Strona 1 z 2
[2.0abk] kłopoty z chłodzeniem
: 03 lis 2015, 08:34
autor: jomiskin13
Witam wczoraj wymienialem uszczwlke pod glowica oczywiście rozebralem pół auta wymienilem ustawilem rozrząd załóżylem chłodnicę no i się wysral przewód od chłodnicy ten co idzie od zbiorniczka do chłodnicy tuż przy samej chłodnicy nie mialem jak go wymienić wczorajwięc go chwilowo zatkalem żeby płyn nie uciekł i tu moje pytanie czy brak połączenia może wywoływać że wentylatory nie działają (są podpiete z dwóch str ) z, nagrzewnicy leci zimne powietrze no i silnik w minutę na wolnych obrotach łapie 90°. Czy to wina źle zamontowanych czujników? A i jak naprawić te łączenie na a chłodnicy skoro ten boleć pękł <urodziny>
: 03 lis 2015, 08:45
autor: maciek889
No raczej to jest potrzebne bo się chłodnica tędy odpowietrza do zbiorniczka. Jak chcesz to naprawić to najlepiej zawieź do kogoś kto spawa plastiki. Ewentualnie jak masz dobrze zaślepione to może kombinować z wpięciem w króciec na głowicy (dać jakiś gwintowany króciec).
: 03 lis 2015, 08:48
autor: Leo
bez tego przewodu nie odpowietrzysz układu, po prostu ci się zapowietrza układ i będzie się gotować.
To na dzień dobry. Z drugiej strony - jeśli grzebałeś przy rozrządzie a pompy wody nie wymieniłeś? Strzał w stopę.
wyjście z chłodnicy trudno będzie naprawić, przykro mi. Żeby to dobrze zrobić, to trzeba wyjąć chłodnicę i próbować to w jakiś sposób kleić lub oddać do kogoś kto spawa plastiki, żeby zaspawał to co się ułamało, a ja bym zrobił i nagwintował otwór w innym miejscu, gdzieś obok, aby być pewnym, że się nie ułamie w najmniej odpowiednim miejscu.
A z trzeciej strony... chłodnice do ABK nawet używki nie są takie drogie... podejrzewam, że jak zsumujesz wszystkie koszty naprawy, to taniej wyjdzie używaną chłodnicę kupić.
: 04 lis 2015, 17:47
autor: jomiskin13
I tak tez zrobię na szrocie uzywke kupie dziękuję za pomoc
[ Dodano: 2015-11-04, 17:47 ]
Jeszcze podepne pytanie. Jak prawidlowo odpowietrzyc uk chłodzenia i nagrzewnice bo dmucha zimnym powietrzem

: 04 lis 2015, 17:54
autor: Pieterb
jomiskin13 pisze:Jak prawidlowo odpowietrzyc uk chłodzenia i nagrzewnice
no raczej

jest tam nawet odpowietrznik na powrocie o ile nikt ori węza nie podmienił.
: 04 lis 2015, 19:08
autor: jomiskin13
Od powrotu to ten najcienszy miedzy zborniczkiem a chłodnica? Jeśli tak to nie ma odpowietrznika

: 04 lis 2015, 20:24
autor: Pieterb
jomiskin13, przy nagrzewnicy tylko masz odpowietrznik i ją tylko odpowietrzasz reszta układu odpowietrza się przez zbiorniczek.
Pytanie takie zadałeś
jomiskin13 pisze: Jak prawidlowo odpowietrzyc uk chłodzenia i nagrzewnice bo dmucha zimnym powietrzem
: 04 lis 2015, 20:54
autor: jomiskin13
O to co do odpowietrzania to wiem juz wszystko tylko martwi mnie ze wentylatory przy 95 stopniach się nie włączają i boje się ze cos zrypalem składajac auto do kupy
: 04 lis 2015, 20:56
autor: Pieterb
jomiskin13, a chłodnica cała gorąca ?
: 04 lis 2015, 21:03
autor: jomiskin13
Tylko do polowy dol zimny przed odpowierzaniem.a czujnik od wentylatora to pewnie ten na dole z lewej strony chlodnicy?
: 04 lis 2015, 21:05
autor: Pieterb
jomiskin13, no jeśli dół chłodnicy zimny to nie dziw się że ci się wiatraki nie włączają bo przecież czujnik jest na dole chłodnicy.
: 04 lis 2015, 21:09
autor: jomiskin13
Tak cos czułem :mrgreen: jutro od powietrze układ i zdam relację. :oops:
: 04 lis 2015, 21:12
autor: Pieterb
Mi to wygląda jakby termostat nie puszczał bo wąż ten dolny też pewnie zimny?
: 05 lis 2015, 13:48
autor: jomiskin13
Wąż dolni jest zimny. Rano odpowietrzglem tak audice ze nagrzewnica działala jak powinna dalej się grzał ale juz nie tak. Po szkole odpalam 90°z nagrzewnicy zimne powietrze silnik grzeje się dalej jak powalony i dalej jest zapowietrzony. Co robić?
: 06 lis 2015, 08:08
autor: maciek889
A zrobiłeś ten cienki wężyk?