Strona 1 z 1

[B3 1.8 JN] Problem z osiągami.

: 31 maja 2014, 07:04
autor: Pagon666
Witam wszystkich forumowiczów.
Niedawno kupiłem okazyjnie audi 80 b3 na mechanicznym wtrysku. Auto przeszło wizytę u mechanika i jego stan jest "prawie salonowy" z wyjątkiem pracy silnika. Sprawa wygląda następująco: Na Pb auto chodzi równiutko, pali z pierwszego, podczas przyspieszenia czasem bardzo delikatnie szarpie i nie wiem dlaczego ale ciężko jest pojechać szybciej niż 100km/h. Na LPG jest bardzo podobnie, nie ma problemow z paleniem chodzi równo, ale z osiągami jest coś nie w porządku. Dodam jeszcze, że gość dał śrubkę do regulacji wolnych obrotów, co słyszałem, że przy wtryskach mechanicznych nie powinno występować. Nie wiem czy to jakieś ma znaczenie. A co do wizyty u mechanika, dobrze wiecie jak kończy się to z tymi modelami silnika. Chyba, że ktoś z Was zna dobrego Magika od Mechanicznych wtrysków w lubelskim i może polecić. Mam nadzieję, że cały układ wymaga regulacji, ale jeśli macie jakieś pomysły piszcie, będę mierzył, badał, sprawdzał, żeby samochodzik chodził jak mu było dane z fabryki ;)

Auto kupiłem od człowieka, który widać miał dobre chęci i większość rzeczy robił sam. Poprawiłem po nim elektrykę, bo była poskręcana na "ryja" :P i wszystkie detale wizualne w środku. Nadszedł czas na mechanikę i poprawę pracy Audiczki, dlatego prosiłbym o pomoc.

Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

: 31 maja 2014, 07:40
autor: Pieterb
Pagon666 pisze: Dodam jeszcze, że gość dał śrubkę do regulacji wolnych obrotów, co słyszałem, że przy wtryskach mechanicznych nie powinno występować.
występuje występuje
Pagon666 pisze: Chyba, że ktoś z Was zna dobrego Magika od Mechanicznych wtrysków w lubelskim i może polecić.
no ja mam ale aż w Zamościu a tu masz kawałek

Proponuję najpierw sprawdzić cały układ dolotowy czy jest szczelny to podstawa.

Tutaj jest książeczka reguluję i naprawiam bardzo przydatna rzecz jest tam też JN opisany http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... ,2/page,2/

ewentualnie przeglądaj te tematy lub też podobne http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1

: 31 maja 2014, 07:50
autor: Pagon666
Ok, niedlugo sprawdzę szczelność. Wlaśnie czytam ta książkę, i na pewno będę z niej korzystał, ale jeszcze zrodziło mi się pytanie: czy mój silnik to JN? jak to sprawdzić?

: 31 maja 2014, 07:52
autor: Pieterb
Pagon666 pisze:czy mój silnik to JN? jak to sprawdzić?
na bloku silnika masz wybite między 3 a 4 cylindrem, ewentualnie zapodaj fotkę to Ci powiem :-P

: 31 maja 2014, 08:12
autor: Pagon666
Wygląda to tak, ja tam nic nie widziałem żadnego oznaczenia JN, ale jak to mowią, kto nie widzi, ten nie umie dobrze spojrzeć.

Obrazek


Obrazek

: 31 maja 2014, 08:46
autor: Pieterb
Pagon666, wygląda to jak JN, na pewno patrząc na osprzęt
Hmm nie widzę u Ciebie żadnej klapki antywybuchowej, więc radzę sprawdź jak wygląda klapa przepływomierza czy nie ociera lub czy nie jest pogięta.
Masz też urwane odprowadzanie oparów i radzę to jakoś zatkać bo jest to swego rodzaju nieszczelność.
To tak na szybko co zauważyłem.

Jeśli chodzi o nr silnika to mniej więcej w tym miejscu powinien być

Obrazek


tylko trzeba najpierw dobrze oczyścić :-P

: 31 maja 2014, 11:54
autor: Pagon666
o wlaśnie, widzę, że będę mógł się sporo od Ciebie nauczyć ;) miło mi bardzo, że chcesz pomóc, już biorę się do roboty ;) co więcej Ci pokazać, żebyś mógł podpowiedzieć?

[ Dodano: 2014-05-31, 12:52 ]
Sprawdziłem i mój silnik to model JN na 100% ;) teraz pytanie czy to źle czy dobrze? Obejrzałem tez dość dokładnie całość pod maską i mam kilka nurtujących mnie rozwiązań. Zaraz wstawię fotki z czym mam wątpliwości.

[ Dodano: 2014-05-31, 13:07 ]
A więc po kolei:

1. Na początek rozwiązanie prawdopodobnie gazownika z blaszką regulującą dopływ powietrza? Po co to? Też tak macie? Dlaczego to tak marnie wykonane? Obrazek

2. Co to jest za wiązka przewodów, od czego są odpowiedzialne i czy widoczne ślady zużycia mogą negatywnie wpływać na pracę silnika?

Obrazek

3. Od czego jest brązowy odłączony czujnik?

Obrazek

[ Dodano: 2014-06-07, 09:57 ]
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda, jeżeli nie będzie żadnej odpowiedzi, temat skończy w koszu;) Ale mam jeszcze jedno pytanie ;) Czy próbował ktoś z Was wstawić BLOSA'a do takiej instalacji gazowej?