Strona 1 z 1

[B3 2.0]Wymiana butli LPG

: 04 wrz 2014, 13:43
autor: legenda
Witam dziś chciałem wymienić butle LPG ale niewiem co dalej zaczołem od odkręcenia śrub mocujących całą butle odkręciłem też wąż powrotny ale niemogę podejść kluczem do węża zasilającej , proszę o szybką pomoc.

: 04 wrz 2014, 18:17
autor: Akub87
no gazownicy jakos przykrecili, to kombinuj i odkrec :D

: 04 wrz 2014, 19:42
autor: Audi 80 Polska
zagnij klucz :mrgreen:

: 09 wrz 2014, 20:10
autor: legenda
Już zrobione trzeba było odkręcić elektrozawór kluczykiem 7

: 04 paź 2014, 09:29
autor: kuba1990
Witam, mnie tez kanczy sie waznosc butli, i mam pytanko czy jak kupie nowa to juz bedzie mialo legalizacje? moge sobie sam zamontowac? dzieki.

: 04 paź 2014, 09:49
autor: Audi 80 Polska
legenda pisze:Już zrobione trzeba było odkręcić elektrozawór kluczykiem 7
Nawet nie pomyślałem, że mogłeś próbować to robić bez odkręcenia zaworu.
kuba1990 pisze:Witam, mnie tez kanczy sie waznosc butli, i mam pytanko czy jak kupie nowa to juz bedzie mialo legalizacje? moge sobie sam zamontowac? dzieki.
Teoretycznie tak, bo na przeglądzie wystarczy pokazać ważny kwit z butli i żeby montaż butli nie wyglądał na mocno skopany (zresztą np. w mojej okolicy nie sprawdzają nawet szczelności na przeglądzie i czy butla z papierów to ta która jest w samochodzie).

: 04 paź 2014, 12:50
autor: Sebbeekk
a jak ja mam butlę w bagażniku i chciałbym wstawić w miejsce koła zapasowego to nie będzie problem??

da się jakoś przedłużyć te przewody miedziane? bo jak wstawie w miejsce zapasuwki to będą za krótkie

: 04 paź 2014, 14:46
autor: Audi 80 Polska
Do przedłużenia rury miedzianej jest takie coś:
http://www.phjacus.pl/G4-Lacznik-zlaczk ... -p745.html
http://www.phjacus.pl/G3-Lacznik-zlaczk ... -p744.html
Do tego rurki miedziane 6mm (zasilanie) i 8mm (tankowanie)
http://www.phjacus.pl/N22-Rurka-miedzia ... -p319.html
http://www.phjacus.pl/N23-Rurka-miedzia ... -p320.html
Do tego baryłki (ze złączkami są w zestawie, więc teoretycznie potrzebujesz jeszcze po baryłce 1x8mm i 1x6mm) ale weź po 3-4 na 6mm i 8mm na zapas.
http://www.phjacus.pl/116-Barylka-uszcz ... -p244.html
http://www.phjacus.pl/110-Barylka-uszcz ... -p243.html

Tylko podłączenie rurek miedzianych do butli toroidalnej osobie, która robi to pierwszy raz może być trudne, więc można przedłużyć sobie rurki miedziane rurkami Faro (PCV):
http://www.phjacus.pl/N27-Przewod-waz-e ... -p286.html
http://www.phjacus.pl/N28-Przewod-waz-e ... -p316.html
złączki miedź-faro:
http://www.phjacus.pl/G37-Zlacze-zlaczk ... p1251.html
http://www.phjacus.pl/G40-Zlacze-zlaczk ... p1254.html
Złączka faro do zbiornika:
http://www.phjacus.pl/G14-Zlaczka-laczn ... -p314.html
http://www.phjacus.pl/G11-Zlaczka-laczn ... -p315.html
I do tego też kilka baryłek na zapas:
http://www.phjacus.pl/116-Barylka-uszcz ... -p244.html
http://www.phjacus.pl/110-Barylka-uszcz ... -p243.html
Wyjdzie drożej ale praca przyjemniejsza.

A wsadzenie zbiornika w koło to bez narzędzi też rzeźba. Bo trzeba wyciąć otwór na kominek wentylacyjny w metalu. Najlepsze by było wiertło koronkowe do metalu. A bez niego otwór wyjdzie raczej niezbyt ładny. No i trzeba wywiercić tak aby wyszedł naprzeciw otworu w butli.
W Audi 80 przed wierceniem otworu musisz powycinać trochę wzmocnienie na środku, wtedy będzie mniej do wycinania.

Butle będziesz musiał kupić z wielozaworem (ok. 150zł za nowy) bo do toroidalnych idzie inny rodzaj. Choć są tacy co rzeźbią ten od cylindrycznego. Raczej za pierwszą przeróbką nie uda się tego ustawić tak aby dobrze pokazywało poziom gazu oraz zawór odbijał w odpowiednim momencie przy tankowaniu.

: 04 paź 2014, 20:08
autor: Sebbeekk
dzięki za info, patrze że to nie takie proste jak myślałem, a u mnie jest ta butla wstawiona tak że aż przy samym siedzeniu i przewody do niej wystają od razu przy niej, czyli pewnie będę musiał wyjąć zbiornik żeby je opuścić na dół i wpuścić w miejsce koła zapasowego?
tak się dopytuję bo za rok ważność butli mi się kończy a znajomy ma na sprzedaż butle która ma 1.5 roku no ale ona jest w koło zapasowe

: 04 paź 2014, 20:54
autor: Audi 80 Polska
Sebbeekk pisze: czyli pewnie będę musiał wyjąć zbiornik żeby je opuścić na dół i wpuścić w miejsce koła zapasowego?
Jak i tak będziesz musiał przedłużać (chyba że wystarcz ci przewodów) to możesz sobie uciąć przewód w widocznym miejscu bez wyciągania i tam dosztukować.

: 06 paź 2014, 20:28
autor: kuba1990
Jeszcze jedno pytanie do znawców tematu, czy oprócz butli muszę wymienić coś jeszcze? chodzi mi np. o elektrozawór itp. dzięki.

: 06 paź 2014, 21:32
autor: Audi 80 Polska
Elektrozawór może zostać jeśli jest sprawny, został wyprodukowany gdzieś po 2000 roku (jakieś zmiany w homologacji i prawie, choć większość zakładów wymieniających butle i tak tego nie przestrzega.) i pasuje do danego rodzaju butli (w koło i cylindryczne mają trochę inne wielozawory, oczywiście też do różnych rozmiarów butli też są inne).