Strona 1 z 1

[2.3 NG] Dziwne podłaczenie gazu

: 01 lip 2013, 16:40
autor: kyuubi1990
Witam serdecznie , kilka dni temu zwrocilem uwage na cos nie typowego przy moim parowniku, mianowicie odchodzą od niego 2 węże doporawdzajacego gaz do przepustnicy z czego jeden wyglada jak by byl wspawany(zdjecia ponizej) dodatkowo ta dziura która ktora wedlug mnie jest do odpowietrzania jest zaklejona jakas dziwna substancja

co wy o tym myslicie ?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ten dodatkowy wąż od gazu dochodzi z prawej strony parownika i widac go po lewej stronie przy przepustnicy drugi wąż od gazu wchodzi od dolu do przepustnicy poprzez silniczek krowoy.


Takie rzeczy sie prkatykuje czy to jakis magik sie tmy zajal ?

: 01 lip 2013, 20:06
autor: Audi 80 Polska
Tak ma być, jakby tego nie było to byłby drut i raczej gazu w tym aucie by się nie ustawiło.
Nazywa się to kompensacja i montuję się ją gdy mikser jest za przepływomierzem klapowym (między przepływomierzem a przepustnicą). Owy przepływomierz wpływałby na podciśnienie w mikserze a dzięki kompensacji ciśnieniem odniesienia jest ciśnienie w gumie przed mikserem a nie ciśnienie atmosferyczne (dlatego te dziury są zaklejone) choć wymusza to jednocześnie montaż miksera z mniejszą "dziura" co jeszcze w większym stopniu powoduje spadek mocy silnika niż na mikserze bez kompensacji.

: 01 lip 2013, 20:47
autor: kyuubi1990
A jak bym chcial zalozyc blos w tym wypadku ? dalo by rade zalozyc na tym parowniku ?

: 01 lip 2013, 22:11
autor: Audi 80 Polska
Niektórzy montują blosa do NG z kompensacją niektórzy bez. Choć instrukcja mówi że nie powinno jej być. Aby parownik pracował bez kompensacji po prostu zdejmij wąż z tego dospawanego króćca i zostaw go otwartego. Wąż kompensacji wywalisz razem z mikserem.

: 02 lip 2013, 06:38
autor: kyuubi1990
w momencie gdy wkladam blos do samochodu wtedy wywalam parownik tak ? i zostaje sam blos ? czy jest blos i parownik ? :D spalanie wzrasta czy maleje ?

Powiem szczerze ten blos bardzo mnie interesuje i chetnie bym go zalozyl do swojego samochodu ale jak by ktos mi ladnie wytlumaczyl na czym to wszystko polega byl bym wdzieczny :)

: 02 lip 2013, 10:48
autor: spnsr
Więc tak gdy wrzucasz Blos wywalasz tylko stary mikser, reszta zostaje. Blos wędruje w miejsce starego miksera. Parownik musi zostać gdyż nie może Ci polecieć bezpośrednio gaz z butli do kolektora. Co do spalania często zdarza się ze spada nawet o litr, chodź to zależy od instalacji LPG.

Pamiętaj w momencie kupowania, żeby kupić Blos z gwizdkiem Slit E – Normalny przepływ albo Slit D – Zwiększony przepływ.

Montaż niestety do łatwych nie należy ze względu na bardzo mało miejsca przed kolektorem.
Na forum jest dużo tematów nawet z fotorelacjami jak ludzie zakładają Blos do NG.