Strona 1 z 1

[B3 1.6 PP] Problemy z palącą się kontrolką ciśnienia oleju

: 12 lip 2016, 20:16
autor: Michal93
Witam mam problem z palącą się kontrolką oleju i sygnałem dźwiękowym na niskich obrotach po dodaniu gazu nawet delikatnie piszczenie ustaje i lampka gaśnie. Wymieniony został olej na 10w40, filtr i wszystkie czujniki x2 ale nic to nie dało . Ciśnienie zostało zmierzone i też jest idealne. Za dźwięk odpowiedzialny jest przekaźnik 310. Nie wiem jak usunąć ten problem ktoś ma jakieś pomysły . Gdy przyłożę przewód od dolnego białego czujnika oleju do masy przestaje piszczeć.

: 13 lip 2016, 10:11
autor: maciek889
Wymieniałeś ten przekaźnik?
Michal93 pisze: Gdy przyłożę przewód od dolnego białego czujnika oleju do masy przestaje piszczeć.
Dziwne bo sygnał z tego czujnika jest barny dopiero powyżej 2000obr/min i jeśli samochód jest odpalony to jego zwieranie/rozwieranie z masą nie powinno dawać żadnego sygnału (jeśli obroty są poniżej 2000obr/min).

Sprawdź kontrolką albo miernikiem co masz na obu czujnikach przed odpaleniem, po odpaleniu i na obrotach powyżej 2000. Bo może masz złe czujniki powkładane (górny 0,3 bara powinien rozłączać masę a dolny 1,8bara załączać gdy osiągnie ciśnienie załączania) albo masz kable zamienione od tych czujników. Może też nie dochodzić sygnał obrotów do tego przekaźnika ciśnienia oleju.

Powinno być tak:
:!: silnik zgaszony
- górny czujnik masa
- dolny bez masy

:!: silnik odpalony obroty biegu jałowego
- górny brak masy
- dolny dowolny stan (ale na zimnym będzie masa na ciepłym też może być)

:!: obroty powyżej 2000
- górny brak masy
- dolny musi być masa

: 20 lip 2016, 15:47
autor: Michal93
Który czujnik ma być przy filtrze oleju 0,3 bara czy 1,8 ?

: 20 lip 2016, 15:50
autor: Leo
etke sciagnij i będziesz wiedział/

: 20 lip 2016, 19:18
autor: maciek889
Michal93 pisze:Który czujnik ma być przy filtrze oleju 0,3 bara czy 1,8 ?
Na dole przy filtrze 1.8 bara. 0.3 na górze.