Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Poważny problem- szarpanie podczas jazdy. Prosz

: 06 lis 2015, 13:39
autor: matisobowidz
Witam jestem tu nowy, od prawie roku posiadam AUDI B4 ABK 2.0 benzyna/gaz 115 km. Od momentu kupna mam poważny problem i nie mogę za nic w świecie dojść o co chodzi. A mianowicie auto szarpie zarówno na benzynie i na gazie, najdziwniejsze jest w tym wszystkim że robi to jak mu się podoba, przez okres letni było ok- szarpał o wiele rzadziej, przyszły chłodniejsze dni to robił to częściej i za każdym razem w tym samym miejscu, można powiedzieć że co do metra, podczas dojazdu do pracy, po przejechaniu jakiś 5 km. Szarpanie bardzo utrudnia jazdę , czasami jest niemożliwa, zjeżdżam zawsze na bok, gaszę auto na pół minuty, odpalam i jedzie dalej jak złoto jak gdyby nigdy nic, dlatego wydaje mi się bardzo dziwne :-( . Czasami szarpie parę dni pod rząd (i tylko raz dziennie) a czasami jest ok przez parę dni, autko jest naprawdę w dobrym stanie i nie wiem za co mam się zabrać. Wymieniłem przewody, kopułkę, świece, termostat, czyjnik temperatury, z przepłymomierzem jest wszystko ok. Nie chcę na darmo wyrzucać pieniędzy więc może miał ktoś takie doświadczenie i pomoże, na co bardzo liczę. Auto naprawdę super, silnik chodzi pięknie na gazie i benzynie, aż żal mi że nie mogę dojść co to za usterka. :-( Proszę o pomoc

: 06 lis 2015, 16:25
autor: maciek889
Sprawdź sondę lambda a najlepiej dla testu odłącz jej kabel (wtyczka z 1 pinem, czarne kable w okolicy aparatu zapłonowego). Rozłącz i tam gdzie masz wsuwkę meską (na kablu idącym do wiązki silnika) połącz dobrze z masę. I pojeździj tak aby sprawdzić.
Jeśli masz zwykły gaz i na nim szarpie to powyższe może nie pomóc.

Druga spraw to przekaźnik nr. 30 który może to powodować: https://audi80.pl/topics77/b4-abk-pr ... t22250.htm

: 06 lis 2015, 18:39
autor: matisobowidz
Ok dzięki, zrobię tak jak mówisz z tą sondą bo nie mam zwykłego gazu ;) Zamówię od razu przekaźnik 30 i też się zmieni, mechanik mówił że luty w nim są ok i przekaźnik jest wporządku ale po przeczytaniu wątku z linku który podałeś nie biorę tego pod uwagę i wolę wymienić , może okażę się celnym strzałem , tym bardziej że dużo nie kosztuje :) Dam znać czy jest poprawa

: 07 lis 2015, 11:35
autor: jomiskin13
Przewody zapłonowe sprawdziłeś? Jak sytuacja z twoim przepływ o mierzem ? Moja np szarpie przy dodawaniu gazu i nawet jak bieg zmieniam samym sprzęgłem to szarpie ale delikatnie w dodatku przy szarpnieciach rusza się drążek zmiany biegów więc w moim przypadku to chyba tylko wina sprzęgła 8-)

: 08 lis 2015, 10:32
autor: piter123
Ja pod lupę wziąłbym czujnik halla w aparacie zapłonowym i ustawienie zapłonu.

: 13 lis 2015, 21:20
autor: Grześ77
Witam.
Patrzę skąd jesteś - Sobowidz. Czy to w pomorskim? Ja jestem z Tczewa też pomorskie. Posiadam ABK w avancie ale typ nadwozia nie ma nic do rzeczy. Powiem tak w Tczewie i bliskiej okolicy nie ma dobrych speców którzy prawidłowo ogarną ABK. Przerabiałem to na własnej skórze. Chodzi mi, np. o prawidłowe ust. zapłonu. Byłem w trzech warsztatach i wszędzie to samo. Jak wspominałem o odpowiedniej procedurze i o blokowaniu komputera to zdziwienie i śmiech. Więc dziękowałem. Inaczej sprawa LPG w ABK jest kilka godnych polecenia gazowników. Ale największa satysfakcja gdy się samemu ( z pomocą forum) rozwiąże problem.

: 27 sty 2016, 19:05
autor: FLORYDA
Witam, mam podobny objaw, przez całe lato i jesień było ok a kiedy przyszła zima też mi czasami potrafi szarpnąć ale sporadycznie. Zdarzyło mi się również 2 razy, że zaczął szarpać przez kilka sekund, strzelił po czym zgasł. Lpg mam IIgen, wcześniej miałem vectrę na wielopunkcie c20ne również instalka II generacji i chodziła bez zarzutu, pozbyłem się jej bo strasznie rdzewiała. W abk mam uszkodzoną pompkę centralnego z odcięciem rozrusznika oraz zapłonu i zastanawiam się, czy to czasami ta pompka nie miesza, bo auto zachowuje się tak jakby od czasu do czasu (czyli podczas szarpnięć) gubiło całkiem iskrę. 30' przelutowana, czujnik halla w aparacie nie ruszany, poza tym wszystko nowe, czujnik halla na razie wykluczam bo obrotomierz chodzi dobrze, pali też dobrze, na wolnych obrotach na lpg i pb pracuje równo, dlatego teraz mi przyszła ta pompka do głowy, że to ona może coś mieszać