaśnie nawet jak przy 180km/h wrzuce na luz, gdy była trochę wykręcona, to obroty od 2000rpm strasznie szybko spadały i auto momentalnie gasło, w zakrętach tak samo (ale tylko w prawo podczas np. parkowania).

: 29 lip 2012, 23:49
autor: jooreck
Auto sama benzyna, jutro sprawdzę ten czujnik. A audik gaśnie niezależnie w którą stronę skręcę :-/ Najwyżej jeszcze jutro do sprawdzonego mechanika podjadę i może on ustali przyczynę, ponieważ jak byłem na wymianie rozrządu, to przyspieszył mi zapłon, jak wspomniałem mu o szarpaniu i zamulaniu na zimnym silniku. Wcześniej aż takiej manii nie miał, dopiero po tym ustawianiu...