Strona 1 z 1

[b3 1.8 RU] nie chce się przełączyć w gorące dni

: 15 maja 2012, 19:22
autor: waldik
miał ktoś może taki problem? np w gorący majowy weekend moje auto zaczynało robić mi psikusy i nie przełączyło się kilka razy z benzyny na gaz. Przełączanie mam ręczne a nie że samo przy 2 tys pstyka na gaz. nigdy nie miałem z nim problemów a jeżdżę i przełączam manualnie już okrągły rok. Dziwię się bo majstry powiadają, że gaz lubi ciepło- nie sposób się nie zgodzić:) a jednak:) a jak już się przełączy raz to np. w ten sam dzień jak drugi raz chcę przełączyć to też się nie da. w chłodniejsze dni jest ok.

: 15 maja 2012, 20:41
autor: mariusz122
ja bym sprawdził najpierw centralke

: 16 maja 2012, 16:25
autor: waldik
a jaśniej?:P

: 16 maja 2012, 16:53
autor: damianek1234561
przelacznik podmienic inaczej:) ale jak probujesz przelaczyc to on zaostaje na benzynie czy ja wypala i gasnie?

: 16 maja 2012, 18:04
autor: czarny286
kolego,zrób inaczej,odpal auto na benzynie,może być jedna osoba do pomocy,w celu sprawdzenia,będzie łatwiej,w momencie przejście na gaz-przełączając przełącznik z pozycji benzyna-gaz,powinien dostać elektrozawór prąd,czyli miernik na styk i patrzysz,jeśli dostanie napięcie a się nie przełączy to jest walnięty elektrozawór,jeśli nie dostanie napięcie to możesz ewentualnie podmienić przełącznik lub sprawdzić instalację,połączenia kabli,myślę że zacznij od sprawdzenia elektrozaworu,przy tak starych instalacjach to pada,no i wiadomo na gazie nie będzie chodził,jeśli jest uszkodzony.


Przykładowy rysunek elektrozaworu:


Obrazek

: 17 maja 2012, 10:43
autor: waldik
damianek1234561 pisze:ale jak probujesz przelaczyc to on zaostaje na benzynie czy ja wypala i gasnie?
wypala i gaśnie, za cholerę nie wskoczy na gaz, zaznaczam, że to tylko w gorące dni

: 17 maja 2012, 11:03
autor: goldi j51
dziwny przypadek sprawdz na krótko elektrozawór czy działa czyli plus z akumulatora na plus z elektrozaworu będziesz słyszał czy sie otwiera.Póżniej sprawdz napięcie czy dochodzi na elektrozawór próbówką a ktoś niech przekręci stacyjkę i napisz jak i co

: 17 maja 2012, 17:00
autor: damianek1234561
wlasnie dokladnie o tym chcialem wspomniec najpierw elektrozawor tak jak kolega wyzej napisal

: 17 maja 2012, 17:25
autor: Audi 80 Polska
Dziwna sprawa u mnie w moim exB3 było odwrotnie, im zimniej tym tłoczek w elektrozaworze reduktora sklejał się bardziej i ciężej był przełączyć na gaz. W zimne dni od razu chodziłem pod maskę z kable i podawałem plus na zacinający się elektrozawór aż się otworzył. Wtedy normalnie zamykałem maskę i jechałem.

Trzeba zrobić jak koledzy wcześniej wspomnieli, sprawdzić czy pojawia się plus po włączeniu na gaz (wtedy gdy nie chce się przełączyć). Albo zacząć od obejrzenia wsuwek i podłączenia masy dla elektrozaworów bo mogło się coś naderwać.
Jak prąd dochodzi to posłuchać czy elektrozawór strzeli przy przełączeniu na gaz.