Strona 1 z 1

[1.6 ABM] Problem z LPG i elektryką - łączące się awarie

: 15 kwie 2015, 17:51
autor: glock_95
Cześć! :)

Mam kilka problemów z moją 80-tką. Napisałem oba tu, jako że wydaje mi się że być może coś je łączy. Otóż:

Spokojnie sobie jadę na LPG, staję na światłach, wszystko w normie. Do czasu. Raz stanąłem, wrzuciłem jałowy - zgasł. Myślę ciul, zapalam. Na następnych światłach to samo. Za każdym razem jak obroty zejdą poniżej 1500 to gaśnie, nieraz spada niżej. Samochód jakby po prostu nie trzymał niskich obrotów, nieważne czy to na luzie czy to na jedynce ze wciśniętym sprzęgłem. Obroty momentalnie spadają, potelepie go i gaśnie. Odpalam - skoczy do 2000, spada - gaśnie. I tu uwaga - nie sprawdzę jak działa na benzynie, bo nie mam przełącznika ;D Proszę nie pytać :P
Na wyżej wspomnianych światłach próbuję odpalić silnik, podusiło go ale nie odpalił. Próbowałem 3 razy i nic. Aż w końcu padł akumulator :D Podładowany kablami od innego wozu wytrzymał 5 minut, z czego odpalany był 4 razy. I to samo. Przyjechał znajomy, podregulował w silniku coś, przez co obroty ładnie się trzymały, ale niestety na jałowym siedzi na 3000 obr/min, więc zrobił to zapewne tylko po to bym dojechał w ogóle do domu.
Warto dodać, że problem z obrotami pojawia się po 3 minutach działania silnika, odpala normalnie, chwile podziała, po 3 min, stopniowo spada aż zgaśnie. Zapala jeszcze parę razy, potem zero reakcji. I pada aku :DDDDDDD

Prosiłbym o informacje jak najbardziej jasne i klarowne, co i jak zmierzyć, czym, bo jestem w temacie zielony jak wiosenna trawa ^^
Pozdro! :)

: 15 kwie 2015, 18:31
autor: Pieterb
glock_95, zastosuj tag w temacie co pozwoli wiedzieć nam o jakim silniku w ogóle piszemy _uwaga

no i trzeba by wiedzieć jaka instalacja gazowa

: 15 kwie 2015, 18:59
autor: glock_95
PieterB pisze:glock_95, zastosuj tag w temacie co pozwoli wiedzieć nam o jakim silniku w ogóle piszemy Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !

no i trzeba by wiedzieć jaka instalacja gazowa
Silnik 1.6. :) Co do instalacji - nie mam zielonego pojęcia której generacji. Na pewno nie sekwencja.

: 15 kwie 2015, 19:58
autor: Pieterb
glock_95 pisze:
PieterB pisze:glock_95, zastosuj tag w temacie co pozwoli wiedzieć nam o jakim silniku w ogóle piszemy Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !

no i trzeba by wiedzieć jaka instalacja gazowa
Silnik 1.6. :) Co do instalacji - nie mam zielonego pojęcia której generacji. Na pewno nie sekwencja.
nie cytuj postów tylko edytuj pierwszego posta i zastosuj odpowiednio tag https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
I nie wiem czy rozmawiamy o b3 czy b4 bo w b3 było kilka 1,6 i chyba wszystkie na gaźniku a w b4 był jeden chyba ADA czy jakoś tak.
https://audi80.pl/faq-nie-wiesz-jaki ... t40070.htm

: 15 kwie 2015, 20:15
autor: glock_95
Mam jak nic 1.6, bodajże 71 KM. I jest to B4 ABM, oznaczenie silnika także wziąłem z tego forum, jak w info profilu wpisywałem oznaczenie. Na Wikipedii też jest info o takim rodzaju z pojemnością <ok>

: 15 kwie 2015, 20:29
autor: Audi 80 Polska
Może ciągnie gdzieś lewe powietrze - szczelność filtra powietrza i podstawy gaźnika. Jak parownik ma już dużo najechane i jeszcze było często odpalane na gazie to już tylko wymiana może pomóc.

: 15 kwie 2015, 21:14
autor: karolas123
POdaj vin auta albo fotki z pod maski bo 71KM to nie ma silnika w b4.

: 15 kwie 2015, 21:28
autor: Audi 80 Polska
Było coś takiego ale dosyć rzadkie: http://www.audiklub.org/silniki/abm/all ... x/all.html

Co lepsze jeszcze w B4 było ABB 1.6 na mechanicznym wtrysku 102KM.

: 15 kwie 2015, 21:31
autor: karolas123
A tak chetnie bym fotki zobaczył, czy to mono czy fullgroup i czy z przepływką czy coś.

: 15 kwie 2015, 21:41
autor: glock_95
WAUZZZ8AZMA215028. 75KM, poprawka :) 55kW

EDIT: Zdjęcia spod maski wrzucę niestety za 2 dni bo kończę późno i po ciemku lipa ;D ale spróbuję.

[ Dodano: 2015-04-18, 21:33 ]
Witam znowu. Wrzucam zdjęcia silnika po ciemku, innych nie mam jak. Cholerna ta moja praca :D

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zdjęcia odwróciły się z przyczyn bliżej mi nieznanych. Więc jak? Będzie ktoś wiedział o co kaman z tymi problemami?

: 06 maja 2015, 16:44
autor: lascik
Masz instalacje I generacji. Czy ja dobrze widzę, że tam jest gaźnik Pierburg 2ee? :-o Myślałem ze tam jest wtrysk jednopunktowy.

EDIT: Wszystko się zgadza po mojemu. Jest tam gaźnik Pierburg 2ee. Nie masz B4, ale masz B3. Tak wychodzi z numeru VIN. Mocowanie silnika na twoim zdjęciu jest do sanek, a nie do podłużnicy.