Strona 1 z 2
[B4 2.3 NG] Blos Spalanie 25 litrów gazu
: 28 wrz 2014, 18:00
autor: B4rti
Siemka jestem nowy mam problem z swoja laleczka zostal jej wyjety mechaniczny wtysk bo dostał strzała zalorzylem blosa i obudowe zwraz z nowym filtrem od mazdy autko przyspiesza super ciagnie jak szalona tylko przy jezdzie po miescie spalila mi 25 litrow gazu zalamalem sie bylem u 2 gazownikow idealnie reguluja blosa i nic spalanie ciagle takie same prosze o pomoc wtyski nie sa zaslepione brak wyciekow gazu komensacja nie podpieta odma do filtra wrzucona juz sam nie mam sily... Prosze o pomoc moze ktos mial podobna sytulacje bo to autko tego nie przepala
: 28 wrz 2014, 19:49
autor: Audi 80 Polska
B4rti pisze: bo to autko tego nie przepala
I co regulacji nie wychodzi że jest za bogato?
Bym powiedział że może coś z regulacją zapłonu nie tak jak nie ma wtrysku bo w przepływomierzu jest potencjometr który wpływa na regulację zapłonu. Chociaż kilka osób jeździło bez przepływomierza i nie mieli problemu ze spalaniem.
: 28 wrz 2014, 20:15
autor: zukreator
chcesz rady ? ogarnij uklad dolotu, tak zeby bylo wszystko szczelnie i w odpowiednie strategiczne miejsca. masz pewnie lewe powietrze gdzies. kazdevpowietrze ktore trafia do kolektora dolotowego musi isc przez blosa
: 28 wrz 2014, 22:56
autor: B4rti
opadam z sil caly uklad dolotowy jest szczelny obejmy skrecone ile sie da kompensacji nie ma a odma jest puszczona w filtr sprawa wyglada tak ze register jest odkrecony na maxa parownik ustawiony na syczenie czyli srubka z igliczka wkrecona na maxa regulacja imbusem na syk i lekko popuszczona z igliczka jedynie nie mam koncowek wtryskow zaslepionych autko na odkreconym na "maxa" parowniku robilo za 20 zl 30 km a na skreconym 20 km sil juz nie mam... zatankowalem autko za 120 zl zrobilem 160 km nawet juz nie obliczam spalania w miescie tez nie daje w palniec trasy nie sprawdzalem ale zaden samochod ktory mialem tyle nie palil.. rozumiem ze automat to z 15-17 lyknie ale 25 lub wiecej to juz chyba nie przepala tego wszystko sprawdzane pod ukladem szczelnosci regulowany idealnie pod analizatorem jedynie sonda mi lezy i nie mozna miernikiem ogarnac ale to sie nie trzyma kupy spalanie fatalne.
A zapomnialem parownik nowy brc at90e 100 kw i blos czyszczony dokladnie i idealnie poskladany
Moze jakies podpowiedzi jestem z łodzi moze mial ktoś podobne spalanie lub coś czekam na odpowiedz i prosze mnie zrozumiec ze sam juz nie wiem co sie dzieje na analizie wychodzi okej i wleje do pelna przejade 30 km i tankuje na stacji 8 litrow gazu.
: 29 wrz 2014, 09:47
autor: Audi 80 Polska
Jeszcze możesz poszukać kogoś kto sondę szerokopasmową i zobaczyć co się dzieje z mieszanką pod obciążeniem podczas jazdy. Bo na luzie przy analizatorze nie zobaczy się jaka jest mieszanka przy mocno otwartej przepustnicy bo silnik się przekręci.
: 29 wrz 2014, 16:05
autor: luk448
a sonda czasem nie padła?
: 29 wrz 2014, 23:53
autor: B4rti
Było pare nieszczelnosci zwłaszcza jedna wielka to odkryte wtryski udalo mi sie je zamknac nakretkami i stozkami w srodku powiem ze 3 razy jezdzilem do faceta zeby scioł na maxa stozek w nakretce ale udalo sie jak narazie za 40 zl 40 km i sie wkreca na jakis tam ustawieniach w aucie nigdzie nieczuc gazu ani nic sadze ze ma zaduza dawke bo potrafi chmurke gazu walnac i cepi z komina ale jutro regulacja no i w zime generalny remoncik sie szykuje pierscienie + góra jeszcze jedno pytanie posiadam parownik at90e czy srubka z igliczka ma byc odkrecona na max czy jak bo na wkreconej wiecej palil bo na imbus jest ustawiona idalnie czyli wkrecona igliczka odrecamy imbus na syczenie i z igliczka na maxa czy jakie jest prawidlowe ustawienie register tez na maxa
: 30 wrz 2014, 00:22
autor: Audi 80 Polska
Ta śrubka którą można kręcić palcami to jest bypass czyli stała dawka gazu niezależnie od podciśnienia w dolocie i pracy membrany. Jej zbytnie wykręcanie wprowadza nieliniowość bo przy małych obrotach ma duży wpływ na dawkę. Im większe zapotrzebowanie na gaz to już zmniejsza się wpływ. Więc jak masz ubogo na biegu jałowym i zwiększysz dawkę na bypassie to im wieksze obroty tym bardziej będzie ubogo. Zresztą tak jest przy mikserze, blos rządzi się swoimi prawami. Nawet w polskiej instrukcji zalecają wyrzucenie registra.
Teraz wypowiedź z cyklu nie znam się ale się wypowiem.
