Strona 1 z 1

[b4 ABK] LPG STAG 4 późno przełącza na LPG

: 20 lis 2013, 09:32
autor: piotr80b4
Witam
Mój problem polega na późnym przełączaniu na LPG. Zaczęło się tak dziać od jakiegoś miesiąca. Termostat jest sprawny, parownik (TOMASETTO AT-09 ARTIC) jest wpięty między nagrzewnice, a chłodniczke oleju. Tęperatura przełączania ustawionajest na 27st.
Wcześniej przełączał się na LPG przy mrozie -15 po niecałym 1km, teraz gdy jest 5st, muszę przejechać ok 2,5 km. Przy niższych tęperaturach nawet 3,5km. :cry:

: 20 lis 2013, 10:05
autor: Audi 80 Polska
Zobacz czy czujnik temperatury nie oderwał się od parownika.
Jak nie to trzeba by zobaczyć w programie od gazu co się dzieje z temperaturą. Ewentualnie sprawdzić czy to reduktor nagrzewa tak powoli czy czujnik oszukuje.

Później temat przeniosę do innego działu.

: 20 lis 2013, 16:01
autor: piotr80b4
Czujnik jest dobrze wkręcony. Dodatkowo wkręciłem go na pastę termoprzewodzącą. W piątek będę miał dostęp do interfejsu. Według mnie reduktor nagrzewa się powoli. Tylko co morze być przyczyną wolnego nagrzewania?

: 20 lis 2013, 16:22
autor: rewers
Hej, to że powoli się nagrzewa to albo termostat cały czas otwarty(piszesz że OK) albo, zapowietrzony układ chłodzenia.

Możesz też oszukać centralkę od gazu zwierają przewody które idą do czyjnika temp. na parowniku. wtedy powinien przełączyć się odrazu.

Oczywiście nie proponuję aby tak zostało ale to może coś wyjaśnić i będzie łatwiej znaleźć przyczynę.

: 20 lis 2013, 16:43
autor: piotr80b4
Termostat jest sprawny. Wymieniałem go 2 miesiące temu, teraz przy temperatuże 60st wąż na dole zimny, na górze gorący więc raczej termostat jest dobry. Drugi objaw jest taki, że po rozgrzaniu silnika(90st) praktycznie cały czas chodzi wentylator.
Układ odpowietrzałem za pomocą odpowietrznika na wężu od nagrzewnicy.
Po zwarciu przewodów przełącza odrazu

: 20 lis 2013, 18:05
autor: rewers
proponuję jeszcze raz odpowietrzyć porzadnie układ na ciepłym i pracującym silniku.

: 27 lis 2013, 19:42
autor: piotr80b4
Układ jeszcze raz odpowietrzyłem, nawet wpiąłem reduktor szeregowo między chłodniczkę oleju a główny (gruby) wąż. Niestety nadal to samo :( Próg przełączania ustawiony na 27st.

: 27 lis 2013, 23:12
autor: rewers
No to możesz tak zostawić albo zewrzeć czujnik i wtedy sam będziesz decydował kiedy można już przełączyć albo jedź do gazownika morze trzeba wymienić czujnik albo coś przestawić w sterowniku.

: 01 gru 2013, 15:26
autor: kubabart
a kabelek wchodzacy do czujnika ogladales? tam jest on zalany i lubi pęknąć

: 02 gru 2013, 00:04
autor: piotr80b4
Podłączyłem laptopa, czujnik jest sprawny, pokazuje tęperature taką, jaką ma silnik. Gaz ustawiłem, ale nadal póżno przełącza.
Silnik się bardzo długo nagrzewa, tylko co jest tego powodem?
Termostat na 99% sprawny tzn. przy 50st górny wąż gorący dolny zimny.

: 16 gru 2013, 18:38
autor: WOJTEK26
Sprawdź czy oba przewody od nagrzewnicy są gorące, być może masz zapowietrzony lub zapchana nagrzewnicę przez co jest słaby obieg cieczy i długo się nagrzewa reduktor. Sprawdź jeszcze na zimnym silniku jaką temp reduktora widzi LPG.