Strona 1 z 2

[Coupe AAH] Gdzie przenieść reduktor LPG?

: 06 maja 2012, 17:02
autor: shellah
Witam.
Kiedyś zadawałem pytanie bo przymierzałem się do wstawienia ori puchy filtra powietrza ale nie dostałem dobrej podpowiedzi :-( teraz już mam puszkę i filtr więc pytam tutaj wszystkich posiadaczy v-ek z instalacją lpg gdzie i jak macie zamontowany reduktor?
Tutaj foto:
Obrazek Obrazek
Wiem że reduktor nie może być równolegle do kierunku jazdy.Jakieś pomysły :?:

: 06 maja 2012, 20:54
autor: Audi 80 Polska
Chyba masz klimę... Jakbyś nie miał by się może dało upchnąć przy prawym kielichu przy ścianie grodziowej.
Pod przewodami od klimy może dałoby się upchnąć coś mniejszego, bo to bydle BRC ciężko będzie. Jeszcze niektórzy wsadzają go w okolicach pompy ABSu.

: 06 maja 2012, 21:00
autor: karolas123
Ja mam przykrecony reduktor pod filtrem powietrza tam na dole jest na podłuznicy takie wolne miejsce i mozna tam upchnac, co prawda ja mam ABT nie wiem jak w v6 z miejscem ale jest fajnie bo nic nie widac.

: 06 maja 2012, 21:16
autor: shellah
niestety pod filtrem siedzi osuszacz klimy i lipa :-( naprawdę jak go umieszczę równolegle do jazdy coś złego może się dziać :?: a jak jest z wysokościami na jakich ma być zamontowany?

: 06 maja 2012, 21:29
autor: PuSzEk
Faktycznie lipa z tym reduktorem, przez ta klime nie masz w ogóle miejsca, ja mam założony tam, gdzie masz osuszacz, co do reduktora to powinien on być umieszczony jak najniżej, ja bym próbował go upchać między aku a ABS-sem, nie wsadzaj go gdzie popadnie, bo później w razie jakiejś nawet błachej naprawy trzeba będzie się bawić, ze ściąganiem go itp.

I weź wywal tą śrube i załóż przynajmniej blosa, bo zabijasz ten silnik, przecie to nie jedzie na śrubie :roll:

: 06 maja 2012, 21:32
autor: karolas123
Jeśli masz mikser, to niestety poprzecznie do kierunku jazdy zamontowany reduktor uniemozliwi Ci sprawne poruszanie sie na gazie.

: 06 maja 2012, 21:35
autor: boskijacek447
Mój jest zamontowany za rurą dolotową, niestety nie mam teraz dostepu do tego auta ale byłoby to w lewym górnym rogu Twojego pierwszego zdjęcia
Dodam że gaz jest juz od jakichs 4 lat i jest ok

Zapożyczyłem od kogoś zdjęcie i i troche to oznaczyłem
Obrazekhttp://imageshack.us/photo/my-images/651/paroo.jpg/
Poza tym żeby znowy nie szukac nowej puszki zainwestuj chociaż w blosa albo sam się pobaw w założenie chociaż używanej sekwencji
karolas123 pisze:Jeśli masz mikser, to niestety poprzecznie do kierunku jazdy zamontowany reduktor uniemozliwi Ci sprawne poruszanie sie na gazie.
W celu uzupełnienia własnej wiedzy.. chodzi o to że przy przyśpieszaniu i hamowaniu membramy będą poruszać się w parowniku ??

: 06 maja 2012, 22:48
autor: Audi 80 Polska
Fajny jest np. reduktor zavoli ges bo ma na dźwigienkach przeciwwagi aby równoważyć przeciążenia działające na membrany.
Co do wysokości to niektórzy montują tak że reduktor jest kilka milimetrów od maski i po odwietrzeniu jakoś to jeździ.

: 06 maja 2012, 22:56
autor: karolas123
boskijacek447, dokładnie chodzi o bezwładnosc membran w parowniku podcisnieniowym.

: 12 maja 2012, 01:13
autor: Marek85
posiadam v6 z klimą , reduktor (zavoli zeta s) umieściłem w miejscu pompki tempomatu stojąc przed silnikiem po lewej stronie między ścianą grodziową a kielichem. reduktor powiesiłem na wygietym płaskowniku a z kolei płaskownik przykręciłem do karoseri.Na zime dodatkowo zamontowałem ogrzewanie postojowe BW-50 problem miałem jedynie z umiejscowieniem wezy które łaczyły sie pomiedzy silnikiem a nagrzewnicą, a stamtąd wychodziły na ogrzewanie postojowe i reduktor który połaczyłem równolegle w obiegu wody.

: 12 maja 2012, 10:29
autor: shellah
Marek85, Możesz wykonać jakieś foto? Ponieważ twój reduktor trochę gabarytami przypomina BRC
PuSzEk pisze:I weź wywal tą śrube i załóż przynajmniej blosa, bo zabijasz ten silnik, przecie to nie jedzie na śrubie :roll:
Byłem sceptycznie nastawiony na tą generację do v-ki ale po 3 latach i regeneracji parownika jestem zajebiście zadowolony bo moc w porządku a spalanie przerosło najśmielsze oczekiwania :-P

: 12 maja 2012, 11:10
autor: slawek88yo
to jak u ciebie kolego ze spalaniem i jaką masz instalacje ?

: 12 maja 2012, 11:35
autor: Marek85
proszę bardzo u mnie wygląda to tak.
parownik jest zamocowany razem z elektrozaworem i filtrem fazy ciekłej, przewody wyjscia z wodą i gazem kierują sie wtedy w strone środka auta. takie umieszczenie jest bardzo dogodne.Parownik tak jak pisałem zamocowałem na płaskowniku z kolei ten przykręciłem do tej półeczki od spodu (do której fabrycznie zamocowany jest tempomat) a na górze tej półki zamocowałem ecu gazu. Dodatkowo warto odzielić to jakąs folią odbijającą ciepło. wiadomo różnice temperatur mogą w sposób negatywny odziałowywać na ecu. pozdrawiam

: 12 maja 2012, 11:54
autor: Audi 80 Polska
shellah pisze:Ponieważ twój reduktor trochę gabarytami przypomina BRC
Zavoli jest mniejszy (reduktory do sekwencyjnego gazu są zazwyczaj mniejsze). Tak na oko ¾ wielkości twojego BRC, korpus zavoli zeta ma średnicę 12cm.
U mnie to tak wygląda (tyle że nie mam klimy to jest miejsce):
Obrazek

: 12 maja 2012, 13:02
autor: Marek85
czyli mamy tak samo, u mnie nawet weże od klimy nie stanowią problemu i jest tam wystarczająca miejsca na umiejscowienie reduktora zavoli.