Strona 1 z 1

[b4, b3] montaż jednego/dwuch silników na chłodnicy - kiedy

: 13 lip 2017, 19:50
autor: Pieterb
Panowie czy ktoś wie ale ma pewnie info jaka był zasada stosowania dwóch elektrycznych wiatraków na chłodnicy a kiedy stosowano jeden który paskiem napędzał drugi wiatrak. Mi zawsze się wydawało że dwubiegowe wentylatory były przy klimie a tak był jeden, mam rację czy nie?

: 13 lip 2017, 21:45
autor: maciek889
Z tego co kojarzę to czy przy klimie czy bez w B4 i mocniejszych silnikach B3 były dwa biegi. Nawet te elektryczne z paskiem na drugi wentylator mają dwa biegi tylko że opornica jest wbudowana w silnik wentylatora (wentylator ma 3 wyjścia: masa I bieg i II bieg). W ABK na pewno tak było bo tam jest ten wolniejszy bieg potrzebny do przewietrzania komory silnika.

B3 ze słabszymi silnikami (1.6-1.8) był jeden bieg i jeden wiatrak.

Jeszcze spojrzę w schematy jak dokładnie z tym jest.

[ Dodano: 2017-07-13, 21:45 ]
Poprawka w ABT i ABM też jest jeden bieg.

: 13 lip 2017, 22:08
autor: Pieterb
maciek889, ok Maćku dzięki
Fakt mój jeden błąd bo pomyliłem pojęcia trochę :-P bo pisząc to właściwie chodziło mi o to jak było właśnie z tymi silnikami w jakich wersjach były po dwa czy jeden i pasek napędzający drugi wiatrak.

: 13 lip 2017, 22:18
autor: Jarewa
Przy klimie to tylko dwa osobne elektryczne inaczej nie stosowali bo wymiary się nie zgadzały chłodnicy i obudowy.

W twoim pytaniu głównie chodzi ci o zwykły silnik jeden 2 biegowy z wiatrakiem napędzany paskiem drugi wiatrak i jeden wiatrak 2 biegowy - to stosowali zależne od wyposażenia i od kraju zbytu. Z hakiem stosowali właśnie z tym paskiem ale też i na ciepłe kraje jak i ten 2 biegowy.

Maćku nie wszystkie ABK miały wietrzenie silnika.

A i automatyczna skrzynia dwa osobne jak w klimie.

: 13 lip 2017, 22:20
autor: Pieterb
Jarewa, ok dzięki, o to mi chodziło okok

Tak swoją drogą skąd bierzecie takie info? - zawsze mnie to ciekawiło

: 14 lip 2017, 13:31
autor: maciek889
Widać na samochodach oraz na schematach. W załączniku trzy przykłady.