Strona 1 z 1
[80 2.3 NG B4 ] jaki reduktor / parownik ?
: 15 paź 2012, 20:33
autor: maciek1006
Mój reduktor wymaga wymiany ichcem go wymienic na nowy tylko zstanawia mnie jedna rzecz , a wiec moj parownik ma dolutowane jedno wyjscie ktore idzie do miksera , a na allegro nie moge znalesc takiego parownika.
: 15 paź 2012, 21:13
autor: Audi 80 Polska
maciek1006 pisze: a wiec moj parownik ma dolutowane jedno wyjscie ktore idzie do miksera , a na allegro nie moge znalesc takiego parownika.
Bo mało parowników ma króciec na kompensacje w standardzie. Zwykle bierze się parownik jaki jest, zakleja odpowietrzenie membrany do atmosfery. Dalej wierci się otwór w deklu z wcześniej zaklejonymi otworami i wkleja w niego króciec do kompensacji.
: 15 paź 2012, 21:42
autor: maciek1006
wolał bym kupic z tym wyjsciem w standardzie bo nie chce mi sie bawic w jakies przeróbki ... gdzie taki parownik dostac
: 15 paź 2012, 21:50
autor: Audi 80 Polska
na allegro jest kilka
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... cription=1
Albo kup taki jak masz i przełóż dekiel z tym doklejonym króćcem ze swojego starego.
: 15 paź 2012, 22:02
autor: maciek1006
ja mam jakis stary firmy ELPIGAZ i nie wiem dokladnie ktory model ale ten wydaje sie dobry ;]
http://allegro.pl/r4-tomasetto-140-hp-f ... 12704.html
: 16 paź 2012, 08:47
autor: miron72
Tomasetto to klasyczne, lecz naprawdę łatwe w obsłudze i nieproblemowe reduktory. Zwarta konstrukcja, niewysoka cena i prosta konstrukcja. Jeżeli jest dobrany mocą odpowiednio to nie powinien sprawiać problemów. 140konny do NG uważam za akurat. Nawet pod BLOS bym celował w maksimum 150kony. Niejedna już osoba zapędziła się pod ścianę zbyt wydajnym, lejącym wściekle reduktorem. To już kwestia danego typu i...innego wątku.
: 18 paź 2012, 21:06
autor: shellah
nie lepiej po prostu kupić kpl zestaw regeneracyjny? obudowa się przecież nie zużywa tylko bebechy

: 22 paź 2012, 17:27
autor: maciek1006
ale do mojego reduktora zestaw kosztuje ponad 100 zl , nowy reduktor 180 a nie wiem czy stary jest do 100 km czy do 140 a poza tym nie ma sensu chyba sie bawic w zestawy naprawcze przy takiej roznicy ceny
: 22 paź 2012, 21:26
autor: shellah
ja polecam BRC i tylko a nie jakieś inne wynalazki. Fakt ceny duże ale jakość wykonania jeszcze wyższa.
: 23 paź 2012, 10:07
autor: miron72
Nie przesadzaj. Mam co prawda u siebie BRC i miałem onegdaj inne -to porządna firma, lecz spokojnie można też polecić OMVL, Lovato, Tomasetto, Impco, nawet Landi, choć niektóre ich reduktory mają dziwaczne rozwiązanie.
Natomiast zgoda -często się czyta, że regeneracja jest niemożliwa, trzeba wymieniać całość i inne dyrdymały. A ja nie wiem, co się może w garczku z gów...go stopu popsuć skoro nikt nim gwoździ nie wbija?
Tyle, że niektóre reduktory miewają dziwaczne regulacje membrany I stopnia, czy innych elementów i ciężko je dostroić potem nawet będąc obeznanym w temacie. Bo bywa, ze w zestawie naprawczym elementy są z innego stopu, o innej sprężystości itp.
Landi Renzo SE81 ma dość złą prasę w tym względzie. Sporo osób narzekało, ze po rozbiórce nie mogli go dostroić i bujali się po gazownikach.
: 23 paź 2012, 11:43
autor: shellah
miron72, tak ale jeśli chodzi o zestawy to mogę z pełną odpowiedzialnością polecić reduktor BRC AT90E i zestaw naprawczy tej samej firmy i cuda wianki się nie dzieją
Nie wiem jak jest z innymi firmami...
: 23 paź 2012, 22:48
autor: miron72
Zgoda, sam taki mam w w124, drugi leży na półce i czeka na swoją kolejność. Naprawdę polecenie ich komuś to życzliwa rada, zdecydowanie porządne reduktory

Wewnętrznie też proste i bez zbytnich udziwnień.