Strona 1 z 2
[b3] 1.8 T czy zakałdać LPG ???
: 31 gru 2014, 18:16
autor: Sebandi
Witam , jestem po swapie z 1.8 PM na 1.8 T AJL 180 KM i zastanawiam się nad założeniem instalacji LPG dlatego mam kilka pytań mianowicie :
- czy samochód dużo starci na mocy
- czy te silniki lubią gaz
- jak instalacje polecacie
- jeszcze jakiś mądre myśli , o czym należy pamiętać
: 31 gru 2014, 18:43
autor: strugar
Ja miałem ten silnik w A4 ale 150KM bodajże AEB oznaczenie
Zakładałem sekwencje po zakupie samochodu.
Silnik nie stracił wiele na mocy ale przy quattro palił średnio ponad 12l lpg na 100km przy mieszanej jeździe na trasie nie zszedłem mniej jak 10l/100km
Sterownie sekwencji miałem STAG wtryski bodajże VALTEK
Samochód u mnie z sekwencją przejechał ponad 60 tys km w 2 lata(38 tyskm rocxnie głównie na trasie ale też po mieśćie) i tak go sprzedałem
Kupiony z przebiegiem 183 tyś km ale na 100% był przekręcony o ile nie wiem.
Z problemów pamiętaj o dobrym oleju,itp. sprawdź jak instalator podłączał kable do zapłonu u mnie wpioł się w cewkę 1 cyl i nie polutował kabli zostawił na skrętkę owinięte taśmą izolacyjna. Patent odkryłem na autostradzie jak samochód zgasł koszt naprawy był spory bo cała cewka była do wymiany. Poza tym pod koniec mojego użytkowania zaczęły stukać zawory ,jak odpalałem zimny silnik. wzrosło też zużycie oleju. Nie wiem czy miało to coś wspólnego z LPG ale pamiętaj że jest tam 20 zaworów i koszt regeneracji głowicy jest straszny.
Zmam A4 avat quattro z tym silnikiem na LPG z podobnym przebiegiem i własciciel nie zgłaszał problemów.
: 01 sty 2015, 10:05
autor: Sebandi
Może jeszcze ktoś się wypowie na ten temat ??
: 01 sty 2015, 11:10
autor: Audi 80 Polska
Sterownie sekwencji miałem STAG wtryski bodajże VALTEK
Tyle zrobiłeś na valteku typ 30 bez dotykania tych wtryskiwaczy?
Valtek typ 30 nie nadaje raz, bo jest nietrwały a dwa jest za wolny na niskie czasy wtrysku w 1.8 Turbo. Trzeba dać małe dysze aby dawał radę odmierzać gaz na wolnych obrotach co powoduje że z gazem w podłodze przez te małe dysze nie przeciśnie się odpowiednia ilość paliwa nawet jeśli wtryskiwacze będą cały czas otwarte.
A uboga mieszanka w silniku turbo jest bardzo zabójcza.
Do autora weź dobre wtryski (Hana, Barracuda ewentualnie AC W01) i reduktor z zapasem (nie wierz w moce deklarowane przez producentów z wyjątkiem reduktorów AC). Sterownik sprawa drugorzędna jeśli będziesz wybierał między sterownikami wiodących producentów: LPG Tech, KME, Stag.
: 01 sty 2015, 11:28
autor: Sebandi
Tak ale jak to ogólnie chodzi, jakie wady zalety lpg w tym konkretnym silniku ??
: 01 sty 2015, 11:44
autor: Audi 80 Polska
Chyba zaletą są zawsze koszty paliwa. Na zachodzie jako zaletę też wymienia się ekologię.
Im bardzie wysilony silnik tym przy źle dobranej i wyregulowanej instalacji łatwiej go zniszczyć.
Nie jest to silnik jak np. w niektórych nowszych autach w których już przy jeździe na benzynie wypala głowice.
: 01 sty 2015, 14:26
autor: Sebandi
Czyli co zakładać

