Witam posiadam audi b4 z silnikiem 2.2 turbo 10v MC. autko posiada instalacje lpg której nie można wyregulować cały czas ubogo.Parownik lovato major 170kw z kompęsacją 1go i 2go stopnia + blos.Problem polega na tym iż analizator pokazuje cały czas ubogo czy parownik i blosa na maxa czy na minimum to nie wielka różnica jest a pali dużo i nie jedzie ma tak zwanego muła na lpg,na jałowym też nie chce się wkręcić powyżej 5tys.na pb jest ok.znajomy gazownik mi mówi że to wina blosa i trzeba mikser założyć?? pomoże ktoś??
Re: [2.2T MC]uboga mieszanka LPG BLOS
: 18 gru 2013, 08:05
autor: IGSMan
kubas pisze:Witam posiadam audi b4 z silnikiem 2.2 turbo 10v MC. autko posiada instalacje lpg której nie można wyregulować cały czas ubogo.Parownik lovato major 170kw z kompęsacją 1go i 2go stopnia + blos.Problem polega na tym iż analizator pokazuje cały czas ubogo czy parownik i blosa na maxa czy na minimum to nie wielka różnica jest a pali dużo i nie jedzie ma tak zwanego muła na lpg,na jałowym też nie chce się wkręcić powyżej 5tys.na pb jest ok.znajomy gazownik mi mówi że to wina blosa i trzeba mikser założyć?? pomoże ktoś??
Sprawdz czy nie wypadaja zaplony. Trzebaby zapodac mu w wydech sonde AFR i pomierzyc jak to wyglada w roznych zakresach obciazen. Daj jeszcze foto spod maski.
: 28 gru 2013, 16:05
autor: kubas
Wittm.zapłony wypada?? na pb jest ok.a nie mam dostępu do afr gazownik ma ale ok 50km od mnie i jak już zaprowadzę to może zostawię żeby to zrobił ale mówi że tylko mikser
: 30 gru 2013, 16:56
autor: Slawo777
Cześć Wiesz też miałem podobny problem w V6 więcej paliła,nie zbierała się jak trzeba i czuć było czasem woń gazu.Usterka była banalna.Miałem zapchany filtr powietrza(sportowy). Jak piszesz na benzynie jeszcze ok ale LPG beret.Znajomy gaziarz nie mógł ustawić mieszanki.W sumie to On się skapną i chwała mu za to.Umyłem wsadziłem i ustawił jak trzeba.Przy okazji zrobiłem wolną odmę żeby dolot był czystszy niż był.Teraz jest świetnie trzeba dbać tylko o układ.Pozdrawiam
: 30 gru 2013, 18:25
autor: kubas
Witam.też stawiałem na filtr i założyłem nowy i nic to nie dało.Silnik na pb i lpg na wolnych pracuje równo tylko na lpg jest muł filtr lpg też wymieniłem i bez zmian ma koś jeszcze jakieś inne pomysły co to może być za przyczyna??
albo zna ktoś gazownika takiego kumatego w temacie W okolicach Ostrowca Św??
: 30 gru 2013, 18:34
autor: Audi 80 Polska
A wcześniej było dobrze? Może blos się przycina przez nieczyszczony brud.
: 30 gru 2013, 18:46
autor: kubas
wcześniej jezdził przy zwykłym 2.3NG i było ok.blos ma przejechane ok 3tys i był myty zanim trafił do 2.2t i płynnie chodzi
[ Dodano: 2013-12-30, 19:28 ]
a zawór przy butli był zakręcany czy jest możliwość że nie otworzył się na maxa przy odkręcaniu??
: 30 gru 2013, 20:02
autor: Audi 80 Polska
kubas pisze:a zawór przy butli był zakręcany czy jest możliwość że nie otworzył się na maxa przy odkręcaniu??
Ja o czymś takim nie słyszałem. Może rurkę miedzianą masz gdzieś zagiętą...
Może rozebrać reduktor i zwiększyć siłę sprężynki od czułości...
Z tego co kiedyś czytałem na internecie niektórym udaje się ustawić blosa przy silniku turbo (był jakiś projekt na forum alfy i nawet kilka audi 2.2 turbo). A niektórzy pomimo długiego kombinowania polegli.
a w ogóle reduktor ile ma nalatane ?? Może przez ciągle zmiany ciśnień w dolocie coś się zablokowało ?? Wykręcałeś śrube od regulacji i patrzyłeś czy czasami sprężyna się nie zaczepiła o tą dźwignię regulacyjną ??
: 31 gru 2013, 20:37
autor: IGSMan
kubas pisze:wcześniej jezdził przy zwykłym 2.3NG i było ok.blos ma przejechane ok 3tys i był myty zanim trafił do 2.2t i płynnie chodzi
[ Dodano: 2013-12-30, 19:28 ]
a zawór przy butli był zakręcany czy jest możliwość że nie otworzył się na maxa przy odkręcaniu??
A po myciu dobrze zlozyles Blosa? W dobra strone gwizdek?
: 01 sty 2014, 12:50
autor: kubas
parownik tak jak i blos ma przejechane ok 3tyś km.gwizdek dobrze złożony zgodnie z strzałkami i przepływem powietrza.reduktor podczas rozkręcania zaczyna puszczać gaz na blosa i im więcej odkręcę tym mocniej syczy i na odwrót spr na nie pracującym silniku zdjąłem węża z blosa
czy kompensacja wpięta przed blos może za pózno reagować??może warto by ją wpiąć miedzy turbo a IC??
a i czy blow off ma jakiś na to wpływ??
blosa dziś rozebrałem i wszystko jest ok ładnie chodzi nie przycina się membrana ok
[ Dodano: 2014-01-04, 17:02 ]
Witam problem rozwiązany rozebrałem dziś parownik i kompensacja okazała się nieszczelna
: 23 sty 2014, 10:09
autor: Orzeł
kubas, miałem taki sam silnik i zestaw (blos + major turbo), jak Ty. I napiszę Ci w czym jest problem oprucz tego, że masz nieszczelną kompensację Reduktor Lovato Major Turbo bardzo źle współpracuje z blosem. Kontaktowało się ze mną parę osób którym nie chciał ten zestaw poprawnie działać jak u Ciebie i u mnie. Najlepszym rozwiązaniem jest zmiana reduktora na prosty reduktor EMMEGAS SUPER Ten reduktor najlepiej działa w silniku 2.2T z blosem Zaproponowałem takie rozwiązanie paru osobą i wszyscy byli zadowoleni. Miałem w swoim aucie wskaźnik AFR i na emmegas-ie było wszystko OK! Jak założyłem Majora Turbo, to wiecznie brakowało gazu. Kolega Kefir też uważa, że Emmegas, to najlepszy reduktor do 2.2T z blosem (rozmawiałem z nim na ten temat).