Strona 1 z 1

[B3 2.3 NG] Kiedy koniec gazu?

: 13 sty 2014, 17:39
autor: Marcin_Skiii
Witam, jestem tu nowy ;)

Mam takie pytanko. Od paru dni posiadam Audi 90 B3 2.3 NG z LPG I gen, ale niestety nie mam pojęcia jakie są objawy przy końcówce gazu... Na benzynie Audi nie pracuje, więc może być ciężko jak gaz skończy się bez uprzedzenia...

Wcześniej w poprzednim aucie miałem gaz II gen, i tam przy końcówce gazu ograniczało obroty, i na stację jakoś można było dojechać, a tu się obawiam że auto stanie mi na środku drogi, i nie będę miał jak dojechać na stację...

Jest jakiś sposób na to ?

: 13 sty 2014, 17:41
autor: Marker
U mnie np. jest przy 2 gen tak, że jak chcę przyśpieszyć, auto nie idzie tak jak z pełnym bakiem .

: 13 sty 2014, 17:53
autor: Pieterb
Marcin_Skiii pisze:Jest jakiś sposób na to ?
Ja jak kiedyś miałem instalację I gen to się jeździłem na licznik znaczy ilość przejechanych km. Oczywiście wcześniej trzeba sprawdzić ile średnio auto spala na 100.

: 13 sty 2014, 18:09
autor: Marcin_Skiii
Tylko że nie zawsze takie samo spalanie ;)

: 13 sty 2014, 18:31
autor: Pieterb
Marcin_Skiii pisze:Tylko że nie zawsze takie samo spalanie ;)
no wiadomo dlatego napisalem średnie. Mnie przez ponad 3 lata może kilka razy się zdarzyło że gazu zbrakło także nie jest źle.

: 13 sty 2014, 18:35
autor: Marcin_Skiii
A nie można zastosować jakiegoś innego włącznika lpg? Takiego który pokazywał by rezerwę na parę km?

: 13 sty 2014, 21:09
autor: Audi 80 Polska
A jeszcze nie miałeś sytuacji gdy gaz się skończył? Tutaj powinno być jak przy innych silnikach na I i II generacji. Czyli jak pisali koledzy wyżej jeśli często przyspieszasz to wyczujesz kiedy gazu nie starczy na przyspieszenie to jeszcze ostrożnie przejedzie się kilka kilometrów. Choć mając silnik NG i próbując wyjeździć gaz do końca jest dużo prawdopodobieństwo wystrzału.

W wskaźnik na butli nie działa? Jak masz sprawny pływak w butli to możesz sobie zamontować np. coś takiego: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p90 ... cz-zielony

Albo czujnik rezerwy: http://www.drypa.pl/produkt5425_AKCESOR ... _lewy.html i do tego jakąś kontrolkę.

Albo tankuj co ileś kilometrów do pełna.

: 23 sty 2014, 10:22
autor: Orzeł
Ja miałem gaz w 2.2turbo 10V i jak robiło się mało gazu, to auto przyśpieszało do pewnego momentu i nagle przestawało ciągnąć. Wtedy dało się pomału przejechać nawet kilkanaście kilometrów. Czasem był wystrzał jak przesadziłem z gazem. Jak auto wcale nie jeździ na benzynie, to ryzyko zostania na drodze jest duże :-( bo nie jest łatwo wyczuć kiedy LPG się skończy. Najlepiej zrób tak jak radzi aldi, załóż czujnik rezerwy. Wtedy jak tylko się zaświeci rezerwa, to od razu tankuj :-)

: 20 lut 2014, 09:22
autor: Brian29
sprawdź kolego przy butli, bo ja mam tak ze na butli mam taką osłonkę i pod nią mam pokazana strzałeczką ilość gazu :)

: 20 lut 2014, 10:36
autor: Przemas80
Najlepiej to ogarnij żeby auto chodziło też na benzynie i po sprawie druga rzecz że nie powinno się jeździć na samym gazie!! :evil:

: 20 lut 2014, 12:03
autor: Brian29
dokładnie Przemas80, silnik jest wtedy za suchy, szczególnie powinno odpalac sie na benzynie z rana, ale ja to praktycznie zawsze na benz odpalam i przełączam po dłuższej chwili :D

: 20 lut 2014, 23:21
autor: Guapo
Mi jak kończył się gaz muliło przy przyśpieszaniu. Teraz robie jak kolega wyżej patrzę po przebytych km na liczniku :)

: 22 lut 2014, 19:49
autor: Brian29
Ja robiłem właśnie jak miałem Forda Escorta w Diesel'u. Na przykład wlewałem sobie za 50 zł i wiedziałem, że mogę przejechać około 100 kilometrów. Wracając do tematu, to mi tez muli przy przyśpieszaniu jak mało gazu ale to może być coś z kabelkami według mnie bo raz mi przyśpiesza normalnie a raz muli. Zresztą kolego, obcykaj sobie te przebyte kilometry i jeździj tak samo i będzie sii :D Pozdrawiam serdecznie morza :D