Strona 1 z 2
[2.0 ABT] B4, problem z odpaleniem po dłuższej jeździe
: 09 mar 2013, 10:11
autor: sebastian91
Witam wszystkich forumowiczów.
Szukałem rozwiązania na forum lecz w każdym temacie nie znalazłem dokładnych objaw takich jak u mnie. ( może źle szukam )
Problem polega na tym że od czasu do czasu odpalam samochód bez żadnego problemu, przejadę kawałek kilka ulic zgaszę i później nie mogę odpalić, pomimo, że gaszony samochód był na PB. Odrazu odrzucam winę pozostawionego gazu. Aby ponownie go uruchomić muszę odczekać ok godziny lub 2 i zapala bez żadnego problemu. Czasami czuć przez chwilę benzynę gdy włączę nawiewy.
Ok miesiąca temu wymieniona została kopułka, przewody, świece.
Z góry dziękuję za pomoc.
: 09 mar 2013, 16:46
autor: Pieterb
sebastian91, zacznij od _uwaga
: 09 mar 2013, 17:19
autor: patrykzs
Sprawdź niebieski czujnik, dużo o tym na forum poczytaj, może przekłamywać i złe informacje dawać do ECU i może go zalewać i nie możesz go odpalić, stąd też zapach benzyny.
: 09 mar 2013, 17:39
autor: LUPO
sebastian91 jak pojedziesz następnym razem i nie będzie chciał ci odpalić to sprawdź czy ma iskrę
: 18 mar 2013, 21:25
autor: petel
Witam - też mam taki problem że gdy przejadę i silnik łapie temperaturę to później nie mogę odpalić (ani benzyna ani gaz - kręci i kręci), dopiero gdy auto postoi z 20min to pali z łatwością. Zastanawia mnie to czemu gdy silnik jest zimny to pali z łatwością - idealnie.
: 19 mar 2013, 11:42
autor: LUPO
petel pisze:Witam - też mam taki problem że gdy przejadę i silnik łapie temperaturę to później nie mogę odpalić (ani benzyna ani gaz - kręci i kręci), dopiero gdy auto postoi z 20min to pali z łatwością. Zastanawia mnie to czemu gdy silnik jest zimny to pali z łatwością - idealnie.
tak jak napisałem wyżej silnik ma iskrę jak nie chce odpalić?
: 19 mar 2013, 15:10
autor: petel
tak sprawdzałem jest iskra, przewody zapłonowe dobre dodam.
: 20 mar 2013, 11:06
autor: sebastian91
Odniose sie do niebieskiego czujnika. wiem że sporo czasu mineło ale dopiero zabieram sie za naprawę. czy ten czujnik nie jest przyczyną falowania obrotów lub ciężkiego palenia na zimnym silniku? może mieć wpływ na to że nie moge go zapalić na ciepłym?
: 20 mar 2013, 12:20
autor: szaakaal
sebastian91 odpowiadając na oba Twoje pytania... Tak.
: 20 mar 2013, 12:33
autor: patrykzs
Wymień go, pisałem o tym wyżej, najlepiej jak byś go zakupił w serwisie, bo ja się nakupowałem zamienników i wszystkie je wyrzuciłem dopóki nie kupiłem w serwisie, ale jak nie masz kasy to kup lepszy zamiennik może Tobie się uda i będzie działał dobrze.
: 21 mar 2013, 15:13
autor: zborek_k-kozle
Ja bym raczej obstawiał przepuszczający reduktor ... Na 99%
: 29 mar 2013, 10:44
autor: sebastian91
Drodzy forumowicze, niestety muszę stwierdzić, że nie jest to wina czujnika. Czujnik został wymieniony i wciąż jest ten sam problem. Chciałbym zaznaczyć, że przed wymianą problem tak jakby powiększał się, czas oczekiwania do ponownego odpalenia wynosił nawet całą noc. po 4h wciąż nie mogłem zapalić.
: 29 mar 2013, 11:00
autor: zborek_k-kozle
Weź na wieczór odpal auto na gazie, zdejmij przewód z cewki na butli lub ją zakręć i odczekaj aż zgaśnie, ze 2 minuty albo minutę, i zostaw to tak do rana. I zobacz rano jak zapala i napisz.
: 29 mar 2013, 11:11
autor: sebastian91
OK chociaż nie wiem czy to coś ma wspólnego. Bo rzecz się dzieje nawet jak jest wyłączona instalacja LPG i jeździ się tylko na PB
: 29 mar 2013, 12:47
autor: zborek_k-kozle
Zrób jak napisałem i daj znać.