Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Problemy z odpaleniem ciepłego silnika po jeźdz

: 07 maja 2014, 20:37
autor: adsense
Witam!
Posiadam Audi 80 b4 2.0 ABT 1994r przebieg 280tys i od paru dni mam problem z odpalaniem samochodu po jeździe na LPG gdy silnik sie rozgrzany instalacja drugiej generacji. Gdy samochód postoi ponad 30min wtedy odpala bez wiekszych problemów.

Sprawa jest dośc dziwna bo rano samochód odpala od kopa ale gdy sie zagrzeje zatrzymam sie np. w sklepie siadam i jest problem trzeba kręcić ze 2, 3 razy i to dosc długo. Odpalam oczywiscie na Pb.
Myslałem ze moze byc problem z niebieskim czujnikiem i silnik zostaje zalany bo dostaje za dużą dawke paliwa ale dzis zakreciłem butle jeździłem cały dzien na Pb i problemu nie było wiec mysle ze czujnik jest ok a problem jest związany z LPG.
Instalacja ma 9 lat, samochód posiadam od 3 zrobiłem jakies 70tys nic nie robiłem z reduktorem na dole widać ze zaczyna korodowac ale zadnych nieszczelnosci nie stwierdziłem. Wymieniłem dzis nawet filtr gazu, odlaczyłem aku na 45min zeby komputer zresetowac i dalej to samo. Podczas jazdy nie ma zadnych problemów.
Jakis miesiac temu wymieniłem silniczek krokowy bo były problemy z obrotami i założyłem oryginalna używke ale to chyba nie ma znaczenia.
Komputer od gazu wraz z krokowcem wymieniony jakies 2 lata temu bo był jakis DT Gaz System i był problem z podłączeniem i regulacja samochód wgl nie chciał jeździc na lpg i palił jak smok.
Gaz tankowałem na 3 różnych stacjach bo nie wiadomo na co trafic mozna i tez nic.

Mam w planach wybrac sie jeszcze go gazownika i podłączyc pod komputer ale nie wiem czy to cos da:/

Ma ktoś jakis pomysł co może być przyczyną?

: 07 maja 2014, 21:37
autor: koral351
9 lat to trochę dużo na jeden reduktor. rozgrzej ten silnik i dolną śrubą spuść ten syf z reduktora, jak go będzie dużo to wyczyść przynajmniej ta dużą membranę. potem regulacja i powinno być ok. jak nie to pokusiłbym się o wymianę reduktora. 150zł za nówkę z zintegrowanym filtrem to cena dobra.

: 07 maja 2014, 22:04
autor: mmaniakaudi95
miałem podobny problem, wymiana parownika oraz filtra gazu i po kłopocie- nie jest to duży koszt.

: 08 maja 2014, 01:54
autor: Damian80b4LDZ
Po prostu reduktor puszcza gaz. Jeśli na razie nie chcesz wymieniać to przed zgaszeniem silnika przyłączaj na Benz, lub jak zgasisz na lpg to przy opalaniu dodaj trochę gazu

: 08 maja 2014, 17:27
autor: adsense
czyli odkrecic ten taki korek na spodzie reduktora?
Wydaje mi sie ze reduktor nie puszcza bo nic nie słychac a przy reduktorze jest jeden zawór i przed jest jeszcze jeden tam gdzie filtr wiec musiały by oba filtry puszczac:/

: 08 maja 2014, 22:00
autor: Marcin b42.0ABT
Witam, podłączę się do tematu.
Ja swojego ABT odpalam na benzynie ciężko odpala, kulawo chodzi i ciężko się wkręca na obroty na pb do momentu aż przełączy się na lpg. Nie ma znaczenie czy ciepły czy zimny. zresetowałem ecu i było dobrze do momentu pracy na lpg, pojeździłem na gazie, zgasiłem odpalam i znowu to samo, problem powrócił, dodam że elektryka bingo m przerobiona na śrubkę, parownik lovato lpg w aucie 9 lat.
wina sondy? Z góry dziękuje za pomoc ;-)

: 08 maja 2014, 22:40
autor: Audi 80 Polska
Marcin b42.0ABT pisze:wina sondy?
Raczej emulacji sondy, trzeba się połączyć z tym bingo i zobaczyć jaka jest ustawiona. Powinna być na ustawiona na masę dla najlepszych efektów.
Ale ponoć w nowszych ABT (z krokowcem 6 pinowym) zmiana emulacji może nie pomóc.

: 10 maja 2014, 15:03
autor: adsense
AdSense.
[Administracja - Andrzej Doc (nie usuwać)]

: 21 lis 2014, 14:01
autor: Baca123
Dosyć stary temat, ale widzę, że nie rozwiązany.
U mnie pomogła zmiana ustawienia emulacji z przebiegu na masę. Niestety nie mając kabli pojechałem do warsztatu i koleś wziął mi za to 50zł chociaż powiedziałem mu co trzeba zrobić, bezwstydnik :-D .

U mnie w ABT było tak:

1. Parkuje załóżmy pod biedronką ciepły samochód po 11km jazdy.
2. Wychodzę po szybkich zakupach, wsiadam do auta próbuję odpalić i:
a) bez pedału gazu kręce, próbuje zaskoczyć i gaśnie
b) z pedałem gazu załapuje wchodząc od dołu na obroty i puszczając chmurę czarnego dymu
3. Wracam na chatę, zostawiam auto na kilka godzin.
4. Wsiadam do auta odpalam bez pedału gazu bez problemu.

Sondę mam 3 przewodową. Po za tym autko mi trochę kuleje, tak jakby jeden cylinder wypadał z rytmu, ciśnienie , w cylindrach mierzyłem jest ok. (niestety mierzyli mi na zimnym).