Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Szarpie na gazie. Na benzynie jest OK.

: 02 cze 2015, 14:18
autor: mario398
Witam. Szarpie mi na gazie przy hamowaniu biegami, ale też czasami na wolnych obrotach. Na benzynie jest ok. Co może być przyczyną ?

: 04 cze 2015, 12:14
autor: Jarewa
Zajmij sie układem NW

: 05 cze 2015, 16:22
autor: mario398
Przewody kopulka palec wymienione

: 05 cze 2015, 17:22
autor: Michal15955
filtr gazu? może warto sprawdzić.

: 05 cze 2015, 18:22
autor: Jarewa
Przewody kopulka palec wymienione
Świece lub wadliwe przewody albo nieprawidłowe świece.

: 08 cze 2015, 13:43
autor: mario398
A może być przepustnica do czyszczenia ?

: 08 cze 2015, 21:04
autor: Jarewa
Nie, no przecież piszesz ze n pb wszystko ok, wiec albo nie spala gazu albo nie dostaje go lub za duzo. Tym bardziej ze piszesz ze na jałowych przerywa stawiam na WN gaz potrzebuje lepszej (mocniejszej) iskry.

: 09 cze 2015, 12:37
autor: mario398
czyli stawiacie na przewody i świece ?

: 16 lip 2017, 02:05
autor: Sargon005
Witam,
Mam podobny problem po wymianie membran redaktura ( BRC AT90E) zaczął szarpać po puszczaniu nogi z gazu lub hamowaniu silnikiem - ale tylko w zakresie 2200-1800 RPM, szarpie jakby pulsacyjnie dopóki obroty nie spadną poniżej około 1800 - bez różnicy na jakim biegu auto jedzie.

Pozdrawiam

: 16 lip 2017, 08:57
autor: maciek889
Sargon005, Jeśli masz ABT z nastawnikiem przepustnicy na wtyczkę 6 pinową to problemem może być funkcja przewietrzania katalizatora. Na benzynie po puszczeniu pedału gazu odcina paliwo i uchyla przepustnicę. Przy gazie na mikserze bez włączonej funkcji cut-off nie odcina paliwa a jak uchyli przepustnicę to samochód zaczyna nabierać obrotów.
Rozwiązanie to odcięcie jednego z kabli nastawnika co zedezaktywuje tą funkcje.
Witam, dzis dopiero zapoznalem sie z waszym problemem.Tesz posiadam silnik ABT i mialem podobny problem. Poszperalem na forum i ktorys z klubowiczow podpowiedzial ze wypiecie 2 pinu w silniku krokowym zalatwia problem z samoczynnym dodawaniem gazu.Jesli posiadacie silniczek krokowy 6 pinowy to wypnijcie 2 pin u mnie pomoglo.Tylko mam dylemat czy moge tak jezdzic ale jak narazie jest ok.pozdrawiam <ok>
Czasem zdławione ustawienie ustawienie instalacji lpg może pomóc ale nie nie zbyt dobre rozwiązanie.

[ Dodano: 2017-07-16, 08:57 ]
Albo po prostu nastawnik przepustnicy umiera.

: 16 lip 2017, 12:33
autor: Sargon005
Z tego co widzę u mnie ma 4 piny, auto jest z 1991 roku i chyba nie ma katalizatora gdyż poprzedni właściciel przerabiał w nim cały wydech.

Obrazek

https://photos.app.goo.gl/piJOeqdpHp3kYPFz2

: 16 lip 2017, 13:18
autor: maciek889
To akurat na zdjęciu wtyczka od TPSa. Ale jak 91 rok pewnie i tak starszy układ to jest z nastawnikiem na 4 piny.

: 16 lip 2017, 13:52
autor: Sargon005
W takim razie gdzie znajdę tą wtyczkę od nastawnika przepustnicy ( jestem posiadaczem 80-tki dopiero 1,5 roku więc się dopiero uczę co gdzie i jak)

: 16 lip 2017, 16:57
autor: maciek889
Jest pod nocowaniem linki gazu:
Obrazek

: 16 lip 2017, 20:46
autor: Sargon005
To niestety 4 pinowy, czy w takim razie też może być wina tego złącza?

https://photos.app.goo.gl/DmUYLdB6XWCbR4eh2