Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] Strzela na gazie POMOCY
: 12 lip 2015, 14:21
autor: kra-dam
Witam, mam taki mały problem ze swoją audi. Jest to audi 2.0 ABK w gazie na wielopunktowych wtryskach i od czasu do czasu lubi sobie strzelić a dzieje się to wtedy jak jadę w miarę przepisowo trzymając przez dłuższy czas gaz równo, i potem jak już zwalniam i przyśpieszam potrafi zdrowo buchnąć, wczoraj wydmuchało mi aż podkładkę miedzy kolektorem a tłumikiem, rozerwało gumę do przepływomierza i wyrwało z zatrzasków pokrywę filtra, to dosyć sporo jak na jeden strzał. Dodam że mam założone świece NGK 3 irydowe, są nawet w dobrym stanie, przewody mam Beru też dobre. Proszę pilni o pomoc bo jak będzie mi wywalać tą podkładkę to ja się nie wyrobię z wyciąganiem kolektora żeby to wymieniać

Z góry dzięki za pomoc.

: 12 lip 2015, 14:52
autor: Prestige
kra-dam pisze:są nawet w dobrym stanie, przewody mam Beru też dobre
nie bardzo skoro strzela i nie sciskaj mocno opaską gumy przy przeplywce
: 12 lip 2015, 15:06
autor: Damian80b4LDZ
Nieszczelności i układ WN to powody strzałów w ABK . Najmniejsza nieszczelnosc wielkości łebka od szpilki i będzie juz strzał
: 12 lip 2015, 15:06
autor: Pieterb
kra-dam, przy abk układ WN musi być w niemal idealnym stanie by nie było wystrzałów przy zwykłym gazie. No i mieszanka lpg do sprawdzenie ewentualnie regulacji i powinno być oki.
A no i bym zapomniał zapłon też dość ważna rzecz przy abk ale o tym wsio pisze na forum.
: 12 lip 2015, 16:21
autor: kopiec16
Sprawdz sobie również kąt wyprzedzenia zapłonu czy jest faktycznie na tych 6 stopniach.
Re: Strzela na gazie POMOCY
: 12 lip 2015, 20:40
autor: Karlicek
kra-dam pisze: Jest to audi 2.0 ABK w gazie na wielopunktowych wtryskach
Czyli instalacja LPG to sekwencja tak?
: 12 lip 2015, 20:43
autor: Pieterb
Karlicek pisze:Czyli instalacja LPG to sekwencja tak?
gdyby tak było jest baaaaardzo duże prawdopodobieństwo że nie miał by strzałów
On pisze że silnik jest na wielowtrysku

: 12 lip 2015, 22:28
autor: maciek889
Wielopunktowy wtrysk benzyny + system podawania LPG z epoki gaźnika czyli I albo II generacja.
: 13 lip 2015, 07:15
autor: kra-dam
Dzięki za pomoc, dzisiaj pojadę kupić nowe świece, uszczelnie cały układ, i na dniach pojadę na regulację gazu

i tak się zastanawiam czy przypadkiem nie zmienić na sekwencje, wtedy bym nie miał takich problemów :lol:
: 13 lip 2015, 08:04
autor: Karlicek
Przy opisywanych objawach i instalce II gen. to prócz wymienionych wyżej przyczyn, możliwa jest właśnie zła regulacja - zbyt "agresywne" ustawienie cutoff na aktuatorze może powodować zubożenie mieszanki po nagłym wciśnięciu gazu.
: 13 lip 2015, 13:27
autor: kra-dam
Tylko że to dzieje mi się gdy jadę dosyć wolno i trzymam cały czas równo gaz, po jakimś czasie audi się zamuli i pieprznie. dopiero wtedy a tak poza tym wszystko jest ok, równo na obrotach pracuje, nie faluje ani nic, najbardziej to mnie denerwuje. Ale mam dobrego znajomego który zajmuję się właśnie regulacją gazu to myślę że coś zdziała.
: 13 lip 2015, 14:03
autor: maciek889
Masz I czy II generacje? Jak masz np. źle wyregulowaną II generacje i sondę to wymarciu to może w pewnym momencie zubażać dawkę.
Karlicek pisze: zbyt "agresywne" ustawienie cutoff
cutoff to odcięcie dawki paliwa przy hamowaniu silnikiem pewnie chodziło ci o coś innego.
Tak przy okazji to te miksery którą są wsadzane do ABK to strasznie źle dobrane są. Regulowałem 3 ABK na analizatorze i każde ze zwiększaniem przepływu (dodanie gazu) powietrza mega zubażało mieszankę. Jak ustawiłem aby jakoś jechało do na jałowym było za bogato a żeby podczas jazdy współczynnik lambda był 1 to trzeba było ustawić tak aby zalewało na wolnych obrotach. Może dlatego niektórzy ludzie lubią miksery w ABK bo przy tak ubogiej mieszance ABK pali poniżej 10l/km i czasem schodzi poniżej 9l/100km (oczywiście na benzynie nie chodzi po przepływomierz rozwalony).
: 13 lip 2015, 19:22
autor: Karlicek
maciek889 pisze:
cutoff to odcięcie dawki paliwa przy hamowaniu silnikiem pewnie chodziło ci o coś innego.
Dokładnie o to mi chodziło. Na początku autor pisał "gdy zwalniam i przyspieszam" - te silniczki krokowe nie są zbyt szybkie i po odcięciu dawki przy hamowaniu nie nadążają się otworzyć po wciśnięciu gazu. Oczywiście, jeżeli jednak dzieje się tak w czasie równej jazdy nie ma to nic wspólnego.