Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Problem przy przełączaniu na gaz

: 13 kwie 2015, 08:03
autor: pawel_G
Witam,
Instalacja sekwencyjna: centralka KME diego, wtryski czarny matrix, reduktor również diego, problem mój jest taki:
Autko zimne przełącza się na gaz i zaczyna gasnąć, gdy przełączę szybko na PB jedzie dalej.
Co udało mi się sprawdzić:
gdy pojadę kawałek dalej i ręcznie przełączę na gaz a silnik ma ok 40st. (tzn taką temp mam na wskaźniku w kabinie) wtedy problemu nie ma. A więc na cieplejszym silniku jest ok.
Po podpowiedzi kolegi sprawdziłem czujniki temp zarówno na parowniku jak i na listwie, oba pokazywały właściwą temperaturę. Kolejne podejrzenie padło na filtry i trzpień na reduktorze, filtry czyste, trzpień również, rozebrałem wtyczkę od elektrozaworu i przelutowałem na nowo poczyściłem styki, podmieniłem filterek fazy lotnej. . Problem dalej występuje. Podmieniłem filterek fazy lotnej. Jakieś pomysły gdzie szukać dalej usterki?
Dodam, że nie jest to też kwestia samego gazu, ponieważ to już 6 tankowanie od kiedy problem wystąpił, zmieniłem stacje i też nie pomogło.
Zapomniałem napisać, że podczas jazdy nie ma żadnych objawów, wolne obroty nie falują ani na gazie ani na benzynie, auto powiedzmy nie szarpie, świece nowe, palec kopułka też, przewody WN zmieniałem w zeszłym roku ok 20tys km.

: 13 kwie 2015, 08:34
autor: Audi 80 Polska
Zaglądałeś do wtryskiwaczy? Może się kleją i nie otwierają na zimno. Sprawdzałeś co się dzieje z ciśnieniem gazu po przełączeniu?
Sprawdź czy parownik nie wali gazu przewodem podciśnieniowym.

: 13 kwie 2015, 08:37
autor: pawel_G
Jak to sprawdzić? czy nie wali podciśnieniem? Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie przy przełączaniu?

: 13 kwie 2015, 13:55
autor: Audi 80 Polska
Po jeździe zdejmujesz wężyk podciśnienie i wąchasz czy nie czuć gazu. Możesz też zdjąć go na odpalonym silniku i sprawdzić czy z króćca na reduktorze nie idzie gaz. Najlepiej by było nasadzić inny wężyk (ten zdjęty z reduktora zatkać) o włożyć jakiegoś słoika z wodą i patrzeć czy nie idą bąbelki.
Ciśnienie po przełączeniu powinno być na poziomie ciśnienia ustawionego w programie. Maksymalnie może być wyższe o 0,2--,3 Bara niż przy rozgrzanym silniku.

: 13 kwie 2015, 15:27
autor: pawel_G
A takie pytanie: jakie wtryski mogę dobrać do mojej konfiguracji, bo jeśli miałbym i tak wymieniać, bądź regenerować, to warto się zastanowić nad jakąś alternatywą.

: 13 kwie 2015, 15:46
autor: elektronic
Też tu jest o wtryskach porozrzucane po tematach. Podam trzy co sobie tu koledzy chwalą Matrix HD344, Hana 2000 (teraz 2001) i OMVL REG FAST. Można też włożyć tylko Magic Jet, ale ABK jest nieco bardziej wymagające i np u mnie trochę trzęsie na wolnych obrotach.

: 13 kwie 2015, 17:28
autor: Damian80b4LDZ
Baraccudy będą naprawde bdb w ABK

: 13 kwie 2015, 19:15
autor: pawel_G
Wężykiem podciśnienia gaz nie ucieka, sprawdziłem.