Strona 1 z 1

[B3 1.6 RN+LPG] brak wolych obrotów na zimnym silniku

: 12 gru 2012, 20:24
autor: SZERY
Witam, przychodzę rano do garażu odpalam silnik na gazie (bez problemów choć muszę chwile kręcić) ale gdy puszcze pedał gazu to gaśnie, muszę trzymac gaz i jak sie nagrzeje za chwile to jest normalnie. Jaka jest tego przyczyna?

...

: 12 gru 2012, 22:09
autor: Pietera
Zima. Też tak miałem gdy odpalałem na gazie na Pb to samo????
powinno się odpalac i rozgrzac silnik do kilka dziesiąt stopni i dopiero przełączyc na LPG.
a to że silnik gaśnie to normalne, po prostu musisz trochę na obrotach podtrzymac aż się rozgrzeje trochę (1000obr/min).

: 12 gru 2012, 22:18
autor: k3llys
SZERY, sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :mrgreen:

: 13 gru 2012, 12:42
autor: SZERY
Dobra jeśli to normalne to dam sobie z tym spokój, myślałem ze da się temu jakoś zaradzić. A Pb nie leje odkąd ją kupiłem. Elementy gaźnika raz na jakis czas sparuje bo słyszałem że ciągła jazda tylko na gazie powoduje różne nieciekawe historie.

: 13 gru 2012, 13:52
autor: k3llys
Na BP nie chodzi dobrze bo pewnie jest ustawiony typowo pod gaz, a na gazie każde auto musi się zagrzać żeby dobrze chodzić. Sekwencja zanim się włączy to silnik też musi osiągnąć swoją temperaturę. To normalka.

: 13 gru 2012, 15:14
autor: LUPO
na pb i lpg powinien chodzić prawidłowo,a nie że są problemy z pracą na pb bo samochód ustawiony jest pod gaz

: 13 gru 2012, 15:27
autor: k3llys
no jasne że powinien, ale większość starszych samochodów tak właśnie jest poustawianych, bo to szpec od LPG się nie zna do końca, lub coś nawala to poprzedni właściciel nie inwestuje, ale i tak czy tak przy LPG trzeba zagrzać silnik.

: 14 gru 2012, 19:08
autor: SZERY
Macie panowie racje ale to co pisze k3llys, jest prawdą bo kiedys z kilku powodów zalałem troche Pb i tak jak mówi auto ustawione jest pod gaz, pewnie tez z pododu poprzedniego własciciela tzn linka od gazu podciagnieta tak aby trzymac wolne obrototy na gazie itp.

: 14 gru 2012, 19:23
autor: paw1131
Najważniejsze jest jaką posiadasz instalację gazową. Jeśli manualnie przełączasz na gaz to rób to jak silnik się trochę rozgrzeje. Jeśli jest to instalacja III gen. to samochód nigdy nie uruchomi się w zimie na gazie, przełączy się po osiągnięciu temperatury pracy układu. Gaz dopiero w IV gen. nie potrzebuje parownika do pracy, wtedy odpalanie na gazie to normalka.

: 14 gru 2012, 21:41
autor: k3llys
paw1131, raczej kolega SZERY, nie ma sekwencji, wnioskuję to po jego silniku ;-) i z tego co wiem to nie ma instalacji "oczywiście nie seryjnych" które odpalały by się od razu na gazie, nawet latem silnik musi się troszkę zagrzać z sekwencją jeśli komp nią steruje.

: 16 gru 2012, 09:49
autor: robercik1974
ja nie mam nigdy takich problemow,jak silnik jest zimny czy twoj silnik szery jest na wtrysku czy na gazniku?na wtrysku nawet przy instalacji zrobionej przez kowala to silniczek krokowy ustawia obroty

[ Dodano: 2012-12-16, 09:50 ]
mialem kilka aut na gazie,i takie objawy byly jak bylo cos nie tak z mewbranami w
parowniku

: 17 gru 2012, 22:19
autor: SZERY
Odpala na gazie czemu miał bym tu kłamać, instalacja jest na gazniku. Poprostu tamtej zimy nie miałem takich problemów. Być może jest to wina parownika...

: 17 gru 2012, 22:47
autor: k3llys
to wymienić filtr od gazu, może jest zapchany, w końcu wszystko trzeba z czasem serwisować ;-)

: 18 gru 2012, 18:47
autor: SZERY
Filtr był wymieniany w lecie tego roku...

: 18 gru 2012, 22:35
autor: robercik1974
silnik gaznikowy nie ustawia sam przepustnicy, to jest wielka loteria ,taki gaz w takim aucie,zalezy jego praca od wielu warunkow,najlepiej pokręć mu wiecejgazu na srubie od jalowych