Strona 1 z 2

Jaki silnik do LPG ?

: 21 wrz 2013, 10:21
autor: bazoo6
Witam .
Jaki silnik polecacie do instalacji gazowej .
Chodzi o silnik 2.0 . czy wtrysk mechaniczny czy elektroniczny .
czy może 2.3 ? .

Re: Jaki silnik do LPG ?

: 21 wrz 2013, 10:47
autor: kr1s56
bazoo6 pisze:Witam .
Jaki silnik polecacie do instalacji gazowej .
Chodzi o silnik 2.0 . czy wtrysk mechaniczny czy elektroniczny .
czy może 2.3 ? .

Kazdy silnik z 80tki nadaje sie do gazu i przy dobrej instalacji, sprawnosci silnika bedzie pracował rowniez dobrze na lpg

najłatwiej włozyc do abt (1punkt) bedzie oba rowniez bezawaryjna poniewaz niema duzo roboty.

najgorzej chyba jest do NG - instalalacja taka jak do monowtrysku lecz silnik bardzo wrazliwy na małe niedociągniecia.......

: 21 wrz 2013, 10:58
autor: Tomeczek20
Najłatwiej najtaniej bezproblemowo do 2.0 ABT 90 koni.

: 21 wrz 2013, 16:26
autor: Pieterb

: 22 wrz 2013, 06:32
autor: kyuubi1990
2.8 V6 :p nie no zartuje.

Rowniez polecam abt 90 koni moj tata takim jezdzi i narazie zero problemu i stosunkowo male spalanie do komfortu jakie daje audi :) Silniczek rowniez elastyczny przynajmniej dla mnie moc wystarczajaca :)

: 22 wrz 2013, 08:07
autor: enzoo
ale Vki też dobrze znoszą gaz lepiej od NG, także jak chcesz dużą moc to możesz 2.6 albo 2.8

: 22 wrz 2013, 11:26
autor: bazoo6
No dziękuje za odp . ogólnie to nie znam się na tych oznaczeniach ABK itd . 2.6 czy 2.8 odpuszczę bo jednak za duże już ;d a powiedzcie mi czy 2.0 115 KM dobrze znosi gaz i 2.3 145 km ?

: 22 wrz 2013, 11:59
autor: Audi 80 Polska
Jak chcesz tanio założyć gaz to weź 2.0 90KM (ABT) tutaj będzie bez problemu śmigać na instalacji II generacji którą założysz za 1300-1500zł.
Przy 2.0 115KM (ABK) dobrze by było zamontować sekwencyjny gaz (IV generacja), ale trochę na lepszych częściach więc szykuj 2500zł. Tańsza II generacja też będzie działać ale trzeba przestrzegać zasad użytkowania (nie odpalać zimnego na gazie, nie próbować wypalać całego gazu z butli) i dbać o układ zapłonowy.
bazoo6 pisze: i 2.3 145 km ?
Nie było takiego, 2.3 w B4 miał 133KM
W 2.3 (NG) układ wtryskowy benzyny jest bardzo trudny do naprawienia więc przy zakupie trzeba bardzo uważać (czy nie falują obroty, nie szarpie). Gaz w NG jest ryzykowną sprawą, szczególnie że w rozsądnych pieniądzach w grę wchodzi II generacja. IV się nie zamontuje łatwo i tanio jak w przypadku ABK, III generacja to koszt ponad 3000zł i praktycznie nie występują używane auta z takimi instalacjami.

Tutaj jeszcze temat z opisem silników: faq-nie-wiesz-jaki-silnik-wybrac-zajrzy ... 40070.html

: 24 wrz 2013, 12:09
autor: lukas80
Tak, zgadzam się z przedmówcami, u mnie 2.0 i na gazie jest super - zero problemu. Jeśli szukasz opcji to możesz sobie sprawdzić bezpłatnie poradę z tym formularzem. Plusem jest, że od razu dostajesz kontakt do warsztatów z okolicy z ceną, jaką wynegocjowano za montaż.

http://www.palacar.pl/oferta_palacar.php

: 25 wrz 2013, 11:07
autor: shellah
2.8 V6 na gazie mniej pali niż 2.3 a problemów wcale nie ma.

: 25 wrz 2013, 12:35
autor: kyuubi1990
aldi,


czemu nie wypalac gazu do konca w abk ? :)

: 25 wrz 2013, 12:52
autor: Kamuś
kyuubi1990 pisze:aldi,


czemu nie wypalac gazu do konca w abk ? :)
Bo się zrobi ubogo i będzie bum w dolot :mrgreen:

: 25 wrz 2013, 12:53
autor: kyuubi1990
To samo tyczy sie NG, prawda ?

: 25 wrz 2013, 13:40
autor: Audi 80 Polska
Tyczy się każdej instalacji I i II generacji szczególnie w autach gdzie wystrzał może zrobić spustoszenie.
Zazwyczaj ciekły gaz nie jest ściągany do samego dna butli więc da się jechać na gazie odparowanym w butli delikatnie operując gazem. Tylko ze lotny gaz nie przeciśnie rurką w dostatecznej ilości.
Niektórzy potrafią jechać na pograniczu ubogiej mieszanki miarowo wciskając pedał gazu, bo wciśniecie go milimetr głębiej spowoduje że silnik przestanie pracować z powodu zbyt małej ilości lpg docierającej do niego.

: 25 wrz 2013, 14:31
autor: kyuubi1990
Heh |:) Ja w poprzednim samochodzie jezdzilem tak prawie caly czas :) bo tam nie mialem wskaznika ile jest gazu w butli :P No nie powiem jazda na tak zwanym "konczacym sie gazie"jest dosyc trudna zwlaszcza w momencie kiedy trzeba szybko ruszyc badz przyspieszyc :P

W moim NG jechalem tak chyba z raz, lecz teraz staram sie tankowac w momencie kiedy zapala sie rezerwa :)