??
: 01 sty 2015, 14:59
autor: Tomiii
Posiadałem dwa auta z 1.8T
Passata ANB 150 i A4 AWM 170
Oba w bardzo dobrej kondycji i w obu zamontowane profesjonalnie dobrane instalacje czyli odpowiednie wtryski i reduktor
W obu przypadka satysfakcja 100%
Z jednej strony ekonomia ANB 10/11,5 l/100, AWM Q 12/13,5 l/100
z drugiej strony frajda z jazdy samochodem z T
: 01 sty 2015, 17:53
autor: strugar
aldi pisze:Sterownie sekwencji miałem STAG wtryski bodajże VALTEK
Tyle zrobiłeś na valteku typ 30 bez dotykania tych wtryskiwaczy?
Valtek typ 30 nie nadaje raz, bo jest nietrwały a dwa jest za wolny na niskie czasy wtrysku w 1.8 Turbo. Trzeba dać małe dysze aby dawał radę odmierzać gaz na wolnych obrotach co powoduje że z gazem w podłodze przez te małe dysze nie przeciśnie się odpowiednia ilość paliwa nawet jeśli wtryskiwacze będą cały czas otwarte.
A uboga mieszanka w silniku turbo jest bardzo zabójcza.
Do autora weź dobre wtryski (Hana, Barracuda ewentualnie AC W01) i reduktor z zapasem (nie wierz w moce deklarowane przez producentów z wyjątkiem reduktorów AC). Sterownik sprawa drugorzędna jeśli będziesz wybierał między sterownikami wiodących producentów: LPG Tech, KME, Stag.
Auto miałem w latach 2009/2011 za całą instalacje z butlą w miejscu koła zapłaciłem 2400zł
czy wtryski były Valtek pewien w 100% nie jestem na pewno nie były najwyższej jakości
przebieg 60tys km jest w 100% realny dziennie tylko na trasie praca dom robię 150km
Poza regularną wymianą filtrów LPG i regulacją zgodnie z gracją z instalacją nic nie robiłem, co do silnika ja miałem problem z turbiną zatkała się rurka olejowa i zajechałem dzięki temu turbinę ale to jeszcze przed montażem LPG możliwe że w tedy tez dostały regulatory zaworów. klepanie zaworów i dymienie ustawało po jakiś 20 sekundach pracy.
Ogólnie ja byłem zadowolony.
: 01 sty 2015, 21:53
autor: Math11
W tym roku zakładałem w swojej 80 gaz do silnika AEB. Wtryski barracuda, parownik zavoli, komputer sterujący STAG 400. Silnik praktycznie nie stracił na mocy. Byłem na hamowni, różnica między LPG a PB to jakieś 2-3KM. Spalanie w trasie przy normalnej jeździe to jakieś 8/9 litrów, po mieście potrafi zjeść nawet 14 litrów. Problemów żadnych. Według mnie jeśli motor jest zdrowy śmiało można zakładać LPG. Pozdrawiam

: 01 sty 2015, 22:09
autor: Audi 80 Polska
strugar pisze:co do silnika ja miałem problem z turbiną zatkała się rurka olejowa i zajechałem dzięki temu turbinę ale to jeszcze przed montażem LPG
No bo silniki lubią się zasyfiać. Nawet w późniejszych silnikach dawali większe filtry oleju.
Więc warto często zmieniać olej i lać bardzo dobry olej.
: 01 sty 2015, 22:26
autor: karolas123
Math11, staga 400 to nie załozyłeś bo to nie sterownik do tego silnika. Może stag4
: 02 sty 2015, 11:02
autor: Math11
Faktycznie kolego moja pomyłka

: 02 sty 2015, 12:12
autor: karolas123
Faktem jest, że jesli po założeniu instalacji sekwencyjnej, ubyło komus mocy na gazie w silniku. Należy natychmiast przestac uzywac gazu i udac sie do kompetentnego gazownika w celu weryfikacji i wystrojenia instalacji.
: 03 sty 2015, 12:26
autor: Ogoniasty
karolas123 pisze:Faktem jest, że jesli po założeniu instalacji sekwencyjnej, ubyło komus mocy na gazie w silniku. Należy natychmiast przestac uzywac gazu i udac sie do kompetentnego gazownika w celu weryfikacji i wystrojenia instalacji.
Spadek mocy zawsze będzie, ale mówimy tu o 3-4KM. Podczas jazdy jest to nieodczuwalne. Jeżeli jednak ewidentnie czuć różnicę, to warto się wybrać do gazownika jak już kolega wyżej wspomniał.