Strona 1 z 2

[B4 ABK] Pytanie o gaz.

: 23 paź 2012, 09:18
autor: Cycu
Witam :)

Chciałbym zamontować do swojej LPG do swojej ABK. Jest na wielopunktowym wtrysku.
I teraz pytanie:
Czy koniecznie muszę montować sekwencje czy można by było zamontować LPG IIgen a do tego blosa?
Bardziej skłaniam się ku drugiej opcji. Nie chodzi tyle o cene instalacji co o koszty eksplatacji bo wiadomo że na sekwencji trzeba więcej PB lać a na II gen tylko do zapalania i sobie można przełączyć samemu.

Czy w mocy między sekwencją a II gen + Blos będzie duża różnica mocy?
Czy będzie różnica w spalaniu?

Warto tak zrobić?

Proszę o odpowiedzi. To dla mnie bardzo ważne.

: 23 paź 2012, 09:36
autor: Audi 80 Polska
Tu masz cały temat: https://audi80.pl/20-abk-gazowe-dylematy-vt32041.htm tylko teraz jest trochę więcej podzespołów LPG na rynku i są bardziej opłacające się niż wymienione w temacie.
Cycu pisze: na II gen tylko do zapalania i sobie można przełączyć samemu.
Tak, niedogrzany reduktor trochę przymarznie poda za mało gazu i twoje oszczędności zniszczy wybuch niszczący przepływomierz. Ja na sekwencji mam ustawioną temperaturę przełączania 15°C i dopuki niema się sklejonych brudem wtryskiwaczy to niema problemu z przełączaniem.

: 23 paź 2012, 10:24
autor: Cycu
Więc Aldi mam do Ciebie pytanie.
Ile wlewasz miesięcznie benzyny do swojego Audi jeżdżąc na LPG?
Dużo bierze zanim się przełączy?
I na ile km starcza Ci ilość PB zatankowana przez Ciebie?
Co ile dolewasz?

Pytam ponieważ chciałbym wiedzieć :)

Jakie spalanie?
Szczerze :)

: 23 paź 2012, 11:19
autor: Motostacja pl
Wypowiem się z własnego doświadczenia. Pb leje około za 20zł na jedno tankowanie gazu (37-38l). Z tym że jak się jeździ w trasie to PB idzie mniej, jak się w chłodne dni jeździ po mieście na krótkich odcinkach to oczywiście więcej. Temp przełączenia ustawioną mam na 30 stopni więc teoretycznie można z tym jeszcze trochę zejść.

: 24 paź 2012, 16:26
autor: Audi 80 Polska
Ja benzynę tankuje co latem co jakieś 3 miesiące za 50zł, przez ten czas wyjeżdżam gazu za jakieś 400-500zł.

: 28 paź 2012, 08:03
autor: koral351
ja jeszcze w maździe kupiłem sobie nowy parownik , a reszte z odzysku. cała instalacja wyniosła mnie ok. 350zł. założyłem sam. pojechałem do zakładu gdzie zakładają , sprawdzili i wystawili mi fakturke za 400zł gdzie wpisali ,,montaż z części klijenta,, i za nie całe 800zł miałem legalny gaz z wbiciem w dowód. warunkiem jest zbiornik nie starszy jak 5lat. jak się chce to się da.

: 28 paź 2012, 15:21
autor: FilippoAudi80
Ja mam takie pytanie. Mam butle niby 40L a wchodzi mi 30L, czy to normalne? :-/

: 28 paź 2012, 16:19
autor: Audi 80 Polska
Tak, normalne bo butle LPG powinny być zgodnie z prawem napełniane do 80% ich pojemności. Chyba że ktoś unieszkodliwił zawór odcinający albo po prostu się zaciął.

: 28 paź 2012, 19:27
autor: Motostacja pl
koral351 pisze:ja jeszcze w maździe kupiłem sobie nowy parownik , a reszte z odzysku. cała instalacja wyniosła mnie ok. 350zł. założyłem sam. pojechałem do zakładu gdzie zakładają , sprawdzili i wystawili mi fakturke za 400zł gdzie wpisali ,,montaż z części klijenta,, i za nie całe 800zł miałem legalny gaz z wbiciem w dowód. warunkiem jest zbiornik nie starszy jak 5lat. jak się chce to się da.
Po ostatnich problemach z LPG (jak się okazało właściwie to nie LPG do końca było winne) opanowałem już z grubsza całą sekwencję. Wbrew pozorom nie jest to jakoś skomplikowana instalacja i przy następnym aucie mocno bym się zastanawiał czy zaprowadzać auto do gazownika czy nie montować samemu już na konkretnych podzespołach.

: 29 paź 2012, 22:06
autor: Francis1982
Tylko sekwencja na mocnym parowniku (może być 150 KM lecz lepiej dać 170 KM) i dobre wtryskiwacze. Żadne Valteki. Conajmniej OMVL Reg Fast. Są porównywalne z Matrixami i ładnie sprawują. Trudne w zapętleniu bo wystarczająco szybkie. No i stag 300 i da się fajnie jeździć.

: 01 lis 2012, 10:53
autor: jacek199315
Francis1982 pisze:Tylko sekwencja na mocnym parowniku (może być 150 KM lecz lepiej dać 170 KM) i dobre wtryskiwacze. Żadne Valteki. Conajmniej OMVL Reg Fast. Są porównywalne z Matrixami i ładnie sprawują. Trudne w zapętleniu bo wystarczająco szybkie. No i stag 300 i da się fajnie jeździć.
ojciec ma tak poskładaną instalację i powiem ze jest bardzo dobra na miesiąc trzeba dolać paliwa tak za 30 zł zima za 60 zł ale jadąc w trasę i tak się opłaca instalacja zwróciła się w rok

: 18 lis 2012, 09:42
autor: Piotrekdriver1
koral351 pisze:ja jeszcze w maździe kupiłem sobie nowy parownik , a reszte z odzysku. cała instalacja wyniosła mnie ok. 350zł. założyłem sam. pojechałem do zakładu gdzie zakładają , sprawdzili i wystawili mi fakturke za 400zł gdzie wpisali ,,montaż z części klijenta,, i za nie całe 800zł miałem legalny gaz z wbiciem w dowód. warunkiem jest zbiornik nie starszy jak 5lat. jak się chce to się da.
W każdym zakładzie montującym gaz tak można?czy tylko po znajomości?

: 18 lis 2012, 11:09
autor: jacek199315
chyba tylko po znajomości bo używki raczej nie za bardzo tak mi się coś wydaje ;-)

: 18 lis 2012, 11:56
autor: Piotrekdriver1
Orientuje się ktoś ile kosztuje mniej więcej montaż instalacji II generacji do ABK?

: 18 lis 2012, 12:23
autor: Audi 80 Polska
II generacja do ABK coś około 1500zł, można znaleźć taniej i drożej. W Siedlcach jest zakład który montuję używane instalacje I/II generacji za jakieś 900 w tym nowa butla.
Piotrekdriver1 pisze:W każdym zakładzie montującym gaz tak można?czy tylko po znajomości?
Co do legalizacji własnoręcznie montowanego gazu to niemal każdy nierenomowany warsztat w mniejszym mieście zalegalizuje taki gaz za odpowiednią odpłatą. Najlepiej mieć w miarę świeżą najlepiej nie starszą niż roku butlę i papiery do niej.
Choć do ABK dobrze by było wsadzić też nowy parownik ze względu na ryzyko wystrzału jeśli parownik podawałby źle gaz.