Strona 1 z 1

[90 B3 2.0 PS] Gaśnie na wolnych obrotach

: 30 mar 2013, 22:56
autor: ladypurple
Witam.
Zakupiłam ostatnio Audi 90 2.0 PS z rocznika 1988. Posiada on dwuletnią instalację LPG.
Problem jest taki, że po pierwsze falują wolne obroty ( to dzieje się na lpg i na benzynie, chociaż na benzynie delikatniej). Drugi problem jest taki, że jak silnik się rozgrzeje auto gaśnie. Dzieje się tak tylko na lpg. Wymieniłam kable wysokiego napięcia oraz świece zapłonowe.
Co może być problemem ?

: 31 mar 2013, 11:59
autor: Audi 80 Polska
Jeśli takie problemy były już przy zakupie trzeba było zrezygnować z zakupu bo naprawy mechanicznego wtrysku występującego przy tym silniku są uciążliwe i często efekt napraw jest krótkotrwały. Ale jak już stało się to trzeba próbować coś z tym zrobić.

W PS jest wyłącznik na przepustnicy, który daje sygnał kiedy pedał gazu jest puszczony i kontrolę nad obrotami powinien przejąć zawór stabilizacji biegu jałowego. Najeżałoby go sprawdzić czy działa. Druga sprawa to szczelność wszystkich węzy, która przy mechanicznym wtrysku też jest bardzo ważna. Mógł też się zasyfić zawór stabilizacji biegu jałowego. I na koniec regulacja układu wtryskowego i układu zasilania LPG.

: 31 mar 2013, 14:15
autor: bartekj
Masz 30 dni na rezygnację z zakupu samochodu bez konsekwencji, jeśli sprzedający nie chce oddać pieniędzy składasz sprawę do sądu cywilnego.

: 31 mar 2013, 20:19
autor: ladypurple
A znajduje się ktoś z Was na śląsku i zna się na tym?

Ps. Przy zakupie samochód chodził idealnie.. jak nazłość.

: 31 mar 2013, 21:05
autor: Audi 80 Polska
Ten człowiek się zna: https://audi80.pl/k44761,u,2107.htm choć trochę daleko patrząc na mapę.

: 01 kwie 2013, 18:09
autor: ladypurple
Poprawiam się. Obroty falują tylko i wyłącznie na lpg.

Ps. Trochę za daleko do takiego mechanika, ale dzięki :)

: 01 kwie 2013, 20:23
autor: Audi 80 Polska
Regulacja instalacji gazowej mogłaby pomóc.

: 03 kwie 2013, 10:22
autor: ladypurple
Zrobiłam regulację gazu. Jest trochę lepiej, obroty falują, ale póki co samochód nie gaśnie..
Zobaczymy co będzie dalej..

: 05 kwie 2013, 20:46
autor: piotrek 250279
Śmieszy mnie tylko to że ani kolerzanka nie napisała co to jest za instalacja.Ani nikt o to nie spytał.Pochwal się co to za cudo masz pod maską zamontowane ?

: 05 kwie 2013, 21:36
autor: ladypurple
Instalacja II generacji.

I jak już to koleżanka..

: 05 kwie 2013, 21:41
autor: piotrek 250279
problem może byś z krokowcem albo z samym parownikiem.Krokowy masz na wężu czy wkręcony w parownik?Co to za instalka,jakiej firmy jest sam parownik?

: 05 kwie 2013, 22:02
autor: Audi 80 Polska
piotrek 250279 pisze:Śmieszy mnie tylko to że ani kolerzanka nie napisała co to jest za instalacja.
A co może być przy mechanicznym wtrysku, zawsze jest I albo II generacja. A niema co pytać o szczegóły bo koleżanka raczej nie zajmie się własnoręcznie regulacją. Jedynie można by zapytać ile jest najechane kilometrów na tym parowniku ale jak to świeżo zakupiony samochód to raczej nie do określenia.

: 05 kwie 2013, 22:14
autor: piotrek 250279
no wypadało by zapytać chociaż czy 1 czy 2 generacja.Bo np teraz wiemy że 2 gen i można się dopatrywać problemu w krokowcu,którego 1 generacja nie posiada

: 08 kwie 2013, 20:00
autor: miron72
Jak to jest mechaniczny wtrysk(czyli K-jetronic) to nie ma krokowca, bo PS z K nie ma katalizatora, nie ma ogólnie pojętego układu jego ochrony/ustalania mieszanki w sposób elektroniczny czyli nie ma tu sondy lambda. Ne ma więc na czym oprzeć....blebleble
Zasadniczo podejrzewałbym silnie I generację z mikserem i mniej silnie z wywalonym zaworem powietrza dodatkowego, lub z uchyloną mechanicznie(śrubą) przepustnicą co oczywiście oddala kwestię wyłącznika krańcowego, bo uchylona przepustnica go nie załącza.

Jeżeli zaś to PS z elektromechanicznym wtryskiem(KE-jetronic) to może mieć I generację jak K-jetronic(w tym na BLOSie, tudzież wersji a'la USA na Impco), II generację(więc z "krokowcem", lub np. BLOSem o elektronicznie regulowanym położeniu slitu, również II generację z imitacją działającego krokowca).

Pomijam zdarzające się jednak w takich autach III generacje, czy nawet IV. Również nie da się do końca wykluczyć, że autko ma Digiego od T4, czy jakiś wynalazek kolegi Kefira itp. itd.
Dodajmy możliwe kastracje np. układu stabilizacji wolnych obrotów(wywalony zawór obejścia na rzecz registru), czy inne...

Zasadniczo przy aucie w takim wieku nie da się nic wykluczyć łącznie z "dziwny ten PS, ma 4 cylindry" i niestety bez znajomości podmaszcza możemy gdybać do bólu.
Nie trzeba się znać -wystarczy aparat w telefonie, kilka chwil i choćby fotosik.pl ;-)
Oczywiście statystycznie przeważa I gen w PS-ach, potem idzie IIga.
Ale statystycznie to ja i mój pies mamy po trzy nogi :lol:

: 09 kwie 2013, 21:19
autor: trejdmark
miron widzę, że jest ktoś na tym forum do ciekawej rozmowy o LPG :D
ja bym optował, że jest to 1gen - na czystej śrubie lub 2gen z wyjętym wodzikiem bo raczej rzadko kto montuje blosa a tym bardziej z elektryczną regulacją.

ladypurple zapodaj jakąkolwiek fotke spod maski to coś się pomyśli.