Strona 1 z 2

[80 B4 ABT+LPG] Szarpie przy puszczaniu gazu

: 18 wrz 2012, 16:57
autor: schack
Witam,
co oprócz silnika krokowego może powodować szarpanie przy puszczaniu gazu? I benzyna i LPG to samo.

pomocy!

: 18 wrz 2012, 18:15
autor: axell
schack, a dolot masz szczelny :?:

: 18 wrz 2012, 18:25
autor: schack
no ostatnio wymieniałem ten kołnierz, mogę nawet podjechać to zobaczysz jak to wygląda

: 18 wrz 2012, 18:33
autor: ignac112
A nie przerywa Ci podczas minimalnego wciśnięcia pedału gazu? Nie szarpie Ci podczas hamowania silnikiem? na benzynie i gazie?

: 18 wrz 2012, 18:40
autor: schack
No właśnie o hamowaniu silnikiem mowa (puszczanie gazu) Przy minimalnym dodaniu gazu własnie zauważyłem szczególnie z 1 na 2. Na gazie to na sto pro a na benzynie dawno nie jeździłem ale chyba też

: 18 wrz 2012, 20:25
autor: ignac112
Problem z zapłonem, na początku spróbuj wyczyścić kopułkę, później sprawdź świece i przewody WN. A jak chce Ci się to weź klucz 13 i trochę farby. Zaznacz na aparacie jego aktualne położenie, poluźnij śrubę obok aparatu i przekręć aparat trochę w prawo. Możliwe że masz zbyt przyśpieszony zapłon.

: 19 wrz 2012, 20:10
autor: schack
Nie mam pojęcia o mechanice a raczej boję się za coś zabrać, żeby nie zepsuć ;/ Nie wiem nawet jak tą kopułkę przeczyścić... Mogę dodać jeszcze, że na dwójce jak dodam szybko gazu to wydaje mi się jakby się trochę dławił i dopiero przyśpieszał.

: 19 wrz 2012, 20:36
autor: ignac112
Jak dodajesz pomału gazu to nie przydławia się, tak jakby przerywał? Jak idziesz ogniem to nie ma szarpania? Może to też być mechanizm różnicowy, poduchy pod silnikiem i skrzynią, zapłon albo tłumik drgań na sprzęgle.

: 19 wrz 2012, 20:43
autor: schack
na dwójce go szarpie jak dam ognia na początku potem go puszcza i jest ok. W pon. jadę do warsztatu to mam nadzieję, że dojdą ładu co to jest.

[ Dodano: 2012-09-19, 20:43 ]
może to strzelanie na wysokich obrotach (jakby w tłumiku) ma jakieś znaczenie?

: 20 wrz 2012, 06:20
autor: axell
może to strzelanie na wysokich obrotach (jakby w tłumiku) ma jakieś znaczenie?
Jak Ci strzela to zapłon do ustawienia.

: 20 wrz 2012, 08:58
autor: schack
+ na benzynie ten problem jest jeszcze gorszy (specjalnie teraz poszedłem się temu przyjrzeć) Może jest tak, ze do gazu zapłon zły a do benzyny jeszcze gorszy? Możliwe, żeby uległ rozregulowaniu po "robieniu" uszczelki pod głowicą? To strzelanie to bardziej jakby z dołu było słychać na obrotach rzędu 4 tysięcy.

[ Dodano: 2012-09-20, 12:24 ]
panowie jako, że machę miałem na rezerwie a i test robiłem na bardzo zimnym silniku postanowiłem to poprawić i jak wracałem do domu to zalałem za 50 zł pb i wydaje mi się, że ten problem na pb jest jednak mniejszy a uskok prawie nie wyczuwalny(może nawet jest jak być powinno). Czy to może być coś związanego z gazem? I generacja. Albo ja po prostu nie jestem już w stanie tego odpowiednio ocenić i ktoś musiał by się przejechać i sprawdzić.

: 20 wrz 2012, 14:37
autor: miron72
Jeżeli masz wady zapłonu to wcześniej pojawią się na gazie niż na benzynie. Dotyczy to tez wysokich napięć. Jeżeli przykładowo świece będą już słabsze to na benzynie możesz nawet nie poczuć, a na gazie może zacząć kichać, strzelać, czy szarpać.
LPG ma wyższe wymagania od instalacji zapłonowej.
Owszem, po robocie głowicy mogło dojść do przestawienia zapłonu, czy to poprzez nieco chybione założenie aparatu)bo jak remont to wałek był zrucany jak zakładam), bądź poprzez błędy przy zakładaniu paska rozrządu. Tudzież np. uszkodzenie świecy/kabla przy montażu.
Sam kiedyś niechcący stuknąłem świecą i sklepałem jej przerwę do niemal nieistniejącej co powodowało zakłócenia w pracy silnika.

: 20 wrz 2012, 16:16
autor: schack
W pon. robię łożyska tył bo koła latają już na boki ostro i od razu powiem im, żeby wszystko dokładnie posprawdzali.

: 08 lis 2012, 18:49
autor: Parzo
Hej koledzy wybaczcie ze odgrzewam,a le mam taki sam problem lecz w ABK, dodam że nie mam LPG tylko samą benzyne. Nie wiem co może być przyczyną szarpania, szarpanie występuje tylko przy odpuszczaniu nogi z gazu, najbardziej odczuwalne jest na 1 i 2 biegu.
Może to mieć jakiś związek z poduszkami wózka? Bo mam je do wymiany. Przepływomierz mam OK rezystancji nie przerywa, oraz miesci sie w normach, tak samo TPS, labda oscyluje i to bardzo, co moge jeszcze dodac, spalanie paliwa jest dosc wysokie wg mnie, diagnostyke CO mialem robioną miesci sie w normach (niemieckich.) huh lambde wykazywalo ze mam 1.013V. Pomozcie mi:P

: 08 lis 2012, 21:22
autor: ignac112
Zapłon niech sprawdzi :)