Strona 1 z 1

[2.0 ABK LPG] troche duzo dymu

: 11 gru 2012, 18:44
autor: allegro
Witam,
2lata temu kupilem "Dziadka" Audi 80 2.0E z LPG 1995r jako 2 autko i tak zostal do dzis, bo polubilem go.
Pare dni temu przeszedl wymiane uszczelki glowicy (bo juz sie skonczyla), kolektora i pokrywy zaworow.
Dzis odebralem Dziadka. Dymi z komina o wiele, wiele mniej - ale jednak. Musze dodac, ze auto stalo prawie 2 tygodnie, a ja przejechalem ledwo 15km. Silnik byl juz rozgrzany, nie szarpie, nie stuka itp.
Co ciekawe po 2godzinach odpalilem auto i dymu prawie nie bylo, czyli jakby sie pojawial przy wyzszej temperaturze.
Jutro wymienie termostat, bo jakis czas temu juz mi szwankowal. Czy to jest tego przyczyna?

Mimo wszystko martwie sie tym i prosze o pomoc forumowiczow, co moze byc tego przyczyna.

Pozatym jesli jest tu jakis forumowicz ze Szczecina, ktory zajmuje sie hobbystycznie B4 i zna sie na rzeczy to prosze o kontakt.
Z gory dziekuje i pozdrawiam

: 11 gru 2012, 20:58
autor: Fanthom
Może sie wilgoć w tłumiku zebrała , pojeździj troche dłużej , niech odparuje do końca i wtedy zobacz czy jeszcze dymi , poza tym w zime przy duzej wilgotnosci nie ma opcji zeby nie dymił na biało.

: 11 gru 2012, 21:25
autor: gibaj
pojeździj trochę i zobaczysz ;-)
jeśli tyle stał to nazbierało się syfu trochę i teraz to wypala ;-)
druga sprawa czy dobrze ci zrobili ta uszczelkę itd? dobre fachowcy? :-P

: 11 gru 2012, 21:51
autor: allegro
Ponoc dobrzy.
Kiedys robilem u nich i zrobili dobrze, tzn do dzis nie mam z tym klopotow.
Gdyby tu byl jakis fachman majsterkowicz do Dziadkow ze Szczecina to prosze o kontakt.

: 11 gru 2012, 22:42
autor: Fanthom
Szukasz fachmana ze Szczecna? Napisz do użytkownika Vigo1984 - lepszego w Szczecinie nie ogarniesz ABK ma w paluszku :)

: 11 gru 2012, 23:32
autor: allegro
Wyslalem powyzszczemu Uzytkownikowi wiadomosc. Dzieki za kontakt :)

: 12 gru 2012, 16:18
autor: Zezi
Na benzynie tak samo kopci .
Mój też na rozgrzanym silniku dosyć sporo kopci na LPG, ale znowuż na benzynie o wiele mniej , co jest chyba dosyć normalne ( u kumpla w Seicento 0.9 z LPG jest identycznie ).

: 12 gru 2012, 17:29
autor: allegro
Przeprowadzam sledztwo. Jak na razie po przejechaniu ok 10km nei ubylo mi plynu chlodniczego.
Czy moze to miec zwiazek, ze jestem w stanie naprawiania dogrzania silnika?
Nie dogrzewa mi silnika do 90stopni. Wymienie termostat i ten czujnik na chlodnicy.
Jestem laikiem takze prosze o rady i pomoc. Dziekuje

[ Dodano: 2012-12-13, 15:49 ]
Jednak plynu do chlodnicy ubywa.
Czy to znaczy, ze mechanik paproch zepsul sprawe i musze sie do niego udac tytulem reklamacji/

: 13 gru 2012, 22:09
autor: marbaj
Za dogrzanie silnika odpowiada tylko termostat, natomiast czujnik w chłodnicy odpowiada za przegrzanie bo to on włącza wentylator.
Sprawdź czy płynu nie ubywa przez nieszczelności na wężach czy chłodnicy a dopiero potem reklamuj u mechanika.
Kopci na biało czy bardziej na niebiesko, mechanik wymienił uszczelniacze zaworów jak była zwalona głowica?
Próbowałeś zagrzać na postoju silnik aż włączą sie wentylatory, ile pokazuje wtedy na desce temp.