Strona 1 z 1

[B3 3A, AAD i inne] Średnie zużycie PB tylko na rozruchu

: 29 sty 2014, 10:31
autor: dawid91
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak to u was jest ze spalaniem benzyny tylko na rozruchu. Wiadomo silnik jest zimny więc zużycie wychodzi wyższe. Ja tankuję benzyny średnio raz na czternaście dni za 60zł. Przełączam na LPG gdy drgnie wskazówka wskaźnika temp. i wychodzi, że 5km dziennie jadę na benzynie, czyli za 60zł przejeżdżam ~70km. Spalanie około 16l/100km. Nie za dużo? :-/ Jak jest z tym u was? Pozdrawiam

: 29 sty 2014, 10:42
autor: Pieterb
dawid91, nie wiem jak Ty to obliczyłeś ale dla mnie to nie jest wiarygodny pomiar. Podejrzewam że przy prawidłowym pomiarze powinno Ci wyjść znacznie więcej niż 16l.

: 29 sty 2014, 22:47
autor: dawid91
Znacznie więcej? Czyli ile? Ten pomiar jest oczywiście poglądowy, myślę, że dokładny zawiera się w plus minus 2l, raczej nie więcej.
A mój sposób policzenia tego wyglądał tak. W ostatnich dwóch tygodniach gdy jechałem i wracałem z pracy starałem się przełączać na lpg w tych samych miejscach. Na google map sprawdziłem dystans wyszło około 5km dziennie na benzynie. Po czternastu dniach wskaźnik był na tym samym poziomie co przed tankowaniem.

: 30 sty 2014, 14:55
autor: Pieterb
dawid91 pisze:Znacznie więcej? Czyli ile?
na tych kilku pierwszych km silnik najwięcej pali(zimny silnik) to chyba logiczne, poza tym wskazania naszych liczników są bardzo niedokładne aby to sprawdzić w ten sposób co Ty robiłeś.
Ile powinien spalić hmm szczerze to nie wiem bo jakoś nie przyszło mi to nigdy do głowy by to sprawdzać w ten sposób. Kiedyś do pracy jeździłem ok 3-4 km i przy temp. rzędu -10 i niżej spalanie bp było rzędu 18-20l mojego ABK, a z tego co pamiętam jak kiedyś miałem JN to na takich krótkich odcinkach spalanie było podobne.

: 30 sty 2014, 21:51
autor: zborek_k-kozle
Mi się przełącza na gaz po około 1km, gdy temp. na dworze jest o +5 do -15 (większej nie było tej zimy ;) ) wtedy reduktor ma ok. 30 stopni. Wiadomo jak cieplej to po 500m. . Więc 5 km to chyba troszkę za dużo ?

: 30 sty 2014, 23:14
autor: dawid91
zborek_k-kozle pisze:Mi się przełącza na gaz po około 1km, gdy temp. na dworze jest o +5 do -15 (większej nie było tej zimy ;) ) wtedy reduktor ma ok. 30 stopni. Wiadomo jak cieplej to po 500m. . Więc 5 km to chyba troszkę za dużo ?
5km dziennie, 2,5km potrzebuje na rozgrzanie do około 50 stopni bo od tylu wskazuje mi wskaźnik temperatury (I generację gazu mam)
PieterB pisze:
dawid91 pisze:Znacznie więcej? Czyli ile?
na tych kilku pierwszych km silnik najwięcej pali(zimny silnik) to chyba logiczne, poza tym wskazania naszych liczników są bardzo niedokładne aby to sprawdzić w ten sposób co Ty robiłeś.
Ile powinien spalić hmm szczerze to nie wiem bo jakoś nie przyszło mi to nigdy do głowy by to sprawdzać w ten sposób. Kiedyś do pracy jeździłem ok 3-4 km i przy temp. rzędu -10 i niżej spalanie bp było rzędu 18-20l mojego ABK, a z tego co pamiętam jak kiedyś miałem JN to na takich krótkich odcinkach spalanie było podobne.
16l to już jest sporo więcej niż te nominalne 10-11l przynajmniej dla mnie, ale mniej więcej takiego spalania się spodziewałem. Z ciekawości jednak chciałem sprawdzić czy nie zużywa czasem za dużo paliwa, lanie pełnego baku na razie odpada więc wymyśliłem sobie taki sposób.

: 31 sty 2014, 15:20
autor: zborek_k-kozle
W sumie dla 1 gen. to możesz przełączać przy 14-20 stopniach ;) i będzie ok.