Strona 1 z 1

[B4 2.6 ABC] ESGI vs OMVL XXI

: 19 gru 2013, 21:34
autor: ludi
Witam, noszę się z zamiarem zamontowania używanej instalacji do mojej V6 i mam do wyboru dwóch producentów. Szukałem opinii na innych stronach lecz nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, którą wybrać :-? . Więc tak; instalacja ESGI zawiera takie o to podzespoły:
- Elektronika ESGI 2
- Wiązka ESGI
- Map sensor ESGI
- Wtryskiwacze 2 x 3 cyl. Valtek Rail żółte
i została wymontowana z 2.6, natomiast druga instalacja to OMVL dream XXI na podzespołach:
- Elektronika OMVL Dream XXI
- Wiązka OMVL Dream XXI
- Map sensor
- Wtryskiwacze 2 x 3 cyl. Valtek Rail czerwone
i została ona wymontowana z 2.8

Jeżeli ktoś się orientuje, która z tych dwóch instalacji jest lepsza, łatwiejsza do regulacji itd. to będę bardzo wdzięczny za informację <piwo>

Jeżeli chodzi o wtryskiwacze to które lepsze żółte czy czerwone?

: 19 gru 2013, 22:12
autor: bloku
Co do wtrysków to daj se z nimi spkój. Valtek Rail w obu przypadkach jest za słaby jak na V6kę. Przerabiałem temat i obecnie też mam - kibel który trzeba co 10k kalibrować.

Osobiście żadnej z tych instalacji bym nie wsadził do swojego auta. Ale jeśli już to poszedłbym w OMVL (lepszy support na rynku oraz po warsztatach)

: 19 gru 2013, 22:42
autor: Audi 80 Polska
Z tego co pamiętam to ESGI reguluje się podobnie jak w stagu więc jest łatwo bo zbierane są punkty gazu i benzyny pomocne w regulacji mnożnika.
OMVL to chyba praktycznie to samo co Zavoli Alisei czy inne klony AEBa. Trudniejsze w regulacji bo nie ma żadnych wspomagaczy. Co do działania w praktyce to miałem tylko doczynienia z instalacją podobną do pierwszej. I też wydaje mi się solidniejsza jeśli chodzi o wykonanie.

Wtryskiwacz to jeden h... znaczy jedno i drugie to jednakowe g...

Napisz jeszcze jakie reduktory tam masz.

: 19 gru 2013, 22:48
autor: ludi
Jak na razie nie mam żadnego info o reduktorach więc nie powiem. Hmm widzę, że tutaj też podzielone zdania. Podobno z tego co się dowiadywałem to łatwiej się niby reguluje OMVL ale widzę, że i to może być różnie :roll: A co do wtryskiwaczy to jakie polecacie do V6? Jak już robić to porządnie więc bym zakupił jakieś dobre wtryski. Chodzi mi o podstawy instalacji takie jak listwa, wszystkie przewodu, butla itd a w obu przypadkach wszystko jest w komplecie i w tej samej cenie.

: 19 gru 2013, 23:01
autor: Audi 80 Polska
A za ile możesz to mieć? Jak dobrze się zaczaić to można mieć kpl. ze stagiem (wiązka, map, przełącznik) + wtryski (valteki itp.) + red + butla za 600zł na allegro. A jakieś KME diego możnaby i taniej znaleźć.

: 19 gru 2013, 23:07
autor: ludi
Wystawione za 480zł i do tego mam blisko, żeby to odebrać osobiście więc cały czas się zastanawiam. Ale jeżeli faktycznie ma być kiepsko z tymi gazami to zrezygnuję :-? . Chociaż liczę, że ktoś jeszcze się udzieli na ten temat :roll:

: 19 gru 2013, 23:18
autor: Audi 80 Polska
Ja jeszcze bym brał pod uwagę jak wygląda instalacja. Można zajrzeć w króciec reduktora i zobaczyć ile tam jest syfu. Ogólnie jak daleko jest posunięta korozja na elementach instalacji to może mieć dużo nalatane.
Wydęb też wkrętki w kolektor to kilka złotych zaoszczędzisz.

Sam będziesz montował? Bo jak nie to zapytaj tego kogoś kto będzie jaką instalacje prędzej ustawi.

: 19 gru 2013, 23:41
autor: ludi
Montować raczej sam bym się w to pobawił, bo można trochę plnów zaoszczędzić ale z regulacją udałbym się do gazownika

: 20 gru 2013, 07:42
autor: skwaromir
Tylko do regulacji, też przydał by się ktoś ogarnięty. Bo nieraz samemu można lepiej zrobić.

: 20 gru 2013, 11:33
autor: Audi 80 Polska
To najpierw popytaj czy ktoś zechce to wyregulować (jedno albo drugie). Bo zwykle warsztat który ma duże kolejki na montaż woli montować nowe instalacje niż babrać się w takim starociu. Najprędzej ustawią aby jakoś dawało radę jechać i nie wnikają bardziej.

: 20 gru 2013, 14:31
autor: ludi
Okey popytam. Ale liczę dalej na jakieś informacje dotyczące tych instalacji

: 06 sty 2014, 18:05
autor: jugo007
witam podepnę się pod temat mam okazję kupić kompletną jeżdżąca instalacje SGI z V6 za 300zł moje pytanie czy podejdzie do ABK i czy warto na pewno trzeba by było wymienić listwę bo są walteki czerwone

: 07 sty 2014, 09:41
autor: Audi 80 Polska
Cena dobra jak za sprawną i kompletną instalacje do 6 garów. Cena raczej nie zawiera butli z aktualną homologacją?
Jak będziesz zabierał to nie zapomnij o map sensorze, przełączniku i czujniku poziomu z butli bo inaczej interes nie będzie tak opłacalny.

Z dobrymi wtryskiwaczami i reduktorem bez spodków ciśnienia powinno to chodzić w ABK.
Nie wiesz jaki tam jest parownik?

: 07 sty 2014, 13:27
autor: jugo007
mała pomyłka to jest ESGI cała kompletna jeździłem tym jak to chodzi wtryski waltek parownik stefanelli map sensor podwójny dziś to wyjąłem z auta całe kompletne co do kabelka opisałem sobie co gdzie było podłączone z butlą i wlewem w klapce ale niema papieru na butle ale jest pełna gazu teraz szukać kogoś do pomocy założenia i schematu bo tam nie były podłączone sondy lambda może ma ktoś schemat

: 07 sty 2014, 13:59
autor: Audi 80 Polska
I tak wcześniej przeczytałem ESGI

Tu na 24 stronie masz opis podłącznia: http://www.autogas-lpg.co.uk/file/insta ... 15_eng.pdf
Tylko zobacz czy się kolory zgadzają bo może to jest od innej wersji sterownika. Jeszcze tu trochę jest dokumentacji: http://www.pliki.drypa.pl/entry-64523d9 ... a58c8f.htm

Jak butla jeszcze ma ważność to można zrobić do niej dokumenty. Tylko z butlą starszą niż 2 czy 3 lata gazownicy nie zrobią ci papierów na taką instalacje (chyba że masz już wbite). Jak zostało jeszcze kilka lat i butla nie jest od jakiegoś egzotycznego producenta to można załatwić papiery (albo nie nabywca załatwia) i jeszcze sprzedać za dobry grosz.