Sprawa sie tyczy sondy i jezeli jest ktos w stanie pomoc to sie nie bac i smialo mozna pisac w tym temacie Nikogo po sadach nie bede ganial )
Podlaczylem interfejs to mojej audi 80 i sonda na PB nie pracuje stoi na jednej wartosci... po przelaczeniu na gaz ( 2 generacja ) sonda zaczyna pracowac tak jak powinna... Slyszalem o emulatorze sondy zakladanym na gazie i takie cudo posiadam wiem tez ze ma on za zadanie przeklamywanie sygnalu do ECU...
Audi duzo pali i pytanie mam takie... Czy duze spalanie moze byc przyczyna uszkodzonej sondy ktora podaje zly sygnal ? bo ja to rozumiem ze sterownik LPG bierze sygnal z np czasu wtrysku benzyny to skoro sonda nie chodzi na PB to i zle podaje sygnal do sterownika LPG... tylko czemu jest tak wysokie spalanie skoro emulator przeklamuje ECU... Dziwne ale prawdziwe... jest ktos w stanie pomoc ? Czy w przypadku uszkodzenia sondy w moim przypadku na LPG powinna palic normalnie ?? czy duzo duzo wiecej jak ma to miejsce...
: 22 lut 2013, 23:43
autor: pawlyna;D
No to skoro stoi w jednej wartości a nie powinna, więc sonda zepsuta więc czy tak czy tak wypadało by ją wymienić. I jeśli komputer benzynowy dostaje złe wartości, to komputer gazowy duplikuje ten sam problem. Przynajmniej tak mi się wydaje.
: 23 lut 2013, 10:55
autor: Przemo031
No tez tak mi sie zdaje ale skoro na LPG przez interfejs widze dobre wartosci sondy to jak to jest ? pokazuje dobra wartosc przez emulator a dobiera zla ze wskazan sondy ? bo tylko tak to ma jakis sens.
: 23 lut 2013, 11:24
autor: dzikx
Weź odłącz przewód od sterownika gazu przy sądzie i podłącz z oryginalnym ( kabel z sądy jest podłączony do sterownika gazu a ze sterownika do ecu to podłącz jak fabryka chciała ) i wtedy zmierz jeszcze raz. Przerabiałem temat sądy niedawno w moim ADA i dowiedziałem się że sprawdzać się powinno na dobrze ciepłym silniku a wartość sądy oscyluje od 01 do 09 tu film poglądowy z mierzenia miernikiem już nowej po wymianie
: 23 lut 2013, 17:15
autor: Przemo031
nie prosciej jest odlaczyc centralke od gazu ?? nie da to takeigo samego efektu ? bo teraz nie wiem czy odlaczony sterownik od gazu przepusci sygnal dalej do ECU...
Ogolnie to musze poszukac przewodu jak idzie bo wiem ze sonda jest pod autem w katalizatorze ale nie zerkalem gdzie ida kable jutro postaram sie do tego dojsc
: 23 lut 2013, 18:59
autor: dzikx
u mnie jest tak mniej więcej koło filtra oleju, nie wiem czy da taki efekt raczej nie puści obiegu. znajdź wtyczkę i pod nią możesz podpiąć normalny miernik elektryczny jak ja tylko silnik musi być dobrze rozgrzany
Sonda jest padnięta. Spalanie znacznie spadnie po jej wymianie. Proponuję NGK trójprzewodową. Tylko nie kupuj na Allegro - masa podróbek. Za oryginał zapłacisz około 150-180zł.
: 24 lut 2013, 07:59
autor: dzikx
ja kupowałem zamiennik VERNET za 100 i jak narazie działa bez problemu a spalanie zeszło o ok 2 litry
: 24 lut 2013, 08:56
autor: Kamuś
U mnie też spadło o około 2-3 litry. Co do tych tańszych zamienników to zawsze jest ryzyko. Wszelakie czujniki zawsze kupuje oryginały, ew. zamienniki, ale renomowanych firm (w tym przypadku NGK/NTK), bo oryginalnie siedzi w naszych samochodach sonda BOSCHa'.
: 24 lut 2013, 09:42
autor: Przemo031
Nie wiem jak wyglada sprawa lecz skoro ktos sprzedaje zamienniki to musza one byc sprawne... przynajmniej ja mam takie zdanie. A ze czas dzialania moze byc mniejszy to moge zrozumiec z uwagi na tansze elementy z ktoryh zostala zrobiona... czy kupie dobra za 200 zl czy chinska za 60 zl to mysle ze przez jakis czas ktory planuje smigac autkiem powinna dac rade... lecz nie ukrywam ze teraz w tym tygodniu podjade do hurtowni motoryzacyjnej i popytam co i jak wyglada bo czasami jest mala roznica a jednak ogyginal bedzie lepszy i nie da sie tego ukryc
Rozpisalem sie bez sensu ale nie zawsze zamiennik znaczy gorszy nie wszystko zloto co sie swieci )
Pozdrawiam i idzie dzialac do Garage
: 24 lut 2013, 09:44
autor: dzikx
tak wiem ale z tym wszystkim teraz to loteria. Temat sondy przerabiałem z pomocą kolegi manfred 19 ( zielony z tym byłem zawsze miałem góra monowtrysk albo mechaniczny nigdy pełny) i on u siebie kupował boscha która mu po czasie padła. Ja zaś w skodzie zmieniłem przepływke koledze i zamiennik zero reakcji a bosch ok, w seacie zaś aparat zapłonowy i tu nowy bosch nie działał a używany zamiennik śmiga już parę lat więc to kwestia jak trafisz ( dalej ceny bosch od 240 do 300 a zamienniki od niecałej 100 po 200zł w zależności od sklepu )
: 24 lut 2013, 14:29
autor: Przemo031
Wrocilem z garage polaczylem wszystko jak fabryka kazala czyli sonda tylko do ecu. sterownik wypiolem z obiegu. sonda pracuje mniej wiecej tak:
obroty 1000= sonda 0,10
obroty 5000= sonda 0,85
Czyli chodzi o to ze wraz ze wzrostem obrotow wzrasta sygnal sondy... a wiem ze ona na biegu jalowym powinna szalec od max do min... silnik byl rozgrzany interfejs podawal 98 stopni
Zastanawia mnie jeszcze sprawa teperatury powietrza zasysanego... gdy teperatura powietrza jest mala to idzie mala dawka paliwa a jak teperatura rosnie to zwieksza sie dawka paliwa ?? czy jak to dziala ?
: 24 lut 2013, 14:49
autor: dzikx
ona musi chodzić jak na moim filmiku jak nie dodajesz gazu chodzi od 01 do ok 09 tyle że ja mierzyłem miernikiem elektrycznym nie VAG-iem
: 24 lut 2013, 17:03
autor: Kamuś
Sonda padnięta, uwierz. Ewentualnie jest szansa, że padł jedynie bezpiecznik grzałki sondy - sprawdź wszystkie bezpieczniki (nie pamiętam już który to był).
Przy rozgrzanym silniku do temperatury roboczej powinna wskazywać na Vagu piękną sinusoidę.
A co do zamienników czujników... Jak chcesz, to próbuj. Nie raz miałem do czynienia z przeróżnymi Topranami, HP i szczerze nie polecam. Poczytaj nawet na forum przykładowo o zamiennikach czujników temperatury (i szarych i niebieskich), czy właśnie o sondach.
Jestem zdania, ze jak coś robić, to raz, a dobrze. Więc zarówno elektroniczne części, jak i mechaniczne radzę używać renomowanych firm.