Strona 1 z 1

[B3 1.8] Znikający płyn

: 19 lut 2014, 15:29
autor: Emiliano111
Witam . W ostatnim czasie wymienilem termostat oraz membrany w parowniku nie obylo sie bez utraty plynu ale mniejsza z tym . Po wymianie wszystkiego odpowietrzeniu ukladu wszystko bylo ok tzn parownik dzialal dobrze oraz termostat . Ale mam ubytek plynu niestety . Krociec przy termostacie suchy przy parowniku weze tez co moze byc przyczyna ? Ogladalem dzisiaj z pod spodu auto i nie ma wycieku zadnego ale zauwazylem cos jakby plyn na skrzyni . Dodam ze autem nie jezdzielm 3-4 dni a tu plynu ubwa . Dzisiaj zaznaczylem sobie kreska ile zostalo i zobacze wieczorem czy znowu ubylo . Prosze o porady pozdrawiam

: 19 lut 2014, 15:53
autor: Pieterb
Emiliano111 pisze:Dzisiaj zaznaczylem sobie kreska ile zostalo i zobacze wieczorem czy znowu ubylo .
jak sobie zaznaczysz na ciepłym a sprawdzisz na zimnym to zawsze będzie różnica i to nic nadzwyczajnego, bo płyn się rozszerza w temp.

Dobrze obadaj króćce bo płyn zwykle odparowuje i czasami nic nie widać ale zwykle pozostaje nalot.

: 19 lut 2014, 16:24
autor: Emiliano111
zaznaczylem na zimnym bo chce sprawdzic czy wyciek jest podczas postoju czy podczas jazdy . Co do nalotu to takowy jest przy wezach a dokladniej przy trojniku idacym rowniez na parownik wezu . Jest wilgotno troche i jest osad . Nawet niedawno zdawalo mi sie jakby tam parowalo bo byc moze jest cos nieszczelne a tym bardziej ze ruszalem przewodami jak zdejmowalem przewody z parownika . Jutro to sprawdze

: 27 lut 2014, 21:38
autor: marcin6622
hej,jestem swiezym posiadaczem b4,co do wyciekow plynu, saczy mi się plyn z jednego z pary wezy wchodzacach do przegrody, jak się do tego zabrać?

: 27 lut 2014, 21:50
autor: kangol666
Sprawdź sobie taki króciec z tyłu silnika (chyba w głowicy nie pamiętam)nad skrzynia. Ja już jaki wymieniałem bo uszczelka gumowa przestała trzymać.

: 27 lut 2014, 21:56
autor: marcin6622
to nie jest krociec ,wchodzą tam 2 pojedyncze weze jakby w podszybie, wystają tam rurki a na nich sa weze na opaski

: 28 lut 2014, 00:07
autor: pawelec_
marcin6622 te dwie rurki to już jest nagrzewnica... odkręć te węże na zimnym i zobacz czy masz nie popękane... może wystarczy założyć nową opaskę i po sprawie, a jak rurka pękła to już lipa, bo wymiana nagrzewnicy to cały dzień roboty

: 28 lut 2014, 01:36
autor: kangol666
marcin6622 To nie bylo do Ciebie tylko do Emiliano111

: 28 lut 2014, 10:42
autor: Slawo777
Cześć :-)
Emiliano111 pisze: . Co do nalotu to takowy jest przy wezach a dokladniej przy trojniku idacym rowniez na parownik wezu
Cześć :-) Co śmieszne miałem tak samo.Jakiś czas temu zmieniałem węże na świeże oraz te trójniki na żeliwne.Trzeba dokręcić wszystkie po jakimś czasie bo na opaskach pojawia się luz i płyn ucieka.W ogóle to również układ w ten sposób się zapowietrza i nagrzewnica nie daje tyle ciepła co powinna.Dokręć wszystkie opaski jakie masz na ciepłym silniku i sprawdzajmy ich stan panowie.Taki ubytek płynu to szczęście w nieszczęściu. Pozdrawiam :-)

: 28 lut 2014, 14:15
autor: marcin6622
na tych rurkach jest trochę białego osadu,cos tam może ktoś zle skrecil, jak zdejme weze to plyn nie poleci na zimnym?

: 28 lut 2014, 14:46
autor: pawelec_
marcin6622 troche poleci ... może 200ml czy 300 ale wiecej nie powinno