Strona 1 z 1

[B3 2.0 3A] problemy z LPG

: 17 mar 2014, 13:32
autor: emczy
witam, mam problemy z moją 80'tką 2.0 w LPG :
- strasznie duże spalanie , ostatnio zalałem 8 litrów LPG to zrobilem z 25-30 km
- słabe przyspieszenie, obroty szybko idą a prędkosc bardzo powoli
- na benzynie też podobnie
- odpali na zimnym tylko z podpietą kostką od wtrysków, potem jak zgaśnie na ciepłym, to trzeba ją odłączyć o.o
niedawno kupilem ją, rok stala, a już jestem troche zawiedziony, bo wcześniej w ogóle nie chciala odpalać a teraz takie coś, pomóżcie bo strach jechać...

: 17 mar 2014, 18:16
autor: Audi 80 Polska
emczy pisze:- słabe przyspieszenie, obroty szybko idą a prędkosc bardzo powoli
Może masz spalone sprzęgło i przez to też dużo pali bo cała "moc" którą wytwarza silnik jest przetwarzane na ciepło przez tarcze sprzęgłową.

Byłeś na regulacji gazu? O jaką kostkę wtrysku chodzi (gdzie podłączona)?

Masz mechaniczny wtrysk więc musisz sam się wziąć solidnie za edukacje i szukanie materiałów, bo już niema na tym forum zbyt wiele osób które krok po kroku powie co naprawiać przy mechanicznym wtrysku.

: 17 mar 2014, 22:44
autor: emczy
chodzi o kostke - wtryskiwacz rozruchowy, a o przyspieszenie, sprawdzilem, jednak ja sie mu da solidnie w podloge to idzie :) tylko problem z gazem, boje sie pojechać, bo braknie gazu i kaplica :( a na regulacji nie bylem.

: 17 mar 2014, 23:06
autor: Audi 80 Polska
Jak musisz odpinać kostkę wtryskiwacza rozruchowego na ciepłym to znaczy że pewnie masz coś z czujnikiem temperatury dla ECU.

: 17 mar 2014, 23:34
autor: emczy
Może i tak, bo jedynie z czujników temperatury, to wymieniałem czujnik temperatury wody.
aa też dławi się często na benzynie i na podpiętym i nie podpiętym
ale mimo wszystko głupie są te ceregiele z podłaczaniem rozłączaniem...
ważne żeby odpalił na benzynie, by potem przełączył sie na gaz bo przy kręceniu (na zimnym) na pozycji 0 na instalacji zamarza parownik.. eszz

: 17 mar 2014, 23:36
autor: Audi 80 Polska
Właśnie o czujnik temperatury wody mi chodzi. Wymieniałeś ten dla ecu czy na zegary?

: 18 mar 2014, 17:10
autor: emczy
wymieniałem czujnik temperatury wody, bo się wentylatory nie załączały. nie wiem co to ECU

: 18 mar 2014, 17:18
autor: Audi 80 Polska
emczy pisze:wymieniałem czujnik temperatury wody, bo się wentylatory nie załączały.
Tylko czujników temperatury wody masz przynajmniej 3.
1. Dla ECU czyli sterownika wtrysku i on na podstawie jego odczytów włącza wtryskiwacz rozruchowy. Znajduję się w króćcu przy głowicy.
2. czujnik na wskaźnik na desce, też znajduje się na króćcu.
3. czujnik załączający wentylatory znajdujący się na chłodnicy.

: 18 mar 2014, 19:02
autor: emczy
aldi pisze:
emczy pisze:wymieniałem czujnik temperatury wody, bo się wentylatory nie załączały.
Tylko czujników temperatury wody masz przynajmniej 3.
1. Dla ECU czyli sterownika wtrysku i on na podstawie jego odczytów włącza wtryskiwacz rozruchowy. Znajduję się w króćcu przy głowicy.
2. czujnik na wskaźnik na desce, też znajduje się na króćcu.
3. czujnik załączający wentylatory znajdujący się na chłodnicy.
czyli z tego co mówisz - 1 :)
aa czy wysokie spalanie LPG jak i Pb może być Sonda Lambda ?
dodam też, jeżeli coś to pomoże to mam przekaźnik 102 z VW zamiast 208 - pompa paliwa i czy też ma to wpływ na spalanie ? dzieki :)

: 18 mar 2014, 20:16
autor: cinek1311
sonda jak najbardziej może mieć wpływ przekaźnik raczej nie

: 18 mar 2014, 20:23
autor: emczy
tylko doczytałem, że przekaźnik odpowiada za sonde i pompe paliwa . przekaźnik 102 odpowiada za grzanie świec żarowych ii tak spekuluje