Strona 1 z 2

[b3 coupe 2.3 NG] Problemy ze spalaniem i odpalaniem

: 02 sty 2013, 17:56
autor: Ripper_X
Witam

Otórz mam Motor 2.3 NG z którym mam następujące problemy gdy chce go odpalić na zimnym silniku to mam z tym drobny problem ale jak jest rozgrzany, odpala z pierwszego kopa a następnym problemem jest spalanie ponad 18l na 100km :shock:

Szukając pokrewnego tematu znalazłem wzmiankę o sondzie lambda czy w tym może tkwić problem ????

: 02 sty 2013, 19:10
autor: szaakaal
Cze, sonda lambda jest odpowiedzialna za mieszanke paliwo - powietrze wiec pierwszymi objawami zepsutej sondy lambda jest podwyższone zużycie paliwa...

a czujesz spadek mocy?? jak tak to sonda do wymiany...

: 02 sty 2013, 19:27
autor: Ripper_X
Spadku mocy dokładniej nie odczułem tylko daje się mocno we znaki spalanie ostatnio zrobiłem na 100 na 19l gazu i byłem w szoku...

: 02 sty 2013, 21:17
autor: szaakaal
Wykrecac sondy nie ma sensu bo barwa koncowki malo powie.
Podjedz na poczatek gdzies na diagnoze komp... ale do poprawnej diagnozy sondy lambda, mechanika silnika oraz uklad zaplonowy musza działac bez zarzutu.

A jak sonda bedzie si to moze masz cos z cisnieniem paliwa oraz sprawnoscia ukladu wtryskowego ze Ci tak duzo pali.

: 03 sty 2013, 21:14
autor: papaj
mi tez duzo pali LPG i tez nie wiem czemu, na dodatek zle odpala na LPG - Blosa mam i nie wiem czemu tak jest ale lambda raczej do spalania gazu nic nie ma

: 04 sty 2013, 14:24
autor: szaakaal
moim zdaniem sonda lambda ma znaczenie co chodzi o spalanie tez i LPG bo jak sonda nie daje sygnalu do ECU to wtedy spalanie wychodzi wysokie...

mozna myslec ze ma sie zepsuta sonde a tak naprawde to moze byc wina kabelkow...

: 04 sty 2013, 22:26
autor: zborek_k-kozle
To problem leży w benzynie tak ? Bo na lpg to dopiero po rozgrzaniu

: 05 sty 2013, 12:05
autor: szaakaal
zborek_k-kozle to nie ma znaczenia czy benz czy LPG...
a wspominam o ECU dlatego ze ECU to nic innego jak komputer sterujacy silnikiem... i ja obstawiam to bo kolega Ripper_X skarzyl sie tez na problemy z odpalaniem silnika, moim zdaniem wystepuje u niego blad w komunikacji silnika z ECU...

wszystko oczywiscie do diagnostyki komp...

: 05 sty 2013, 12:14
autor: zborek_k-kozle
A masz LPG 1 czy 2 generacji ?

: 06 sty 2013, 21:45
autor: szaakaal
zborek mnie pytasz? a broń Panie Boże... ja tego dziadostwa nie uznaje, moja audica popyla na czystej benzynie, ale biorac pod uwage to jaki mam silnik musial bym miec instalke II generacji...
a problem Ripper'a kreci sie gdzies wokol ECU moim zdaniem

: 07 sty 2013, 09:26
autor: zborek_k-kozle
Nie szaakaal Ciebie nie pytałem ;p . W z tą diagnostyką to słabo w ng ale da się coś zrobić. Wybłyskać kody trzeba .

: 09 sty 2013, 22:32
autor: Ripper_X
Gaz jest chyba 1 gen.
Zastanawiam się czy to nie jest wina parownika i filtrów w instalacji gazowej a co do odpalania to zastanawiam się czy filtr paliwowy nie powoduje problemów z odpalaniem...

: 10 sty 2013, 18:15
autor: zborek_k-kozle
Normalnie to ostro mieszasz. Co ma mieć instalacja gazowa do odpalania zimnego silnika na benzynie ?

[ Dodano: 2013-01-10, 18:17 ]
Trzeba podjechać do gazownika na regulację, zapraszam do mnie :D . Filtr paliwa... sprawdź ciśnienie paliwa na rozdzielaczu, to będziesz wiedział

: 17 sty 2013, 20:29
autor: Ripper_X
Polaczylem tematy przypadkowo a poza tym myslalem ze moze miec to jakies znaczenie co do spalania...

: 17 sty 2013, 23:13
autor: szaakaal
filtr paliwa raczej nie bedzie stwarzal problemow z odpalaniem silnika, to juz predzej ten parownik...
przeczysciles go juz moze? jak nie to podjedz do jakiegos gazownika z tym parownikiem... a komp resetowales?