Strona 1 z 2
[B3 1.8 JN] ogrzewanie parownika w zimie
: 27 lis 2014, 16:47
autor: Pozio
Chciałbym zamontować podgrzewacz plynu chlodniczego tuz przed reduktorem, poniewaz moja B3 jezdzi tylko na gazie. Chodzi o taki ze swiecami zarowymi.
Czy ktoś montowal cos podobnego? Gdzie cos takiego dostac?
Z jakiego ewentualnie innego aauta kombinowac, bo widzialem na allegro np. z R Megane.
: 30 lis 2014, 21:09
autor: marko
Witam
Kilka lat temu zainstalowałem taki podgrzewacz , niestety prąd pobierany przez świece mnie powalił - 1 świeca brała ponad 30A . Jazda na jednej podłączonej świecy nie dawała rezultatu dlatego zdemontowałem ustrojstwo.
Przy dobrym ustawieniu gazu dawałem radę odpalić z LPG przy -18 , przegiąłem przy -25 - zalałem ciekłym gazem .
: 30 lis 2014, 21:34
autor: Jarewa
Swieca powinna brać max 20A chyba że woda zimna bardzo to może i więcej ale im cieplej tym niej potrafi w końcowej fazie brać 3A. Jeszcze jest rodzaj świecy są szybkie (duży prą) i wolne (mały prąd)
: 07 gru 2014, 11:52
autor: oskars1434
Ja swoja 3A nawet przy -30 odpalam chwile postoi co by się nagrzała i do osiągniecia tem ok 60 stopni na zegarach tylko do 2 tysi co by nie zamrozić parownika i da się normalnie jeździć

: 07 gru 2014, 12:49
autor: Audi 80 Polska
Jak jest zasyfiony parownik i zgaśnie silnik to przymrożony parownik wpuści tyle gazu, że słabszego akumulatora może nie wystarczyć aby przewietrzyć silnik z gazu.
Ostatnio byłem u kumpla rodziny bo kobieta kilka razy próbowało odpalić bez powodzenia silnik na gazie. W całym garażu śmierdziało gazem. Naprawa polegała na dłuższym pokręceniu rozrusznikiem z gazem wciśniętym w podłogę z ręcznie odciętym gazem i benzyną.
: 07 gru 2014, 14:59
autor: tuitop
Zrozumiałem że jeździ tylko na gazie to i odpalasz tylko z gazu? Dlaczego nie z Pb? zepsuta pompa paliwa? przekaźnik? bezpiecznik?
: 07 gru 2014, 16:17
autor: Audi 80 Polska
tuitop pisze:Zrozumiałem że jeździ tylko na gazie to i odpalasz tylko z gazu? Dlaczego nie z Pb? zepsuta pompa paliwa? przekaźnik? bezpiecznik?
Odpowiedź to mechaniczny wtrysk. A tutaj możliwości braku pracy na benzynie przybywa.
Oprócz wymienionych:
- problemów z pompką
- problemów z zasilaniem
Są dodatkowo
- problemy ze szczelnością (szczególnie przy gazie bo gaz potrafi narobić dziur wężach)
- problemy ze zużytym rozdzielaczem paliwa szczególnie jeśli jeździ tylko na LPG
- problemy ze źle wyregulowanym rozdzielaczem
- problemy z pogiętą/ocierającą/zaniżoną blaszką przepływomierza przez wystrzał, co psuje wyniki regulacji, czasem nawet po jej naprostowaniu
- problemy z zapieczonymi wtryskiwaczami jeśli było jeżdżone bardzo dużo na samym gazie
- problemy z uruchamianiem wtryskiwacza rozruchowego spowodowane np. uszkodzonym czujnikiem
: 07 gru 2014, 18:09
autor: krs
W ostateczności zostaje Webasto ale to dość duży koszt
: 07 gru 2014, 18:17
autor: Audi 80 Polska
: 07 gru 2014, 18:31
autor: tuitop
aldi pisze:tuitop pisze:
Są dodatkowo
- problemy ze szczelnością (szczególnie przy gazie bo gaz potrafi narobić dziur wężach)
- problemy ze zużytym rozdzielaczem paliwa szczególnie jeśli jeździ tylko na LPG
- problemy ze źle wyregulowanym rozdzielaczem
- problemy z pogiętą/ocierającą/zaniżoną blaszką przepływomierza przez wystrzał, co psuje wyniki regulacji, czasem nawet po jej naprostowaniu
- problemy z zapieczonymi wtryskiwaczami jeśli było jeżdżone bardzo dużo na samym gazie
- problemy z uruchamianiem wtryskiwacza rozruchowego spowodowane np. uszkodzonym czujnikiem
Poprzednio miałem B3 z tym silnikiem i wiem z czym są problemy

przerabiałem silnik i instalacje na wylot aż rzygać mi się tym chciało. i również jak swój kupiłem to jeździłem na LPG az doszedłem że padniety był przekaźnik. Wielu mechaników głowiło się co z nim było i sporo kasy na nich wydałem aż w końcu sam doszedłem co było przyczyną i za 10zł kupiłem zwykły przekaźnik na szrocie. Od tamtej pory mam nikt mnie juz nie przekona do mechanikow
Tak więc radzę i polecam sprawdzać od najbardziej prostych i oczywistych rzeczy począwszy od sprawdzenia czy w ogóle jest paliwo w baku :mrgreen: a potem zasilanie dochodzące do pompki

rozdzielacz? hehe to tak samo jakby polecić komuś wymianę popychaczy hydraulicznych przy każdej wymianie oleju

a co ma piernik do wiatraka? taka metafora :lol:
: 07 gru 2014, 18:40
autor: Audi 80 Polska
tuitop pisze:rozdzielacz? hehe to tak samo jakby polecić komuś wymianę popychaczy hydraulicznych przy każdej wymianie oleju

a co ma piernik do wiatraka? taka metafora :lol:
Mi chodzi o rozdzielacz wtrysku bo pewnie miałeś na myśli rozdzielacz zapłonu?
: 07 gru 2014, 21:02
autor: tuitop
jak pompka nie działa to jak sprawdzi rozdzielacz?

: 08 gru 2014, 20:28
autor: Pieterb
tuitop pisze:jak pompka nie działa to jak sprawdzi rozdzielacz?
a skąd wiesz że pompa nie działa :?:
: 14 gru 2014, 02:24
autor: Antus3333
witam
ja widzialem cos takiego kawalek aluminiowej rurki w kturej byly wkrecone 3 swiece zarowe zalozone bylo to na wezu zasilajacym nagrzewnice w audi a4 1.9 z climatronikem co tym sterowalo to juz nie wiem , ale majac mocny alternator i ako jest to do zrobienia nawet wlasnoracznie .
: 23 gru 2014, 22:30
autor: ArasLDZ
Jak tegi mróz to polecam przed odpalenie auta z gazu polać reduktor bardzo ciepłą wodą. Wrzątkiem bym nie kombinował bo możemy popsuć plastikowe elementy.
Jak silnik odpali to już będzie jakoś chodził
