Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Problem z podłączeniem przekaźnika gazu

: 20 lis 2014, 00:45
autor: legenda
Witam mam taki problem bo wymieniałem silnik z 2.0 na 1.8 i chodzi mi na gazie i na benzynie jednocześnie. Interesuje mnie dokładny schemat podłączenia przełącznika STAG2-W co i jak i podłączenie przy przekaźniku.Instalacja ma już trochę lat.

: 20 lis 2014, 17:08
autor: Audi 80 Polska
Potrzebujesz przekaźnik ze stykiem NC (normalnie zwarty), po prostu musi mieć styk 87a nie np. dwa 87 albo jeden 87.

Jeśli nie masz takiego przekaźnika a masz tylko normalnie rozwarty to możesz podłączyć go pod niebieski żółty kabel przełącznika zamiast niebieskiego z elektrozaworu gazu.

Obrazek
Plus na elektrozaworze gazu będzie miał kolor niebieski, plus oczywiście pojawia się przy pracy na gazie.

Obrazek

: 20 lis 2014, 23:13
autor: legenda
A gdzie podpiąć żółty jeśli mam przekaźnik normalnie zwary?

: 20 lis 2014, 23:28
autor: Audi 80 Polska
legenda pisze:A gdzie podpiąć żółty jeśli mam przekaźnik normalnie zwary?
Nigdzie nie podpinasz bo przy tym typie przekaźnika go nie potrzebujesz.

Nie chodziło ci o przekaźnik normalnie rozwarty? Jeśli tak to podpinasz pod 86 zamiast plusa z niebieskiego kabla z elektrozaworu gazu.

: 21 lis 2014, 00:04
autor: legenda
Podpiąłem tak jak kazałeś wszystko by było w porządku tylko czemu jak wezmę na sam gaz to pompka paliwa chodzi. i pali się pomarańczowa kontrolka zamiast zielonej dopiero po przegazowaniu pojawia się zielona działa tak jak na b+g możesz mi pomóc.

: 21 lis 2014, 01:16
autor: Audi 80 Polska
legenda pisze:tylko czemu jak wezmę na sam gaz to pompka paliwa chodzi.
Bo to docięcie wtrysku a nie pompki. Tak się odcina zawsze w silnikach z elektronicznym wtryskiem. W silnikach z mechanicznym wtryskiem odcina się pompkę paliwa. Jak chce to możesz sobie też dorobić odcięcie pompy paliwa.
Wcześniej miałeś silnik na mechanicznym wtrysku (wszystkie 2.0 w B3 były)? To gdzieś musi być przekaźnik od tego jeśli był gaz. Jedynie będzie wymagał podłączenia pod elektrozawór tak jak przekaźnik odcinający wtrysk.
legenda pisze:i pali się pomarańczowa kontrolka zamiast zielonej dopiero po przegazowaniu pojawia się zielona działa tak jak na b+g
Na której pozycji przełącznika tak się dzieje? Jeśli na II to jest OK bo 0 to odpalanie i praca na gazie a I praca na benzynie. Tu masz instrukcje: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... tag2-W.pdf

: 21 lis 2014, 01:38
autor: legenda
Czyli pompka paliwa będzie chodzić cały czas.A nic jej się nie stanie.Kiedyś miałem tak w innej B3 że odpalałem z gazu odrazu.Wcześniej miałem 2.0 115KM.

: 21 lis 2014, 06:55
autor: Audi 80 Polska
Jak będziesz miał paliwo to nic jej nie będzie. Chyba że będziesz jeździł na oparach.
Jak wyżej pisałem praktycznie wszystkie montaże w bardziej w autach bez mechanicznego wtrysku są bez odcinania pompki.
legenda pisze:Wcześniej miałem 2.0 115KM.
Jak nie wywaliłeś przekaźnika łącząc i połączyłeś zasilania pompki na stałe to pewnie masz jeszcze odcięcie tej pompki.