Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Wpływ LPG na hamowanie silnikiem

: 15 wrz 2014, 14:15
autor: kwiatek4357
Cześć, mam pytanie do znawców tematu :)
Czy to jest normalne, że jeżdżąc na gazie II gen. tracimy ten jakże przyjemny efekt hamowania silnikiem? U mnie jest wyraźna różnica pomiędzy PB a LPG również w schodzeniu z obrotów.
Czy silniczek krokowy na rurze od gazu ma za zadanie zamykać dopływ gazu do silnika w czasie schodzenia silnika z wysokich obrotów i otwierać przy powiedzmy 1500obr?
I czy BLOS ewentualnie rozwiązuje ten problem?

dzięki z góry za pomoc.

: 15 wrz 2014, 14:41
autor: Audi 80 Polska
Tak zazwyczaj jest przy gazie na mikserze. Jeśli masz jakiś bardziej rozbudowany sterownik gazu II generacji (bingo M, stag 50/XL, autronic al700 itp.) to jest tam opcja cut-off po której włączeniu silniczek krokowy jest zamykany. Co prawda nie zmniejsza to podawania gazu do zera ale mocno ogranicza. Nie wiem czy da się też ustawić aby odcinało paliwo do obrotów takich jak przy hamowaniu na benzynie, bo może być problem z gaśnięciem. Do tego musi być poprawnie podłączony TPS (czujnik położenia przepustnicy) do sterownika gazu.

Co do blosa to on działa podobnie jak I/II generacja. Jeśli będziesz miał wersje blosa z silniczkiem krokowym to też można użyć funkcji cut-off ze sterownika gazu.