Strona 1 z 1
[B3 1.8] Znikający płyn
: 19 lut 2014, 15:29
autor: Emiliano111
Witam . W ostatnim czasie wymienilem termostat oraz membrany w parowniku nie obylo sie bez utraty plynu ale mniejsza z tym . Po wymianie wszystkiego odpowietrzeniu ukladu wszystko bylo ok tzn parownik dzialal dobrze oraz termostat . Ale mam ubytek plynu niestety . Krociec przy termostacie suchy przy parowniku weze tez co moze byc przyczyna ? Ogladalem dzisiaj z pod spodu auto i nie ma wycieku zadnego ale zauwazylem cos jakby plyn na skrzyni . Dodam ze autem nie jezdzielm 3-4 dni a tu plynu ubwa . Dzisiaj zaznaczylem sobie kreska ile zostalo i zobacze wieczorem czy znowu ubylo . Prosze o porady pozdrawiam
: 19 lut 2014, 15:53
autor: Pieterb
Emiliano111 pisze:Dzisiaj zaznaczylem sobie kreska ile zostalo i zobacze wieczorem czy znowu ubylo .
jak sobie zaznaczysz na ciepłym a sprawdzisz na zimnym to zawsze będzie różnica i to nic nadzwyczajnego, bo płyn się rozszerza w temp.
Dobrze obadaj króćce bo płyn zwykle odparowuje i czasami nic nie widać ale zwykle pozostaje nalot.
: 19 lut 2014, 16:24
autor: Emiliano111
zaznaczylem na zimnym bo chce sprawdzic czy wyciek jest podczas postoju czy podczas jazdy . Co do nalotu to takowy jest przy wezach a dokladniej przy trojniku idacym rowniez na parownik wezu . Jest wilgotno troche i jest osad . Nawet niedawno zdawalo mi sie jakby tam parowalo bo byc moze jest cos nieszczelne a tym bardziej ze ruszalem przewodami jak zdejmowalem przewody z parownika . Jutro to sprawdze
: 27 lut 2014, 21:38
autor: marcin6622
hej,jestem swiezym posiadaczem b4,co do wyciekow plynu, saczy mi się plyn z jednego z pary wezy wchodzacach do przegrody, jak się do tego zabrać?
: 27 lut 2014, 21:50
autor: kangol666
Sprawdź sobie taki króciec z tyłu silnika (chyba w głowicy nie pamiętam)nad skrzynia. Ja już jaki wymieniałem bo uszczelka gumowa przestała trzymać.
: 27 lut 2014, 21:56
autor: marcin6622
to nie jest krociec ,wchodzą tam 2 pojedyncze weze jakby w podszybie, wystają tam rurki a na nich sa weze na opaski
: 28 lut 2014, 00:07
autor: pawelec_
marcin6622 te dwie rurki to już jest nagrzewnica... odkręć te węże na zimnym i zobacz czy masz nie popękane... może wystarczy założyć nową opaskę i po sprawie, a jak rurka pękła to już lipa, bo wymiana nagrzewnicy to cały dzień roboty
: 28 lut 2014, 01:36
autor: kangol666
marcin6622 To nie bylo do Ciebie tylko do Emiliano111
: 28 lut 2014, 10:42
autor: Slawo777
Cześć
Emiliano111 pisze: . Co do nalotu to takowy jest przy wezach a dokladniej przy trojniku idacym rowniez na parownik wezu
Cześć

Co śmieszne miałem tak samo.Jakiś czas temu zmieniałem węże na świeże oraz te trójniki na żeliwne.Trzeba dokręcić wszystkie po jakimś czasie bo na opaskach pojawia się luz i płyn ucieka.W ogóle to również układ w ten sposób się zapowietrza i nagrzewnica nie daje tyle ciepła co powinna.Dokręć wszystkie opaski jakie masz na ciepłym silniku i sprawdzajmy ich stan panowie.Taki ubytek płynu to szczęście w nieszczęściu. Pozdrawiam

: 28 lut 2014, 14:15
autor: marcin6622
na tych rurkach jest trochę białego osadu,cos tam może ktoś zle skrecil, jak zdejme weze to plyn nie poleci na zimnym?
: 28 lut 2014, 14:46
autor: pawelec_
marcin6622 troche poleci ... może 200ml czy 300 ale wiecej nie powinno