Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABK] Problemy z instalacja gazowa (sekwencja)

: 13 wrz 2007, 17:49
autor: Dugi
Witam

Jak już napisalem w temacie mam problemy z instalacja gazowa sekwencyjna a mianowicie :
- samochod chodzi na wolnych obrotach , dodajemy energicznie gazu i wtedy silnik na chwile zadlawia sie i po chwili dopiero wchodzi na obroty..
- kolejnym problemem jest nastepujaca sytuacja : jadac z wieksza predkoscia obrotowa silnika puszczamy noge z gazy i hamujemy silnikiem po chwili wciskamy gaz zeby przyspieszyc ....a tam dziura ,auto nie chce przyspieszac czasami nawet szarpie dopiero po chwili zalapie i przyspiesza..

Moj silnik to 2.0 E ABK

Objawy kojarzyly sie z ukladem wys. napięcia wiec wymienilem świece , przewody, kopułke i palec aparatu zapł.

Bardzo prosze o wasze opinie ,moze ktos z was spotkal sie z takimi objawami lub ma z instalacjami na codzien doczynienia.

Pozdrawiam

: 13 wrz 2007, 17:52
autor: silentfox
tzn jak tak mialel identycznie, tylko niemam sekwencji ale identyko objawy
najgorsze byly skrzyzowania zeby szybko ruszyc.

wizyta u gazownika :arrow: regulacja i jak reką odjął

[ Dodano: 2007-09-13, 17:53 ]
ps popraw temat bo ci moderator go usunie ;-)

: 13 wrz 2007, 17:54
autor: Dugi
wlasnie od niego wrocilem :-/

: 13 wrz 2007, 18:37
autor: Danek
Dugi, przy sekwencji bardzo ważną sprawą jest prawidłowe zestrojenie instalacji po montażu. Większość gaziarzy ustawia autokalibrację i spadówa. A porządna kalibracja wymaga jazdy testowej lub "podróży" na hamowni podwoziowej, żeby zebrać dokładną mapę czasów wtrysku benzyny. Dopiero po zebraniu mapy benzynowej ustala się odpowiednią mapę dla gazu. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze odpowiedni dobór wtryskiwaczy i regulacja ciśnienia reduktora. Wszystko razem składa się na poprawną regulację i skutkuje bezproblemową pracą instalacji. Podejrzewam, że albo Masz źle ustawioną mapę gazową, albo reduktor nie trzyma ciśnienia, jednak wtedy instalacja raczej przełączałaby się automatycznie na benzynę. Żeby coś więcej powiedzieć, musiałbyś zebrać mapy gazowe i benzyny zrobić screen momentu kiedy dostaje zadyszki, podać typ instalacji i reduktora oraz jakie masz wtryskiwacze gazowe i rozmiar dysz. Jak widzisz sporo tego. Więc chyba pozostaje Ci poszukać innego porządnego gazownika.
PS. Popraw temat zgodnie z regulaminem, bo będą bęcki.

: 13 wrz 2007, 22:09
autor: Dugi
Kto z was ma zalozona sekwencje do Audi 80 B4 2.0 E ABK ?

[ Dodano: 2007-09-13, 22:47 ]
Danek jakie mogą być bledy montazowe lub w doborze sprzetu do tego silnika ?

: 13 wrz 2007, 23:05
autor: Ezumaru
Ja mam zgazowane sekwencją ABK i chodzi dobrze,chodź jest patent z tym zadławianiem się,a po za tym to wyczesz wypas :->
Jak pisali wyżej,zajechanie do dobrego gazownika dużo daje.Powodzenia.

: 14 wrz 2007, 00:34
autor: SPEED
Właśnie dobry gazownik na pewno pomorze --- tylko znajdz takiego
Też miałem takie objawy.Gazownik ustawił mi gaz w czasie jazdy testowej
Teraz moje audi śmiga na gazie elegancko .
Też musisz jechać do dobrego gazownika on na pewno pomorze

: 14 wrz 2007, 09:14
autor: Danek
Dugi, najczęstszy błąd to źle dobrany rozmiar dysz wtryskiwaczy (czasem samych wtryskiwaczy-za wolne) i nieodpowiedni reduktor. Drugi błąd to właśnie brak jazdy kalibracyjnej i złe ustawienie mapy. Tyle, że jak są źle dobrane dysze lub reduktor to żadna jazda nie pomoże. Niestety nic więcej na odległość Ci nie pomogę. Trzeba się podpiąć z pecetem i sprawdzić co się dzieje, gdybanie nie ma sensu.

: 14 wrz 2007, 10:10
autor: Dugi
Z ostatniej chwili : Audi zmarlo , wieczorem podjechalem pod robote ,rano wychodze chce odpalic i nic..... rozrusznik kreci i nic sie nie dzieje. Paliwo dochodzi bo sprawdzalem , iskry brak... :-( :cry: :cry: :cry:

: 14 wrz 2007, 10:49
autor: kyto
Dugi pisze:rozrusznik kreci i nic sie nie dzieje. Paliwo dochodzi bo sprawdzalem , iskry brak...
daj znac jak to rozwiazesz bo ja mam to samo, tylko, ze mi w czasie jazdy sie wylaczyl.a przed wczoraj podjechalem pod garaz, wylaczylem i nie moglem wlaczyc. ale teraz chodzi.

: 14 wrz 2007, 11:48
autor: WOJTEK26
najczęściej przyczyna braku iskry jest padnieta cewka wym cewke i auto ożyje ponownie

: 14 wrz 2007, 14:04
autor: kyto
WOJTEK26 pisze:najczęściej przyczyna braku iskry jest padnieta cewka wym cewke i auto ożyje ponownie
a gdzie taka cewke moge kupic ale nowa?? i za ile mniej wiecej. moze ktos z forumowiczow handluje takimi czesciami??

: 14 wrz 2007, 14:49
autor: WOJTEK26
nowa cewka kosztuje 140zł dobrego producenta jak potzreba to mam taka w sklepie. Mozna ja kupic w kazdym sklepie motoryzacyjnym np IC Fota itp

: 14 wrz 2007, 16:22
autor: Dugi
Moze jest jakis chetny forumowicz lub klubowicz z katowic z silnikiem ABK zeby podjechac i przepiac cewke czy wtedy zapali ? :mrgreen:

[ Dodano: 2008-10-29, 20:31 ]
witam
powracam po roku do tego tematu bo cos drgnelo
mianowcie zmienilem gazownika i na wstepie okazalo sie ze mialem dysze 1,6 mm :D takie dysze sa do samochodu o pojemnosci do 1000cm i mocy do 50KM ..... :lol:
druga sprawa mialem za wolną listwe wtryskowa 3ohmy co powodowalo drgania na wolnych obrotach.
panowie fachowcy z poprzedniego warsztatu zapewnieli mnie ze wg ich FILOZOFII wszystko jest ok.... kazalem im zalozyc w ramach gwarancji listw 1ohm i znikly drgania.
co do dysz nowy gazownik rozwiercil je wstepnie na 1.9mm ale wg niego powinno byc ok 2,2 - 2,4 mm tylko ze podczas kalibracji mnoznik spada do 0.8 czyli tak jakby dysze byly za duzo ale zeby ayto jezdzilo dobrze trzeba go bylo podniesc do 1,2

Mam pytanie do osob zakladajacych instalacje ewentualnie do bardziej wtajemniczonych w temat LPG jaka powinna byc srednica dysz przy moim silniku?

Pozdrawiam