Z tego co się orientuje to przy blosie trzeba rozkręcić czułość bo reduktor działa bardziej jak reduktor od sekwencji, daje ciśnienie i dopiero jak wylot się przytka to przestaje podawać. Przy blosie przytkaniem wylotu jest właśnie blos, który nie zatyka dolotu tak jak mikser, więc nie wytwarza takiego podciśnienia, odchyli membranę w kierunku "więcej gazu".
luk448 pisze:a sonda czasem nie padła?
Autor tematu raczej ma czysto mechanicznego blosa więc sonda nie ma nic do rzeczy.
: 30 wrz 2014, 23:15
autor: B4rti
Dziekuje za pomoc byłem u swojego kolezki pod analizatorem i narazie jest okej 120 km a zalalem za 60 zl wiec z 150 powinienem zrobic register troche przykrecili bo blos byl za czuly troche muli autko ale jutro to poprawimy dziekuje wam za pomoc

: 06 paź 2014, 09:25
autor: Lukaszbroz
Jak gaz ustawiali z nieszczelnością to spalanie miałeś i tak optymistyczne. Mi jak wyregulowali 2.0 16V ACE z nieszczelnościa to paliło 16 przy spokojnej jeździe w trasie, a buta miała konkretnego.
: 06 paź 2014, 22:59
autor: B4rti
Witam problem powrócił okazalo sie ze wtryski byly nieszczelne naprawione psikane w kazdym miejscu zero podnoszenia obrotow spalanie 22 litry na 100 przy mulowatej jezdzie zalamuje sie podjechalem na stacje a tu bang 22 litry 100 km po trasie max obroty 3.5 tys parownik mam rozkrecony na maxa blosa nie sprawdzalem wiem ze na wolnych jest bogato na srednich okej ale cos mi nie pasuje po zlorzeniu kolektora na nowych uszczelkach autko odpalalo za 1 i chodzilo jak ta lala pojechalem na przeregulowanie i znowu jajca autko na bank dogrzane jezdzi tylko na lpg ale problemow nie bylo za pamietnych czasow spalanie gora 13 litrow a teraz 2xtyle blos sprawdzany chodzi idealnie sam juz nie wiem moze ktos mi napisze w koncu jak ma byc parownik ustawiony oraz optymalnie blos dla tego silniczka byl bym wdzieczny
Parownik brc at90e
a i jeszcze jedno zauwarzylem gdy dam buta na sprocie jedyneczka kreci idealnie a 2 bieg juz przy 4 tys w gore chcial by rozsadzic silnik lapie mula odpuszcze pedal i idzie czyzby za bogata mieszanka nie mam registra na wezu
Napiszcie jakie jest optymalne ustawienie bede wdzieczny
A i na skreconym parowniku bypass spalanie jest owiele wieksze.
: 07 paź 2014, 09:40
autor: Lukaszbroz
Tu wina leży po stronie regulacji. Piszesz, że jeździsz na samym gazie. Membrany podczas odpalenia silnika robią się sztywne od zimnego gazu, potem się rozgrzewają i robią się elastyczne. Sprawdź grzanie reduktora i stan membran w jego wnętrzu.....wdaje mi się, że przepuszcza. Co do reakcji na gaz to sprawdź rozrząd i jego poprawne ustawienie.
Rożnica o 1 ząbek może podnosić spalanie 2x.
Kolejna sprawa to regulacja wprzędzenia zapłonu. Piszesz, że wyciągnąłeś mechaniczny wtrysk.
Układ zapłonowy z sterownikiem pozostał więc komp nie ma skąd brać sygnałów z wielkości powietrza jakie zasysa Twoja jednostka (usunąłeś przepływomierz w postaci klapy-talerza). Sprawdź lampa stroboskopową czy punkt wyprzedzenia zapłonu ucieka na wyprzedzenie po dodawaniu gazu.
Jeśli nie (a tak pewnie będzie w Twoim przypadku) to kombinuj z włożeniem wtrysku lub instalacji zasilania np od jakiegoś VOLVO. One miały 5 garów.
: 08 paź 2014, 10:26
autor: B4rti
Własnie zapłon będe sprawdzać jakie jest poprawne ustawienie na lpg
Rozrząd bedzie okej wina lezy po stronie regulacji parownik blos registra nie ma a optymalnie jakie są ustawienia dla takiego zestawiki ile co wkrecić autko ma 140 koni a na swiatłach bierze mnie 75 konna vectra wiec jest lipa... i wali gazem z wydechu
Parownik jest nowy
: 08 paź 2014, 13:34
autor: Lukaszbroz
Nie chodzi jakie jest poprawne ustawienie na LPG tylko czy działa regulacja wyprzedzenia zapłonu podczas wzrostu obrotów silnika.
Miałem kiedyś przypadek na jednym z auto szrotów, gdzie babka oddała golfa II 1.3 MPI tylko dlatego, że dużo palił. W jej wypadku winna leżała po stronie padniętej membrany w "UFO" i też nie miała regulacji wyprzedzenia zapłonu. Golfik mógłby jeszcze posłużyć ......
: 10 paź 2014, 19:55
autor: B4rti
Niestety jak to w tym modelu audi zapłonu się nie da przestawić ...
Pojechalem do faceta ktory ogarnial problemy mechanicznego i gazu no i coz blos sie okazal rozdupczony wiec go wywalil i kazal naprawic i sprzedać zalorzyl mixer + klape antywybuchowa wyregulowal idealnie no i spalanie bang za 80 zl 115 km... zalamuje sie coraz bardziej jedynie nie dziala termostat ale rozgrzeje i lece w miasto.
[ Dodano: 2014-10-10, 19:59 ]
wyszlo 23 litry gazu na 100 mniej wiecej ale ponad 20 grubo.