Strona 1 z 1

[1.8 PM mono-motronic] wskazówka obrotów gwałtownie opada

: 20 cze 2012, 08:34
autor: Tomcio90
Witam wszystkich, mam problem z obrotami. Na LPG na jałowych wskazówka obrotomierza gwałtownie opada po czym się podnosi. Problem występuje też w trakcie jazdy do 2k obrotów potem jest ok. Dodam że występuje sporadycznie też na benzynie. Nie wiem na co stawiać czy przewody zapłonowe (wymienione ok. 25k km temu) czy może nastawnik przepustnicy czy halla. Nie chcę wymieniać pół samochodu. Proszę o sensowne rady. Zamieszczam filmik z pracy na jałowych:

: 20 cze 2012, 09:45
autor: karolas123
Wyglada to jak wypadające zapłony musisz sprawdzić układ zapłonowy.

: 20 cze 2012, 11:04
autor: Tomcio90
Świece sprawdzone i są koloru szaro brązowego czyli chyba dobre. Najgorzej że to jest mono-motronic i z tego co wyczytałem sterownik steruje wyprzedzeniem zapłonu a nie tak jak w innych modelach przez gruszkę podciśnieniową i nie wiem od czego zacząć. Myślałem że to może być wina czujnika położenia przepustnicy, zdemontowałem i wydaje się ok, ścieżki nie są nadmiernie wytarte. Obstawiałem na początku przewody zapłonowe ale pow. 2k obrotów pracuje tak jak powinien...

: 20 cze 2012, 11:57
autor: Audi 80 Polska
A gdy wskazówka opada silnik pracuje równo czy też obroty silnika zmieniają razem z ruchami wskazówki. Podejrzewam że wina leży w licznikach...

: 20 cze 2012, 13:56
autor: Tomcio90
Gdy np ruszam powoli na 1 biegu do 2k obrotów wskazówka opadnie i podniesie się wtedy czuć mocne szarpnięcie, przyspieszam dalej i powyżej tych 2k-2400 obrotów jest normalnie. Czyli wskazania z obrotomierza są zależne od pracy silnika w tym wypadku ;/

: 20 cze 2012, 14:18
autor: Audi 80 Polska
Zobacz czy masa ECU nie obluzowała się jest to brązowy kabel przykręcony do silnika znajduje się w okolicach alternatora.

: 20 cze 2012, 14:31
autor: karolas123
Jeśli dzieje sie to:
to do wymiany silniczek krokowy.
Spoko mi tez na forum nikt nie umiał doradzić, spedziłem długie godziny z oscyloskopem i miernikiem w instalacji samochodowej, okazało sie, że to czujnik hallo w silniczku krokowym był uszkodzony i siał do instalacji zakłóceniami, które sie sprzegały z sygnałami sterowania tranzystora kluczującego cewką.

: 20 cze 2012, 14:31
autor: Tomcio90
To też sprawdzałem :D wyczyściłem miejsce styku i pastą miedzianą posmarowałem i niestety dalej to samo

[ Dodano: 2012-06-20, 14:34 ]
karolas123, niestety dzieje się tak jak na moim filmiku i po odpięciu krokowca na dalej to samo, chociaż nie powiem jak wskazówka opada to krokowiec słychać że podnosi talerzyk przepustnicy

[ Dodano: 2012-06-21, 10:07 ]
dziś odpalam auto i to samo. zajechałem do pracy zgasilem po godzinie odpalam i tylko ze 2 razy przerwało i to tylko na jałowych