Jak po przyspieszeniu zapłonu dobrze chodzi i silnik nie dzwoni to może zostać teraz mamy lepsze paliwo niż kiedyś a lpg to ma liczbę oktanową w okolicach 100 i do tego wolniej się spala więc wcześniejszy zapłon jest wskazany.
Aby ustawić sobie zapłon tak jak w komarze to trzeba by było wyliczyć sobie z długości wykorbienia ile stopni to ile mm. Czyli wziąć 92,80 mm czyli skok, przeliczyć na obwód. Skok to będzie średnica więc trzeba przeliczyć na promień czyli 92,8mm/2 = 46,4mm. Dalej potrzebny jest wzór na obwód którego uczą w szkole podstawowej 2πr czyli 2 • 3,14 • 46,4 = 291,392 mm
Teraz tylko policzyć ile 1° to ile mm skoku tłoka.
291,392 / 360 = 0,8094222222222222 mm/°.
6° • 0,8094222222222222 mm/°
czyli 6° to 4,856533333333333mm skoku tłoka
Już lepiej użyć leda albo miernika i wpiąć w środkowy halla i do plusa i pokręcając silnikiem i patrzyć do LEDa i w okienko gdy dioda zgaśnie to następuje zapłon.
Kolejna spraw to nie wiadomo czy sterownik nie przesuwa sobie zapłonu względem tego co można odczytać ustawiając zapłon jak wyżej a tym co wyjdzie gdy silnik pracuje.
Krys1994 pisze: Podjedź do mechanika niech Ci ustawi na lampę i nie kombinuj z mierzeniem odległości tłoka bo i tak idealnie nie zrobisz.

Teraz trudno znaleźć mechanika, który posiada lampę.
cybul22 pisze:samochud
Ale walisz byki.