Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] I czy II Generacja?? Pls o pomoc w odróżnieniu

: 30 paź 2014, 15:48
autor: icemerc
Witam.

Jako zielony człowike w systemie zasilenia lpg mam do was pytanie. Otórz nabyłem sobie autko do jazdy do pracy, na zime itp, czyli tzw auto przejsciowe z lpg co by za duzo nie wydać na paliwo. Jest juz instalacja lpg z jakims dziwnym prełącznikiem :

sa 3 pozycje

I
O
II

i sa też kontrolki czerwona i zielona z żółtą.

Generalnie co zaobserwowałem, to auto w pozycji nr II zawsze odpala na PB ( czerwone kontrolki ) po dodaniu gazu na 2000 obr jest cykniecie i wskakuje na LPg zielona kontrolka.

który to rodzaj instalacji I czy II gen?

i jeszcze jedna kwestia - czy w na takiej instalacji da sie ciepły silnik odpalić na lpg w przypadku, gdy np spaliła sie pompa paliwa, przekaźnik itp... ??

bede wdzieczny za informacje gdyż mam problem, odpaliłem auto na pb i po 2 sekundach zgasło, coś pstrykło i już nie słychać pompy paliwa ani nie można odpalić na PB. Na pych też nie idzie a na lpg nie umiem opdalić więc auto na linke i szukam problemu.

Bede wdzieczny za info jak w takim przypadku awaryjnie odpalić na lpg :)

Pozdrawiam serdecznie

: 30 paź 2014, 15:59
autor: Pieterb
icemerc, all-instalacje-gazowe-lpg-t29373.html

Głównie poznasz to po tym czy na węży doprowadzającym gaz masz ręczną regulację taką śrubę I gen czy silniczek elektryczek tzw attuator czy jakoś tak II gen.
Ja miałem tak że 1 - to bp, 0 - gaz, II - automat bp/gaz ale nie wiem czy to tak zawsze podłączają.

Ale tu najlepiej to Aldi ci odp :mrgreen:

: 30 paź 2014, 16:17
autor: icemerc
PieterB, na wężu jest śruba do ręcznej regulacji to napewno....

w żadnej pozycji nie można odpalić auta.... :/

: 30 paź 2014, 20:19
autor: Damian80b4LDZ
Śruba wskazuje na I gen , lecz jeżeli jest sterownik to jest 1.5 gen :D śrubę do II gen zakladja gaziarze którzy nie potrafię ogarnąć tego normalnie na krokowym

: 30 paź 2014, 23:26
autor: Audi 80 Polska
icemerc pisze: w żadnej pozycji nie można odpalić auta.... :/
Zobacz czy na elektrozaworach pojawia się plus w pozycji 0 bo to jest odpalanie z gazu w popularnych przełącznikach stag 2W.

A jak wspomniał Damian80b4LDZ, do tego przełącznika można dołożyć pod maską sterownik który zmienia to w pseudo II generacje.

Zobacz czy na kablu czerwonym tego przełącznika masz plus po zapłonie. Może bezpiecznik poszedł jak się kontrolki nie świecą.

: 01 lis 2014, 10:19
autor: icemerc
aldi,
aldi pisze:Zobacz czy na elektrozaworach pojawia się plus w pozycji 0 bo to jest odpalanie z gazu
yyyy elektrozawór jest pod maska przy parowniku czy w butli gazowej w bagażniku? Sorka, jezeli pytanie głupie ale instalacje lpg to dla mnie czarna magia....

: 01 lis 2014, 10:51
autor: Pieterb
icemerc, są 2 i w przy butli i przy parowniku :-P
aldi pisze:Zobacz czy na elektrozaworach

: 01 lis 2014, 11:07
autor: Audi 80 Polska
Którykolwiek elektrozawór bo wszystkie są połączone ze sobą.

Zobacz na przełączniku czy masz plus na czerwonym, minus na czarnym i jakąś małą żarówką czy będzie migać jakaś mała żarówka jak podłączysz między czerwony a brązowy podczas pracy rozrusznika (choć może nie migać jak ktoś tylko owinął brązowy kabel o kabel WN).
I czy jak połączysz czerwony z niebieskim czy elektrozawory się otworzą (na długo nie podłączaj jak nie będziesz odpalał).

Kontrolki w ogóle się zapalają jak włączysz zapłon? Czy na pozycji 0 kontrolka zmienia się z czerwonej na zieloną?

: 02 lis 2014, 12:25
autor: oskars1434
Ewentualnie do cewki od aku + 12 niech ktos przyłoży podczas kręcenia rozrusznikiem bo może któraś cewka się spaliła i gazu nie podaje albo się zaworek zawiesił któryś bardzo częsty przypadek a jeszcze częstszym jest luźna wsówka lub zaśniedziała mimo ze pozornie jest dobrze to nie łączy trzeba wszystko wyczyścić i działa i przełącznik na 0 to jest sam gaz ja tak mam cały czas przełącznik i ciągle z samego gazu pale.

: 05 lis 2014, 09:14
autor: icemerc
wymieniałem pompe paliwa i auto pali. ale w pozycji zero świeci sie kontrolka czerwona zamiast zielonej więc albo tu jest jakaś inna sekwencja odpalania na lpg albo ktoś tej opcji sie pozbył....

: 05 lis 2014, 09:24
autor: Audi 80 Polska
icemerc pisze: ale w pozycji zero świeci sie kontrolka czerwona zamiast zielonej
Na zgaszonym czy odpalonym silniku się świeci?
Zresztą zobacz co to jest za przełącznik bo to może nie jest stag 2w.