Strona 1 z 2

[b3 80 1.8s 88r] problem z gazem

: 06 lis 2007, 11:29
autor: lysy_pelplin
mam audi 1.8s z gazem. na benzynie jest strasznie zamulony jak wcisnę pedał gazu to wpierw sie zamuli po chwili wyrwie jak strzała. tak na każdym biegu oprócz 5. znowu na gazie jeździ normalnie tylko pije jakieś 16l i nie mogę go wyregulować na parowniku bo jak kręcę w jedną stronę to gaśnie i w drugą też. co z tym mogę zrobić?? może to wina składu mieszanki??

: 06 lis 2007, 12:30
autor: goldi j51
witam najlepiej podjechać do gazownika niech wyreguluję ci skład mieszanki na analizatorze spalin ustawi gaz bo faktycznie te 16 litrów to trochę za dużo ;-)

: 06 lis 2007, 21:06
autor: Danek
16l gazu to sporo za dużo, a regulacja gazowni to nie tylko kręcenie parownikiem na pałę :-P .
lysy_pelplin pisze:może to wina składu mieszanki??
Nooo, po to się właśnie reguluje instalację. A tak na marginesie, jaki to silnik? Podaj kod, może będzie łatwiej coś doradzić.

: 12 lis 2007, 09:27
autor: lysy_pelplin
niestety nie wiem jaki jest kod silnika. gdzie mogę to sprawdzić. jedynie wiem że jest na gaźniku.

: 12 lis 2007, 09:36
autor: Danek
lysy_pelplin pisze:niestety nie wiem jaki jest kod silnika. gdzie mogę to sprawdzić.
Na bloku, w okolicy króćca wody z czujnikami temperatury (nieco poniżej i bliżej przodu autka) lub na naklejce na górnej osłonie paska rozrządu (jeśli nikt jej nie zerwał).

: 12 lis 2007, 09:38
autor: WOJTEK26
Jeżeli masz na gaźniku to najpierw pojedź na regulacje gaźnika i dopiero wtedy na regulacje LPG

: 12 lis 2007, 09:45
autor: Danek
WOJTEK26 pisze:Jeżeli masz na gaźniku to najpierw pojedź na regulacje gaźnika
Fakt, zapomniałem, że w tym wypadku gaźnik może mieć wpływ na pracę na LPG.

: 14 lis 2007, 13:58
autor: Grzes
Proponuję najpierw ustawić skład mieszanki na gaźniku.Jeżeli nie ma powera na początku to radzę w celu sprawdzenia sprawdzić wężyki podciśnienia. Jeżeli jest to 1.8S SF to zdejmij na chwilę węzyk który dochodzi do przepływomierza pod filtr powitrza.Radzę go zaślepić i się przejechać. Jeżeli auto pracuje normalnie to zaślepić na chwilę i ustawić przy 3tyś. obr/min
min. gazu na przewodzie gazowym. a max powietrza na parowniku. Tak zrobiłem i palił 11.
Pozdrawiam.

: 14 lis 2007, 15:00
autor: Danek
Grzes, bez urazy ale co Ty za bajki wypisujesz, jakie
Grzes pisze:a max powietrza na parowniku
, w parowniku nie ustawia się powietrza tylko czułość membrany I i II stopnia (stary typ podciśnieniowy) lub tylko II stopnia (tzw. elektronik). Kurcze ludzie nie piszcie takich rzeczy bo jeszcze ktoś zacznie kręcić na pałę tymi śrubami i dopiero narobi bigosu :-( . Poza tym do porządnej regulacji I generacji należałoby się podpiąć z analizatorem spalin, ostatecznie jeśli autko ma sondę lambda to można się posiłkować jej wskazaniami, ale litości nie na pałę. Bo wszystko cacy jak się trafi w ustawienia, a jak nie... to trafi ale szlag głowicę. Spalanie 11l (jeśli to tylko miasto) to trochę za mało, a to znaczy, że mieszanka jest trochę za uboga co prowadzi do znacznego wzrostu temperatury spalania i w efekcie wcześniej czy później głowica do remontu (oby tylko).
Natomiast pełna zgoda co do wyregulowania gaźnika jako pierwszej czynności w tym przypadku.

: 14 lis 2007, 17:08
autor: Grzes
Zgadzam się z Denkiem. Ale ja tak ustawiałem w swojej b3 1.8s. hulała 4 lata u mnie
i dalej jeździ. Fakt, że wycięty był katalizator. :roll: W każdym bądź razie to są moje
doświadczenia. :-D

[ Dodano: 2007-11-14, 17:20 ]
Aha.Przepraszam, nie chodziło mi o powietrze na parowniku tylko o czułość membrany.(pomyliłem tematy)
Jak spadały obroty to więcej nie kręciłem. :oops:

: 15 lis 2007, 18:40
autor: lysy_pelplin
czy mogę sam ustawić gaźnik?? jak mogę sprawdzić jaki gaźnik ma moje auto??

: 15 lis 2007, 22:11
autor: marko
Z gaźnika do regulacji przepływu gazu używana jest jedynie przepustnica , żadne reulacje na benzynie nie mają wpływu na zużycie gazu , jedynine odpowiednie ustawienie wolnych obrotów na parowniku i odpowiednie dobranie ustawiena registra na rurze ma wpływ na pracę silnika ( moc , zamulenie ) i zużycie gazu . Ważną rzeczą jest również stan samego parownika a szczegulnie mambrany . Jeżeli jest sztywna i twarda to tylko jej wymiana może dać jakieś efekty ( niektórzy zalecają wówczas wymianę parownika) :cry:

: 15 lis 2007, 22:19
autor: Brother_red
Jeżeli chodzi o zwiększenie spalania gazu to o ile masz troszkę pojecia o budowie i zasadzie działania parownika to po prostu go wyciagnij rozkręć i zobacz w jakim jest stanie. Może pojawiły się w nim pewne nieszczelności i dodatkowa porcja gazu idzie z ta, którą silnik potrzebuje.

: 17 lis 2007, 13:42
autor: lysy_pelplin
nie miałem już siły bo benzyny zaczął pić 15 l. więc pojechałem do mechanika i okazało się że w gaźniku jest coś nie tak bo zalewa go benzyną także mam nadzieję że to pomoże. dzięki za pomoc

: 28 gru 2011, 18:24
autor: tomek44480
Za duza mieszanka gazu.