Strona 1 z 2
[B4, ABT] Instalacja gazowa - sens montażu LPG
: 01 wrz 2013, 19:37
autor: marcinfunabt
Witajcie koledzy.
Mam pytanie czy warto przerobić Audika na LPG. Zaznaczam, że posiadam jednostkę ABT czyli 90 KM. Do pracy mam tylko 6 km w jedną stronę ale często stoję w korkach i spalanie jest wtedy na poziomie 12 l. Pytam dlatego, że posiadam Octavię II 1.6 z LPG którą użytkuje na trasy i jestem z niej bardzo zadowolony z tym, że jest tam sekwencja. Auto średnio przechodzi na gaz już po kilkuset metrach przy temp silnika 70 stopni. W audi jest większy motor i dłużej się nagrzewa. W zimie podejrzewam, że jak osiągnie 70 stopni to będę w połowie trasy do pracy i wtedy będę mógł przełączyć na gaz czyli w tym przypadku nie ma to sensu. Moje pytanie jest takie czy mogę w instalacji drugiej generacji przełączyć na LPG przy niższej temp. silnika np. po przejechaniu 1 km i temp silnika ok 30-40 stopni. Kwetia czy odbije się to na jego trwałości i niezawodności. Auto ma oryginalny przebieg 194 tys.km.
Pozdrawiam
Marcin
: 01 wrz 2013, 20:06
autor: Audi 80 Polska
Sekwencje zazwyczaj się ustawia na przełączne przy temperaturze 20-30°C. Instalacja I/II generacji też spokojnie to zniesie. Niektórzy mają niesprawną benzynę i latami odpalają samochód nawet przy -30°C na dworze.
: 01 wrz 2013, 22:26
autor: lelekk
czy jest sens na 12 km dziennie ?
moim zdaniem gdybyś robił 2000km miesięcznie to był by sens
: 24 lis 2013, 11:58
autor: Knopers
Witam, jeżeli pozwolicie to przyłącze się do rozmowy. Ja mam ten sam problem jak kolega zastanawiając się czy jest sens w założeniu gazu w audi, tylko że ja mam do pracy w jedną strone ok 25km. Tylko zastanawia mnie fakt czy do tego modelu audi z 1994r. opłaca się jeszcze montować instalacje czy nie jest już za stare to auto.
: 24 lis 2013, 12:06
autor: Audi 80 Polska
Jak zamierzasz jeszcze zrobić tym auto ponad 10 tyś. km to warto.
Od rocznika bardziej liczy się stan techniczny oraz czy osprzęt silnika i sam silnik będzie współpracował z LPG (tym nie musisz się martwić bo ABT bardzo dobrze współpracuje z gazem).
Nawet rocznik jest zaletą bo masz jednopunktowy wtrysk i podciśnieniowa instalacja lpg sobie bez problemu poradzi a koszt jej montażu jest bardzo niski.
: 25 lis 2013, 13:42
autor: Knopers
No oczywiście, że liczy się stan silnika, dlatego muszę jechać do jakiegoś mechanika żeby sprawdził silnik
: 26 lis 2013, 13:56
autor: szendli
@Knopers
montują i do starszych wozów, jeżeli tylko ma to uzasadnienie ekonomiczne. Zwłaszcza że tak jak pisał aldi można zamontować po taniości.
: 26 lis 2013, 14:02
autor: Audi 80 Polska
Zresztą w polsce większość gazowników nie odmówi montażu nawet do jakiegoś kompletnego wraka. Wiadomo zarobek przede wszystkim.
: 26 lis 2013, 14:52
autor: szendli
A to też niestety prawda w jakimś stopniu. Byle jeszcze dobrze zamontowali, to pół biedy, ale sporo odwala fuszere.
: 10 gru 2013, 22:02
autor: Knopers
Witam. Powiedzcie mi prosze czy oplaca mi sie sakladac jeszcze gaz uzywany jezeli mam do wymiany uszczelke pod glowica? Prosze o odpowiedz pomocy !!!
: 10 gru 2013, 22:19
autor: rewers
Knopers, Uszczelka to nie problem, wymienisz a co do używanej instalacji LPG to nie będziesz miał Homologacji i przeglądu nie będzie przechodzić ,chyba że zakombinujesz nie bede podpowiadał jak.
: 10 gru 2013, 23:56
autor: Knopers
Aha, a moge zalozyc gaz a pozniej zrobic ta uszczelke? Kurcze troszeczke silnik mi chodzi nie rowno. Jutro bede robil kompresje i wykarze czy nadaje sie silnik do gazu jeszcze. Jeden mechnik mowi tak drugi tak takze niewiadomo ktoremu uwierzyc.
: 11 gru 2013, 00:17
autor: Audi 80 Polska
A jakie masz objawy tej rzekomo uszkodzonej uszczelki.
: 11 gru 2013, 00:45
autor: Francis1982
Cały problem LPG dotyczy nie instalacji lecz kto ten gaz montuje i później ustawia. Większość silników Audi lubi LPG (za wyjątkiem tych z mechanicznym wtryskiem).
ABT śmiało znosi gaz i jest to opłacalne. Ktoś odważny na forum wstawił nawet sekwencję do ABT. Trzeba by poszukać.
Co do montażu używanej instalki potrzebna jest faktura Vat wyspecjalizowanego warsztatu montującego LPG żeby wydział komunikacji mógł wbić w dowód i ew. kartę pojazdu LPG.
: 11 gru 2013, 10:10
autor: Knopers
Bierze olej i plyn chlodniczy. A poza tym widac wyciek i kopci na bialo