Strona 1 z 1
[B3 JN] Wypadający zapłon
: 01 maja 2013, 19:16
autor: lysy_pelplin
Witam. Jakiś czas temu stałem się właścicielem 80 tki. Po regeneracji reduktora pojechałem do gazownika na regulację i okazało się że zapłon wypada. Wymieniłem świece,przewody,kopułkę z palcem i nic.... Zapłon wciąż wypada także na PB. Jakieś pomysły koledzy co z tym fantem zrobić?
: 03 maja 2013, 12:38
autor: Audi 80 Polska
Może gdzieś ssie lewe powietrze na któryś garów. Jeszcze została Ci reszta układu zapłonowego, cewka, moduł, hall. Może masz słabe sprężanie.
: 03 maja 2013, 15:31
autor: miron72
A jakie są objawy?
Może być też przeskoczony lekko rozrząd, podpalony zawór(popierdywałby z rury). Skrajnie źle mieszanka ustawiona
: 04 maja 2013, 21:22
autor: szaakaal
Wyczyść filtr powietrza, albo odpal go nawet bez filtra i zobacz czy da to w ogóle efekt
: 07 maja 2013, 09:47
autor: lysy_pelplin
Może to coś podpowie - świece na pb okopcone, lekko kopci z wydechu, nierówne wypady tak przy 900 obr co 2-3 sekundy jedno/dwa "piardnięcia". Miałem kiedyś problemy z falowaniem ale wszystko pouszczelniałem i się uspokoiło.
: 07 maja 2013, 10:54
autor: miron72
Popierdywanie z zadka w aucie może oznaczać od złej mieszanki, poprzez przestawiony rozrząd i awarie WN po wypalony zawór/gniazdo zaworowe.
Samo okopcenie świec może być spowodowane prozaiczną przyczyną -jazdami na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. No ale za zimno to nie jest ostatnio....
No to powiedzmy tak -żre olej(puszcza zespół pierścień/gładź cylindra), źle dobrane świece(nie ta "ciepłota), zbyt bogata mieszanka(ustawienie lub wady osprzętu odpowiedzialnego za korekty jak lambda, nastawniki, czujniki, układ ssania)
Tradycyjnie podstawą podstaw nazwałbym sprawdzenie ustawienia rozrządu, bo można o jeden/dwa ząbki rozgrzebać pół auta bez sensu i rozregulować.
Kopci z wydechu -jaki kolor spalin, śmierdzi spalinami, benzyną, olejem?
: 07 maja 2013, 15:25
autor: lysy_pelplin
A więc oleju nie ubywa. Śmierdzi dziwnie ala spalinami. To samo zachowanie na lpg. No może troche mniej tych wypadów na gazie. Świece ngk bur6et jak dobrze pamiętam. Kolor spalin prawie bezbarwny ale widać że podpada pod ciemny.
: 07 maja 2013, 19:03
autor: miron72
Sprawdzić rozrząd to raz, ciśnienie sprężania(może być konieczna próba olejowa), możesz pomierzyć kable zapłonowe -czy mają tzw. przejście i czy nie mają nadmiernej oporności. Kolejna sprawa skład mieszanki, bo chyba masz za bogato -może podjedź na analizator.
: 12 maja 2013, 15:48
autor: zborek_k-kozle
Witaj, mi czasami wypadał zapłon to winne były przewody WN nowe sentecha

. Kupiłem Teslę i jest ok . Dodam , że Tesla jest jak oryginał 6kOhm a nie jak sentech 2-3
: 22 maja 2013, 19:41
autor: lysy_pelplin
Sorki za długą przerwę ale po wielu próbach w końcu wygrana- również z pływającymi obrotami. Przyczyna leżała po stronie źle ustawionego zapłonu. Lampa stroboskopowa i po problemie także zamykam temat.