Strona 1 z 2
[2.0 ABK] Podłączenie instalacji
: 04 lut 2014, 06:53
autor: alus
Witam,
Zabieram się za montaż instalacji LPG IV generacji, potrzebuję się upewnić w sprawach elektrycznych żeby nie błądzić z lutownicą, a mianowicie muszę włączyć się do:
* sygnał obrotów z cewki ( który to jest przewód przy wtyczce cewki, ewentualnie jak sprawdzić?)
* sygnał z sondy lambda ( który jest to przewód? ewentualnie jak sprawdzić?)
* które przewody rozciąć i wlutować się przy wtryskiwaczach? najlepiej kolor i jak sprawdzić? W ABK wtryskiwacze sterowane są masą czy plusem?
Pozdrawiam Kamil
: 05 lut 2014, 00:09
autor: Key100l
1 sygnał z cewki weź z pinu numer 1 na śrube na klucz 8
2 przewód od sondy najłatwiej to znaleść wtyczke i dołączyć się do przewodu tego który się łączy z czarnym przy sondzie. Tylko łączysz się za wtyczką bo przewody od sondy bardzo ciężko się łączy ze sobą. Jaka to sekwencja ?? Bo sekwencja nie potrzebuje sygnału sond. Obrazuje tylko jej stan
3 wtryskiwacze sterowane masą. Jaki kolor nie pamiętam ale o ile kojarze to brązowe ?? A czerwone to plus ?? Ale najłatwiej to wypnij wtyczki i miernikiem sprawdź

te piny które mają zwarcie między sobą to plus.
: 05 lut 2014, 06:08
autor: alus
Dzieki bardzo mi pomogles, nie rozumiem tylko o jakiej srubie na klucz osiem przy cewce mowisz? U mnie cewka jest z wtyczka trzy pinowa, instlacja to stag 4 eco, czyli jak nie podepne sondy to bedzie dzialac?
: 05 lut 2014, 16:54
autor: Audi 80 Polska
alus pisze:srubie na klucz osiem przy cewce mowisz? U mnie cewka jest z wtyczka trzy pinowa,
A z tego modułu do którego jest ta wtyczka trzy pinowa nie idą dwa przewody do cewki właściwej obok?
Podłączenie sondy do działania instalacji nie jest potrzebne.
: 05 lut 2014, 17:05
autor: alus
Koledzy a powiedzcie, bo sprawdzalem dzis sterowanie wtryskami, Tak jak jest napisane wyzej i czy na czerwonym czy na brazowym zawsze bylo przejscie miedzy wryvzkami, jest jakis inny sposob na sprawdzenie
[ Dodano: 2014-02-05, 17:05 ]
KKoledzy a powiedzcie, bo sprawdzalem dzis sterowanie wtryskami, Tak jak jest napisane wyzej i czy na czerwonym czy na brazowym zawsze bylo przejscie miedzy wryvzkami, jest jakis inny sposob na sprawdzenie
: 05 lut 2014, 17:51
autor: Audi 80 Polska
alus pisze:Tak jak jest napisane wyzej i czy na czerwonym czy na brazowym zawsze bylo przejscie miedzy wryvzkami, jest jakis inny sposob na sprawdzenie
Musiałbyś podłączać wszystkie wtryskiwacze bo pewnie przez nie przechodzi napięcie. Zresztą to też mogłoby nie pomóc bo ze sterownika może iść napięcie którego miernik nie zbije więc musiałbyś sprawdzać żaróweczką. Jak nie chcesz wpinać się do poszczególnych wtryskiwaczy to możesz podłączyć wszystkie kable ze sterownika gazu pod wtyczkę od ze dwoma kablami. Tylko wtedy tracisz możliwość przełączania na gaz po jednym wtryskiwaczu co ustawioną liczbę milisekund oraz możliwość odłączania pojedynczych wtryskiwaczy bo wtedy (gazowe będą się załączać a benzynowe nadal będą pracować dopuki nie zostaną wszystkie cylindry przełączone na gaz).
A tak patrząc w schemat do wtryskiwaczy idą kable
1. brązowo niebieskie -sygnałowe, do nich się podpinasz
2. czerwono- białe - to zasilanie
ale chyba potrafią występować inne kolory bo kiedyś zakładałem do ABK i się nie zgadzały.
: 05 lut 2014, 22:33
autor: Key100l
tak jak aldi napisał musi z modułu wychodzić przewód właśnie do pinu numer 15 czyli plus i właśnie 1 czyli obroty na cewke. Prawa strona od modułu właśnie. Wtryski... Na końcu listwy jest wtyczka przy przepustnicy możesz odciąć tam cały sygnał wszystkimi przewodami albo osobno przy każdym... Ale jeśli jest czerwono biały to to po sprawdzeniu musi być plus. Więc tniesz te drugie

: 05 lut 2014, 23:13
autor: alus
generalnie wole, odcinać każdy cylinder osobno, więc odetnę się przy wtryskach, czyli wychodzi, że jak mam brązowy i czerwony, to odcinam brązowy bo zasilanie jest na czerwonym, ale teraz mam zdjęty kolektor więc pomierzę ze spokojem, ale jestem teraz zły, bo kurza stopa, źle nawierciłem kolektor i muszę jeszcze raz, ale pytanie czy moge zakleić stare otwory poxipolem, lub poxiliną? wydaje mi się, że tak, bo w sumie tam jest tylko podciśnienie, i teraz pytanie, żeby się ratować przed kupnem nowego kolektora, ile wkrętka musi być wkręcona? ( na jaką głębokość?)
: 05 lut 2014, 23:48
autor: Audi 80 Polska
alus pisze: ile wkrętka musi być wkręcona? ( na jaką głębokość?)
Może być wkręcona płytko tak aby nie wypadła aby otwór dalej był drożny. Za głęboko też nie może być aby za dużo nie wystawał wewnątrz kolektora albo wręcz wylot był tuż przy ściance.
: 10 lut 2014, 20:35
autor: andlon
zasilanie brązowy
sterownie czerwony - ten tniesz
też się zdziwiłem :roll:
: 11 lut 2014, 01:24
autor: Key100l
no właśnie w golfie 1.3 dzisiaj też tak miałem ?? :shock: kocham te pomysły inżynierów

: 12 lut 2014, 18:03
autor: alus
tak juz w weekend podlaczylem instalke, i wzialem miernik i pomierzylem, zgadza sie wtryski w abk sterowane sa plusem czyli tniemy czerwony, na cewce jest to srodkowy lub jak ktos woli cienki przewod, a sondy narazie nie podlaczylem, bo nie mialem juz czasu szukac kabelka i wtyczki
: 12 lut 2014, 18:59
autor: Audi 80 Polska
alus pisze:zgadza sie wtryski w abk sterowane sa plusem czyli tniemy
Właśnie sterowane są masą a problemem są kolory kabelków niezgadzające się ze schematem.
Sondę możesz połączyć do wtyczki sondy i grzałki sondy w okolicach aparatu zapłonowego.
: 12 lut 2014, 19:02
autor: alus
Aldi nie moga byc sterowane masa, skoro, brązowy kabel jest zmasowany cały czas, nawet na wyłączonym zapłonie, a plus się pojawia po odpaleniu
: 12 lut 2014, 19:09
autor: Audi 80 Polska
Plus pojawia się dopiero po odpaleniu bo jest zasilany z przekaźnika pompy paliwa.