Strona 1 z 1

[LPG] Rurka wielozaworu-kolejność elementów

: 04 kwie 2014, 19:56
autor: pLn^
Witam. Mam panowie problem ponieważ przy odkreceniu tej rurki od wielozaworu wypadly 3 elementy (sprezynka,kulka i taka podkladka) i nie mam pewności co do kolejności ich umieszczenia :/. mam nadzieje że mi pomożecie. Wrzucam fotke o co chodzi:
Obrazek
Jest to wielozawor od instalacji 1 generacji.

I jeszcze jedno pytanko, chodzi mi o prawidłowe połaczenie elektyki, chcę mieć pewność co do tego by później nie rozbierać jeszcze raz. wiec zielony kabel do zielonego, czarny do czarnego a te dwa od wskaznika? jeden czarny do minusa a bialy z czarna kreska do plus?, wrzucam fotke
Obrazek

Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi :)

: 04 kwie 2014, 21:19
autor: Audi 80 Polska
Na pierwszym zdjęciu to prawdopodobnie zabezpieczenie przed nadmiernym wypływem gazu.
Prawdopodobnie sprężynkę wkładasz w wielozawór dalej kulkę i rurkę. Tylko nie wiem gdzie ta podkładka ma iść. Możesz złożyć bez tego.

Oba czarne to masa, może iść od "przodu" razem z rurką albo przykręcana jest do wielzoworu ale ci nie powiem bo tego nie rozbierałem (może to być kabel brązowy).
Zielony to załączanie wielozaworu i ten musi iść od przodu razem z rurką (może to być kabel niebieski).
Biały to sygnał poziomu gazu do wskaźnika albo po prostu sygnał rezerwy .

Jak to się ma do kabli przy butli to ci nie powiem bo to zależy od inwecji monetera. Bo można to zrobić na dwóch żyłach a masę wziąć z butli. Albo na 4, pierwsze dwie to plus i masa elektrozaworu a dwa kolejne to masa i sygnał wskaźnika.
pLn^ pisze:a te dwa od wskaznika? jeden czarny do minusa a bialy z czarna kreska do plus?
Jak podłączysz w ten sposób to spalisz wskaźnik.

I temat popraw:
_uwaga

: 05 kwie 2014, 14:28
autor: pLn^
Dzieki za info :] od przodu, razem z rurką idą dwa kabelki, czarny i zielony.

: 05 kwie 2014, 15:32
autor: Audi 80 Polska
A miałeś wcześniej podłączony to któregoś z tych przewodów wskaźnik? Bo jeśli wskaźnik nie był podłączony to możliwe że to tylko szło do cewki elektrozaworu, jeśli miałeś ze wskaźnikiem to masa na elektrozwór i czujnik musiała być brana z butli a jeden kabel to plus załączający wielzowór a drugi sygnał poziomu.

: 05 kwie 2014, 19:14
autor: pLn^
Obydwa kabelki były podłączone, tylko nie zwróciłem uwagi który do czego. Wiem tyle że jeden (chyba czarny) był spięty do czarnego kabla głównego który leci od przodu a ten biało czarny kabelek od wskaźnika do śrubki mocującej wielozawór w butli. Problem taki że mogło być też na odwrót... Coś źle podpiąłem po wymianie butli ponieważ gdy później podczas jazdy zmienilem na gaz to nie puściło deka gazu :/
Jezeli chodzi o tą rurke to miałem złożona tak, sprężynka,kulka i podkladka..więc raczej było dobrze.

: 05 kwie 2014, 20:32
autor: Audi 80 Polska
pLn^ pisze: a ten biało czarny kabelek od wskaźnika do śrubki mocującej wielozawór w butli.
Te kable od wskaźnika można zamieniać i będzie działać. Tylko żebyś nie podłączył tam plusa i minusa.

: 22 kwie 2014, 23:32
autor: pLn^
Działa już wszystko jak należy. Dzieki i pozdrawiam :]