Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK] Problem z LPG

: 09 lis 2015, 23:42
autor: lukaszb3
Witam. Mam maly problem z moim abk. Równy rok temu zmienilem wtryski i reduktor na AC W01 z dyszami podajże 1.6 albo 1.8 reduktor zavoli zeta n i auto chodziło w miarę ok po za tym że czasami miał niższe obroty na biegu jałowym niż na benzynie. Ale od nie dawna zaczęło poszarpywac delikatnie na lpg i bardzo niskie obroty. Gazownik stwierdził ze wtryski do wymiany ponieważ po odłączeniu pierwszego wtrysku auto chodziło równo. Zaproponował wtryski dragon z dyszami 2.3 albo 2.4 i takie właśnie założyłem wyregulował i miało być wszystko ok. Na benzynie i lpg jeździ ok tylko ze lpg pali w granicach 13.5-13 l (na starych wtryskach paliła jakieś 10-11l) i czasami obroty na biegu jałowym są w granicach 1000 a czasami około 900 czasami widać też jak wskazówka od obrotów delikatnie podskakuje. Chciałem zapytać czy to kwestia tylko wyregulowania czy to spalanie i obroty są normalne? Nie bardzo znam się na lpg i nie wiem czy się tym przejmować czy nie bo trochę mnie to zastanawia.

: 10 lis 2015, 08:07
autor: Pieterb
lukaszb3 pisze:Chciałem zapytać czy to kwestia tylko wyregulowania
moim zdaniem tak, za bogato jest ale by mieć pewność trzeba by zobaczyć parametry instalacji lpg i jak pracuje sonda

: 10 lis 2015, 09:24
autor: lukaszb3
Z tego co wiem to sonda nie jest podpięta pod lpg

[ Dodano: 2015-11-10, 09:24 ]
A czy na takich dyszach powinien palić normalnie w granicach 10-11? No i czy wgl te dysze są odpowiednie do abk bo wcześniej na starych wtryskach jeździło na dużo mniejszych i było w miarę ok.

: 10 lis 2015, 09:44
autor: Pieterb
lukaszb3 pisze:Z tego co wiem to sonda nie jest podpięta pod lpg
tak , zgadza się ale pokaże czy jest bogato czy biednie. Ja podpinałem vag'a by zobaczyć czy sonda pracuje w odpowiednim zakresie, bo też pod lpg jest nie podpięta i z tego co wiem to nie ma takiej potrzeby. Z tym że właśnie w takich sytuacjach by się przydało i właśnie chyba u siebie podłączę na dniach.
lukaszb3 pisze:A czy na takich dyszach powinien palić normalnie w granicach 10-11?
jakby dobrze wyregulowana była to tak powinien palić,
hmm, albo wcześniej miałeś ustawione bardzo ubogo.
Sporo zależy od tego jakie trasy pokonujesz i czy termostat dobrze trzyma by auto szybko łapało temp pracy.
lukaszb3 pisze:No i czy wgl te dysze są odpowiednie do abk bo wcześniej na starych wtryskach jeździło na dużo mniejszych i było w miarę ok.
no dysze troszkę duże(ja mam u siebie 2,0) ale to tak naprawdę sporo zależy od wtryskiwaczy i ciśnienia przy jakich pracują.
Porównaj sobie czas otwarcia i zamknięcia jednych i drugi wtryskiwaczy a zobaczysz sporą różnicę.

Tak jak pisałem bez lukniecia w ustawienia jej mnie ciężko coś stwierdzić.

: 10 lis 2015, 09:58
autor: lukaszb3
To spalanie wychodzi mi na odcinkach od 30 do 50 km wiec silnik rozgrzany. No nic gazownik kazał pojeździć z 1000km i przyjechać sprawdzić zobaczymy co on na to. Dzięki za odpowiedzi PieterB

: 11 lis 2015, 00:40
autor: Francis1982
Gazownik pi..a wielka. Na 100 %

Do sekwencji naturalne jest by sonda była podłączona. Zwykle fioletowy z sterownika lpg.

