Strona 1 z 1
[B3 1,8 NE] problem z odpalaniem na lpg
: 21 cze 2014, 23:10
autor: marek25aa2
Witam!
Mam taki problem od jakiegos czasu ciezko odpala mi na lpg ( musze chwilke pokrecic), na benzynie jest ok, nie wiem o co chodzi ale wczesniej bylo za przekreceniem kluczyka, jak zgasze i odpale ponownie to za raz zapali a jak chwile postoji to juz musze pokrecic. filterek sprawdzony, elektro zawory dzialaja poprawnie.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-06-22, 14:20 ]
tag w twoim przypadku powinien tak wyglądać :!:
: 22 cze 2014, 10:50
autor: Pieterb
marek25aa2, przecież parownik w takich warunkach nie będzie chodził wiecznie. Napisz może jaka to instalacja i jakiego to motoru dotyczy(tego co masz w profilu?) może ktoś z kolegów bardziej obcykanych w lpg się wypowie.
marek25aa2 pisze:filterek sprawdzony
a filterka się nie sprawdza tylko wymienia

: 22 cze 2014, 13:42
autor: marek25aa2
Dokładnie taki jak w opisie 1,8S NE 90 KM, instalacja lpg hmm ciezko mi powiedziec jaka to dokładnie jest.Parownik Lovato wymieniany ok 1,5 roku temu, kupiłem jeszcze nowy wąż do miksera, zmienie zobaczymy
: 22 cze 2014, 16:12
autor: Audi 80 Polska
Powody mogą być dwa
1. Po zgaszeniu parownik powoli zalewa kolektor gazem
zobacz czy dobrze będzie palił z benzyny, tylko przy gaźniku musisz szybko napompować benzynę i zgasić aby nie przepalił gazu który ulatnia się z reduktora w niekontrolowany sposób. I zobacz czy z benzyny po zgaszaniu na gazie dobrze odpali. I jeszcze sprawdź po przepaleniu po jakimś czasie na benzynie czy jeszcze raz odpali tak samo na benzynie (bez jeżdżenia na gazie).
2. Elektrozawór gazu za późno się otwiera przy zapalaniu. Przyczyną tego może być zaklejony elektrozawór albo przełącznik od gazu słaby wykrywa obroty nie załączy gazu na czas.
: 22 cze 2014, 16:55
autor: marek25aa2
z benzyny pali odrazu, bez krecenia i nie ma takiego problemu, co znaczy zaklejony elektrozawor, przełąćżnik moge sprobowac wymienic
: 22 cze 2014, 18:35
autor: Audi 80 Polska
marek25aa2 pisze:co znaczy zaklejony elektrozawor
chodzi o to że trzpień w zaworze przez lepką maź wytrącającą się z gazu nie otwiera się od razu, szczególnie jak jest niskie napięcie (przy kręceniu rozrusznikiem). Podłącz sobie kabel pod plus któregoś elektrozaworu i podłączaj do plusa i słuchaj czy elektrozawór na reduktorze i zaworze ciekłego gazu (jeśli nie jest zintegrowany z reduktorem) pstryka.
Najwyżej zrób sobie przełącznik zwierany połączony z plusem po zapłonie i zasilaniem elektrozaworów aby przed włączeniem rozrusznika podać startową dawkę gazu.