Nie zmienia się średnic dysz na pałę tylko jest to uzależnione od kilku rzeczy. Ciśnienia wydajności jakości itp.

Uczyłem się lpg i opisałem mniej więcej.

https://audi80.pl/topics80/80-b4-abk ... t44497.htm

Powinno pomóc w naprawach. A jak nie to przynajmniej dowiesz się jak poznać w miarę dobrego gazownika.

Bo że go musisz zmienić nie ma wątpliwości.

P.S. Swoim starym leciałem niemal 2 paczki na lpg jak ogarnąłem wszystko <ok>

: 11 lis 2015, 09:58
autor: lukaszb3
Zobaczę co wykombinuje jak pojadę na sprawdzenie po 1000km. Gość polecany na lpg forum wydawało mi się ze wie co robi

: 11 lis 2015, 10:18
autor: maciek889
Współczesne sekwencje nie wymagają podłączania sondy. Nawet w programie jest opcja "sonda niepodłączona".
Drugi post pracownika AC: https://forum.ac-sa.eu/viewtopic.php?f=7&t=3656
STAG nie pobiera żadnych informacji z pracy sondy - sonde podłączamy aby obserwować skład mieszanki - to jest odniesienie do ustawiania instalacji.
Nawet podstawowa wersja sterownika KME Nevo nie ma wcale wejść sondy.

: 11 lis 2015, 11:27
autor: lukaszb3
Dzisiaj zauważyłem urwany taki kabelek te zielone są na wierzchu ale w środku widać ze jeszcze jakieś kabelki tam są od czego to może być?
Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2015-11-11, 11:27 ]
Tam z lewej strony gdzie widać zielony i fioletowy to są one połączone razem

: 11 lis 2015, 11:46
autor: Francis1982
No i masz rozwiązanie. W podwójnej wtyczce ma być 12V a czarny z fioletowym to razem sygnał sondy.

Jak sonda swiruje lub jest uszkodzona to nie ma prawa normalnie pracować silnik.

Nawet pracując na LPG to sterownik PB decyduje o zapłonie. Tak przynajmniej mi się wydaje.

Może też być sonda do wymiany. W końcu to element eksploatacyjny.

: 11 lis 2015, 13:01
autor: lukaszb3
Pamiętam ze to było wszystko złączone ale nie pamiętam jak bo było zaizolowane ale auto na PB chodzi idealnie. Czy przez to może być z LPG problem? No i jak to podłączyć? Ma tam być więcej kabelków niż te widoczne zielony fioletowy?

[ Dodano: 2015-11-11, 13:01 ]
Wystarczy podpiąć ta wtyczkę z kablem zielonym pod te dwa złączone zielony i fioletowy? A te co są w środku nie podpinać?

: 11 lis 2015, 17:34
autor: Francis1982
Z sondy wychodzi czarny sygnałowy. Od niego powinno być połączenie z fioletowym do LPG i z ECU PB. Ale jaki idzie kolor do ECU nie pamiętam. Najlepiej połączyć to kostką elektryczną.

: 11 lis 2015, 22:27
autor: lukaszb3
Z ECU wychodzi zielony i czarny i z sondy zielony i czarny i do tego dopięty fioletowy bynajmniej w tym miejscu co jest przerwane. Czyli poprostu połączyć czarne ze sobą i zielone ze sobą?

: 12 lis 2015, 09:26
autor: maciek889
Tak, tylko dobrze rozdziel bo jeden z kabli w tej wiązce to przewód sygnałowy a drugi to ekranowanie.

: 12 lis 2015, 11:03
autor: lukaszb3
Z sondy wychodzi kostka z jednym kablem czarnym czyli sygnałowy. A do kostki od sondy dochodzi zielony i cienki czarny. Podłączyłem tylko ten zielony

[ Dodano: 2015-11-12, 11:03 ]
Ale czy sonda ma wpływ na spalanie LPG? skoro nie potrzebna jest do pracy na LPG